Zalando oplichting

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
DonBianchi
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2018 21:39

Zalando oplichting

Ongelezen bericht door DonBianchi »

Goedenavond allemaal,


Op 23 november bestelde ik 2 paar schoenen waarvan 1 paar van 104 euro nooit is aangekomen. Deze is volgens de track en trace van DHL om 4:31 (midden in de nacht) afgeleverd. Wat uiteraard onmogelijk is.

Voordat ik hier achter kwam heb ik al ongeveer 5 mails moeten sturen om een degelijk antwoord te krijgen op mijn vraag waar de schoenen zijn, bij de klantenservice praat je dan ook bij elke mail met een ander persoon die zo snel mogelijk je vraag afraffelt door het amper te lezen.

Vervolgens wordt je verplicht om een rechtsverklaring in te vullen waar je wel even mee bezig bent, met handtekening erop en noem het maar op. Ik had geen printer maar de klantenservice kon niet kijken wat de staat van mijn pakket was voordat ik dit had geregeld. Vandaar heb ik zelfs een pdf editor moeten aanschaffen.

Eigenlijk wordt je dus gelijk beschuldigd dat je aan het liegen bent, je bent zelf degene die alle moeite moet doen om het artikel alsnog te krijgen en niemand die je ondersteund. Het is werkelijk schandalig dat een bedrijf van dit formaat zo met haar klanten omgaat.

Op 14 december na ongeveer (15 mails) heeft Zalando geconstateerd dat de bestelling toch vertraagd is, hiervoor hebben ze mij de 3,95 express verzendkosten teruggegeven.

20 december is mij verteld dat ze niets meer voor me kunnen doen. Vandaag is het exact een maand later en Zalando is gestopt met reageren op mijn emails.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, natuurlijk ben ik niet aardig geweest tegen ze, maar naar mijn mening heb ik wel het recht om gedoseerd mijn frustratie te uiten en ze te wijzen op dat het beter moet.

Schaam je diep Zalando, je bent niks waard ondanks je mega omzet. Veel minder dan andere, ik bestel hier nooit meer.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

DonBianchi
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2018 21:39

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door DonBianchi »

Een maand geleden afgeleverd in Duitsland om 4:31? Zalando kan niks meer voor mij doen.
Bijlagen
Naamloos.jpg
(72.66 KiB) 1778 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat het voor mij lastiger maakt. Je hebt het over Zalando, maar je schermprint geeft HugoBoss. Heb je al uitgezocht wat 'Vertbaudet Deutschland' voor bedrijf is? Nemen zij de distributie verder over of is het serieus per ongeluk daar bezorgd en blijven liggen?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Naast nu wie nu eigenlijk de verkoper is, waar zit exact de oplichting? Iets is niet aangekomen en de vraag is of u dat wilt verklaren. Dat heeft niets met wantrouwen te maken, maar met procedures. De verkoper kan pas een claim indienen als zij kunnen aantonen dat de klant niets ontvangen heeft.
Vertboudet is een grote internationale verkoper in kinderkleding. Ergens gaat het dus goed fout. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar op de een of andere manier bij u schijnbaar wel. U geeft aan dat u uiteraard niet vriendelijk bent geweest, waarom is dat uiteraard? Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn. Het is ook niet aan de klant om de verkoper te vertellen hoe ze zouden moeten werken.
Wellicht helpt het om excuses aan te bieden en op een normale manier aan te geven dat uw zending is afgeleverd bij deze webshop en niet bij u.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... rktplaats/ en www.consumentenbond.nl/online-kopen/opg ... arktplaats staan de regels en tips. Het gaat over een andere website, maar de regels zijn hetzelfde (tenzij je bij een bedrijf gekocht hebt). Ook kan je met hun contact opnemen voor advies.

In het praktijk is het heel moeilijk om je geld terug te krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


DonBianchi
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2018 21:39

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door DonBianchi »

Jablan schreef:
23 dec 2021 19:22
Wat het voor mij lastiger maakt. Je hebt het over Zalando, maar je schermprint geeft HugoBoss. Heb je al uitgezocht wat 'Vertbaudet Deutschland' voor bedrijf is? Nemen zij de distributie verder over of is het serieus per ongeluk daar bezorgd en blijven liggen?

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ze net als Bol.com niet alles vanuit hun eigen warenhuis versturen.

DonBianchi
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2018 21:39

Re: Zalando oplichting

Ongelezen bericht door DonBianchi »

Seinhuis schreef:
23 dec 2021 20:01
Op www.juridischloket.nl/aankopen-en-garan ... rktplaats/ en www.consumentenbond.nl/online-kopen/opg ... arktplaats staan de regels en tips. Het gaat over een andere website, maar de regels zijn hetzelfde (tenzij je bij een bedrijf gekocht hebt). Ook kan je met hun contact opnemen voor advies.

In het praktijk is het heel moeilijk om je geld terug te krijgen.
Bedankt voor je hulp!

Gesloten