LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando deurwaarder

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Antoinette1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2016 06:51

Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door Antoinette1985 »

Hallo, ik heb een vraag. Ik heb wat besteld bij Zalando en gelijk betaald. Toch terug gestuurd. Heb hier een bevestginga mail van. Nu zeggen ze ineens heb nooit wat gehoord of wat dan ook. O ja 24 mei 2015 heb je niet betaald. Dat geld dat je terug krijgt is naar de deurwaarder. Het gaat om een T-shirt van 29,95. En wat ik nu terug krijg 101 euro nog iets. Kan dit zomaar ? Boven dien. Het is meer dan een jaar geleden. Met al mijn bestelling van daarna wat er best wel veel zijn heb ik nooit wat gehoord of wat dan ook. Kan dit zomaar ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je bij bestellen direct betaald hebt dan zou je niet te maken moeten krijgen met incassokosten o.i.d..

Wanneer heb je besteld en betaald?
Wat waren de kosten? (Je schrijft dat het T-shirt 30 euro en je 101 euro terug krijgt => er is iets dat je ons niet verteld)
Heb je het product alleen teruggestuurd of heb je echt geannuleerd?
Wat is het verweer van Zalando?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is die 24 mei 2015 van dat t-shirt of van een andere bestelling? Het verhaal is nogal onduidelijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door berndv »

Antoinette1985 schreef:Hallo, ik heb een vraag. Ik heb wat besteld bij Zalando en gelijk betaald. Toch terug gestuurd. Heb hier een bevestginga mail van. Nu zeggen ze ineens heb nooit wat gehoord of wat dan ook. O ja 24 mei 2015 heb je niet betaald. Dat geld dat je terug krijgt is naar de deurwaarder. Het gaat om een T-shirt van 29,95. En wat ik nu terug krijg 101 euro nog iets. Kan dit zomaar ? Boven dien. Het is meer dan een jaar geleden. Met al mijn bestelling van daarna wat er best wel veel zijn heb ik nooit wat gehoord of wat dan ook. Kan dit zomaar ?
hoe kan je van iets dat je gelijk hebt betaald nu een deurwaarder op je dak krijgen, die krijg je meen ik alleen als je niet betaald hebt. Dus of zalando vertelt jouw niet het hele verhaal of jij vertelt hier niet het hele verhaal, maar een deurwaarder voor iets dat je vooruit hebt betaald is onmogelijk.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik begrijp er inderdaad helemaal niets van. Maar als deurwaarder ingeschakeld worden om een klant geld terug te geven is me nog nooit overkomen :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:Ik begrijp er inderdaad helemaal niets van. Maar als deurwaarder ingeschakeld worden om een klant geld terug te geven is me nog nooit overkomen :wink:
Ik zie wel een leuk concept voor een nieuw TV programma voor me: deurwaarder komt met veel bombarie langs, mensen in de stress, en vervolgens (na ze eerste erg bang gemaakt te hebben, inclusief tranen), komt de deurwaarder geld geven. Met Martijn Krabbe als presentator.

Antoinette1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2016 06:51

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door Antoinette1985 »

Nou heb het zeker onduidelijk verteld zeg nog een keer. Ik heb 24 mei 2015 2 t-shirts besteld. Eentje gehouden en eentje terug gestuurd. De kosten van het T-shirt van wat in gehouden hebt zijn 29,99. En later betaald. Moet de datum even opzoeken.

Daarna heb ik nog een aantal bestelling gedaan en gelijk betaald. En geld terug gekregen. Geen problemen. Niks gehoord. Geen brieven geen herinneren van Zalando gehad.

Nu heb ik een bestelling 2 weken drug gedaan. Die heb ik gelijk betaald. Nu krijg ik van Zalando 101 euro terug. Maar die hebben ze aan de deurwaarder gegeven want ik zou dat t-shirt van 24 mei niet betaald hebben.

Dat is voor het eerst dat ik er überhoud van hoor dat ik niet betaald zou hebben. Ook heb ik voorals nog steeds niks van een deurwaarder gehoord dus daar kan ik geen contact mee zoeken. Maar ondertussen is wel mijn 101 euro weg !

Bovendien als je iets besteld op 24 mei 2015. Zou je toch verwachten. Dat ze wel al eerder wat van zich laten horen in plaats van 15 maanden daarna ?

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Zalando heeft zo verschrikkelijk goede klantservice. Die zeggen alleen geen idee ligt bij de deurwaarder. Geen idee geen idee. Dus dan kan ik werkelijk niks me. Willen ook niet zeggen welke deurwaarder. Kan dit zomaar ? Mij ln geld is nu gewoon weg.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:
Moneyman schreef:Ik begrijp er inderdaad helemaal niets van. Maar als deurwaarder ingeschakeld worden om een klant geld terug te geven is me nog nooit overkomen :wink:
Ik zie wel een leuk concept voor een nieuw TV programma voor me: deurwaarder komt met veel bombarie langs, mensen in de stress, en vervolgens (na ze eerste erg bang gemaakt te hebben, inclusief tranen), komt de deurwaarder geld geven. Met Martijn Krabbe als presentator.
:mrgreen: :mrgreen: ik doe nu al niet mee aan tv-programma's, maar dan zéker niet!! :D

Ontopic: ik zou de vragen die je hebt per email aan zalando stellen. Stuur je betaalbewijzen uit 2015 mee en vraag waarom deze zogenaamde vordering nu ineens uit de hoge hoed komt vallen, en waarom daar zo lang niets mee gedaan is. Vraag of je betaling goed is verwerkt, en zo niet, waarom je dan nooit herinneringen hebt gehad. Vraag waarom de volle 101 euro is verrekend met 30 euro. Eis je geld terug, en wel binnen een vaste termijn, en stel ze ingebreke voor het geval er niets gebeurd.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door triangel »

Zet automatisch aanvullen van de tekst, eens uit. En gebruik leestekens. Leest een stuk prettiger

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Van dit onsamenhangende verhaal kan ik geen chocola maken.
En de klantenservice van Zalando waarschijnlijk ook niet.
Mevrouw beweert zelfs dat Zalando drugs verkoopt.
Staat er echt.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Willemzelf schreef:En de klantenservice van Zalando waarschijnlijk ook niet.
:mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door olaf79 »

Willemzelf schreef:Van dit onsamenhangende verhaal kan ik geen chocola maken.
En de klantenservice van Zalando waarschijnlijk ook niet.
Mevrouw beweert zelfs dat Zalando drugs verkoopt.
Staat er echt.
Nee dat staat er niet
Tsja, met wat moeite kom je er wel uit. Er is wat besteld, volgens Zalando niet betaald. Er is vervolgens weer wat besteld, niet afgenomen, dus geld moet terug gestort. Dit heeft Zalando verrekend met openstaande bedrag. Dat mag echter zomaar niet. Er is immers niet afdoende aangemaand.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door chrisd1 »

olaf79 schreef:Er is immers niet afdoende aangemaand.
Je zult voldoende bedoelen??; volgens welk artikel zou dat dan wél mogen??

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door olaf79 »

chrisd1 schreef:
olaf79 schreef:Er is immers niet afdoende aangemaand.
Je zult voldoende bedoelen??; volgens welk artikel zou dat dan wél mogen??
Nee ik bedoel afdoende. Pas na 2x aanmanen mag je een vordering overdragen en incasso kosten gaan rekenen. E.e.a. is zo in de Wet Normering Buitengerechtelijke Incassokosten vastgelegd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zalando deurwaarder

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan het niet zijn dat Zalando de eerste (gedeeltelijke) betaling niet "herkend" heeft en die teruggestort heeft zodat er netto niets betaald is ?

Gesloten