LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zalando, geen levering wel betaald

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
aggi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011 10:03

zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door aggi »

Heb bij Zalando besteld, moest op voorhand betalen. Heb direct betaald. ZOu binnen 2 a 3 werkdagen worden geleverd. Zijn nu 8 dagen verder. Heb gebeld met de klantenservice. Ze konden het pakje niet vinden, de track en trace code deed het niet. Men wist wel te vertellen dat het pakje uit hun magazijn weg was, dus annuleren kon ook niet meer.
Dus ik heb geen pakket ontvangen, kan enkele weken duren eer hun onderzoek hiernaar is afgerond, en ondertussen kan ik niet annuleren dus ben ik mijn geld kwijt. Zalando: je zou ervan gaan gillen!!

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door berend12 »

Mijn bestelling werd door Selectvracht bezorgd, moest daar ook voor tekenen.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door tampie74 »

Zou het niet met de kerstdrukte te maken hebben, iedereen wil op tijd zijn bestelling binnen hebben

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Jolijn »

@aggi.Waarom moest je vooruit betalen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tampie74 schreef:Zou het niet met de kerstdrukte te maken hebben, iedereen wil op tijd zijn bestelling binnen hebben
Dan moest het pakje in ieder geval te traceren zijn en dat is hier niet het geval.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vooruitbetalen

Indien u ervoor kiest om vooruit te betalen, ontvangt u na het sturen van uw bestelling, een bevestiging per e-mail met onze bankgegevens. Let op: indien u het bevestigingsbericht niet heeft ontvangen wordt u geadviseerd uw spamfilter- instellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Uw bestelling wordt verstuurd zodra uw betaling is ontvangen door ons. Afhankelijk van uw bank kan het 2 - 4 werkdagen duren voordat uw betaling door ons is ontvangen. Neemt u a.u.b. in acht dat hierdoor de levertijd aanzienlijk langer kan worden. Let u alstublieft bij het overschrijven erop om het ordernummer te vermelden: alleen zo is een snelle levering mogelijk. De bestelde goederen blijven tot de ontvangst van uw betaling (maximaal 9 dagen) voor u gereserveerd.

http://www.zalando.nl/faq/betalen/

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ choco:
Ze konden het pakje niet vinden, de track en trace code deed het niet. Men wist wel te vertellen dat het pakje uit hun magazijn weg was
Ik mag denk ik hieruit concluderen dat de betaling binnen is.
Wel vreemd dat ze een niet werkende T&T code zeggen te hebben.

De voorzichtige conclusie zou zijn dat NIET verzonden is - en dat men geen overzicht heeft op hun eigen administratie.

Misschien moeten ze eens minder geld uitgeven aan irritante reclame`s - en eerst zorgen dat hun admin op orde is...

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door riddert »

Wel vreemd dat ze een niet werkende T&T code zeggen te hebben.
Dit hoeft geen leugen te zijn, dit is zeer goed mogelijk in de praktijk. De adresseringen op pakketten worden handmatig door PostNL in een systeem ingevoerd, dwz het huisnummer en de postcode. Als hier een tikfout gemaakt wordt, zal het pakket onvindbaar zijn in de track en trace, maar zal wel gewoon bezorgd worden.

Nu weet ik niet met welke vervoerder(s) Zalando verstuurd, maar de werkwijze van andere partijen zullen niet veel anders zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Riddert,

maar het maakt het voor hun slachtoffers (eehh.. klanten) moeilijk om te geloven dat ze iets verzonden hebben.

En, als jij niet ziet dat er verzonden is - is jouw conclusie alleen maar "er is niet verzonden, men kan namenlijk niet aantonen dat dat wel is gedaan"..

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door riddert »

@Guardian,

deze gedachte kan ik zeer goed begrijpen, ik geef alleen een mogelijkheid aan wat er aan de hand kan zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Guardian72 schreef:@ Riddert,

maar het maakt het voor hun slachtoffers (eehh.. klanten) moeilijk om te geloven dat ze iets verzonden hebben.

En, als jij niet ziet dat er verzonden is - is jouw conclusie alleen maar "er is niet verzonden, men kan namenlijk niet aantonen dat dat wel is gedaan"..
De enige optie om dit soort problemen te voorkomen is om de hele keten volledig te automatiseren, maar ik denk dat de technologie nog niet zo ver is om dat voor elkaar te krijgen. Zolang er mensen in de keten zitten kunnen fouten worden gemaakt, zeker in dit soort drukke periodes.

Liss
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2012 19:09

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Liss »

Iemand misschien hetzelfde meegemaakt en hoe is het toen afgehandeld?

Op 21-8 mijn bestelling geplaatst. Gelijk betaald.
Op 23-8 00:20 een berichtje ontvangen dat het het magazijn heeft verlaten.
Middels de track and trace code kan ik mijn pakketje volgen.
Als ik binnen 3 dagen niets hoor moet ik bellen.

Echter de track and trace code werkt niet. Lichtelijk onzeker besluit ik toch de 3 dagen af te achten.
Na 3 werkdagen bel ik de Zalando klantenservices. De medewerker vind mijn belletje wat voorbarig. Ik vertel haar van de niet werkende code en de 3 dagen vermeld in de mail. Hierop begint ze een discussie dat het toch echt 2-4 werkdagen is. En dat het dan maar veranderd moet worden. Na aandringen gaat ze toch het e.e.a navragen.

Na 7 minuten in de wacht komt het verlossende antwoord: Mijn pakettje is ergens tussen het magazijn en de TNT. Zij kunnen het ook niet vinden. En ik moet geduld hebben. Ze zet het door naar de juiste afdeling en van die afdeling zal ik de volgende dag een mail ontvangen. Ik geef aan dat er gesproken wordt over 3 dagen. Ook geef ik aan dat ik het liefst mijn bestelling wil annuleren omdat ik het pakketje van het weekend nodig heb. Bestelling annuleren is niet mogelijk. Als ze het gevonden hebben en alsnog naar mij verzenden moet ik het weigeren aan de deur. Ik zal dan zo snel mogelijk mijn geld terug krijgen.

Ik heb door dat het een nutteloze discussie gaat worden. Vraag met wie ik gesproken heb maar krijg helaas alleen een voornaam. Die zelfde avond zit er een mail in mijn inbox dat mijn bestelling "wat vertraging heeft opgelopen"

Hierop besluit ik terug te bellen. De tweede medewerkster vind het jammer dat ik me niet serieus genomen voel maar geeft echter precies dezelfde antwoorden. 2-4 werkdagen, geduld, als ik het alnsog krijg "ooit" of niet aannemen, of mijn kostbare tijd gebruiken om het op het postkantoor terug te sturen.

Ik heb het idee dat ik zal belanden in een strijd tussen Zalando en TNT en voorlopig mijn geld niet terug krijg.

Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe is dit toen opgelost?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Liss schreef:Iemand misschien hetzelfde meegemaakt en hoe is het toen afgehandeld?

Op 21-8 mijn bestelling geplaatst. Gelijk betaald.


Ik heb het idee dat ik zal belanden in een strijd tussen Zalando en TNT en voorlopig mijn geld niet terug krijg.
Geen ervaring - ik zou bij zo`n bedrijf met zulke (piep) reclame zowiezo niet bestellen - maar dat terzijde.

U heeft besteld, en Zalando heeft (nog) niet geleverd. Dat is het enige dat voor u van belang is.
Of TNT, DHL, PostNL of een marsmannetje het pakketje heeft - jammer - U heeft het niet, en omdat Zalando u geen werkende code heeft kunnen/willen geven - is vooralsnog de conclusie "Men heeft niets verzonden".

U kunt dus Zalando vragen om alsnog te gaan leveren, en indien men enig ander antwoord geeft dan "wij hebben het op de post gedaan, hier is een werkende code voor T&T" - word door u de overeenkomst ontbonden wegens niet leveren, (wanprestatie dus) en dient men zo snel mogelijk, echter maximaal binnen 30 dagen het volledige bedrag terug te storten.

Indien Zalando excuses aanvoert, en smoesjes om uw alleszins redelijke verzoek niet direct in behandeling te nemen, kunt u aangeven dat zij in gebreke zijn (niet leveren, en ten onrechte beweren dat e.e.a. verzonden is (code is niet werkend!)) en dat indien ze niet meewerken, u op andere manieren uw geld terug zult halen, en alle extra kosten ook op zalando verhaald zullen worden. .

Succes.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ha, Ha, Zalondo richt zich gezien haar reclameuitingen op niet al te snuggere mensen. Logisch dat daar problemen van komen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sjoegel schreef:Ha, Ha, Zalondo richt zich gezien haar reclameuitingen op niet al te snuggere mensen. Logisch dat daar problemen van komen.
In principe richt elke reclame tot een groep die beinvloedbaar genoeg is om die reclame te geloven.
Reclame is er eigenlijk alleen maar om een onderschijd te creeeren die er niet is - en mensen er (te) veel voor te laten betalen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: zalando, geen levering wel betaald

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:@aggi.Waarom moest je vooruit betalen?
Dat zijn de voorwaarden van Zalando.

Aangezien we ruim 8 maanden later zijn en ik nergens lees of er een oplossing is gekomen voor de TS, wil ik toch het volgende kwijt: (en nee, ik werk niet voor die schreeuwlelijkerds).
Over het algemeen werken ze niet met Selekt vracht o.a. maar met met PostNl. De track & trace heeft bij mij nog nooit gewerkt en heb, tja, weer zo'n schoenengek, vrij regelmatig daar bestellingen lopen. Heb diverse paren teruggestuurd, daarvoor moet je zelf hun retouradres downloaden en naar een "postagentschapje" gaan. Daar krijg je bewijs dat je hebt teruggestuurd. Binnen 14 dagen staat het bedrag weer op je rekening. Heb dus absoluut geen slechte ervaring met én Zalando én O'moda.

Gesloten