Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kimmyoz
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2023 22:17

Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door kimmyoz »

Rode winterJas gekocht bij Zaya webshop. Website is in het Nederlands en contact gegevens verwijzen naar Belgisch adres.

Relatief snel geleverd maar jas was niet rood maar koraal roze, tevens was. Rits verkeerd gestikt en viel de kwaliteit tegen. Foto’s bijgesloten.Na ontvangst direct e-mail gestuurd hierover. Snel antwoord dat de jas door Zaya wordt gezien als rood en dat de rits wel correct was.

Hierop heb ik gereageerd dat ik de jas wil retourneren en daarbij verzocht om retourlabel.

Wederom snel kreeg ik een e-mail met retour adres in China.
Hierna heb ik opgezocht dat dit €20/€24 zou kosten.

Daar heb ik tegen geageerd met als gevolg dat ik ook de jas mocht houden met een korting van 20%.
Na wederom een e-mail dat ik als ik vooraf had geweten dat bij niet goed het geheel terug naar China moest, dat ik dan nooit tot bestellen was overgegaan.

Hierop kreeg ik antwoord dat ik de jas mocht houden en 50% korting kreeg.

Uiteindelijk onder protest dit maar aanvaard. Wat een slechte webshop die niet voldoet aan de regels….. ze moeten vooraf melden waar hun retour adres is en specificaties van de kosten geven.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u eerst hier gekeken had, had u niets besteld.

https://nl.trustpilot.com/review/www.zaya-shop.nl

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een adres in België, een Nederlands mobiel telefoonnummer, levertijden oplopend tot 10 dagen (dus 2 weken) en de rest van de site schreeuwt een dropshipper te zijn.
Eerst kijken, dan elders bestellen.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door jochemd »

kimmyoz schreef:
23 nov 2023 22:30
Wat een slechte webshop die niet voldoet aan de regels….. ze moeten vooraf melden waar hun retour adres is en specificaties van de kosten geven.
Welke regels zeggen dat dan?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U probeert gewoon uw eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. U heeft niet vtv gecontroleerd met wie u zaken doet en wat de spelregels zijn. Nu moet u op de blaren zitten, gelukkig maar met één bil gezien de 50% korting.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door Nevyn »

Justmeagain schreef:
25 nov 2023 01:40
U probeert gewoon uw eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. U heeft niet vtv gecontroleerd met wie u zaken doet en wat de spelregels zijn. Nu moet u op de blaren zitten, gelukkig maar met één bil gezien de 50% korting.
En zelfs met die 50% korting nog veel te duur betaald.
Volgende keer direct zelf kopen bij AliExpress of Temu zonder tussenpersoon

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door Aygulf »

kimmyoz schreef:
23 nov 2023 22:30
Rode winterJas gekocht bij Zaya webshop. Website is in het Nederlands en contact gegevens verwijzen naar Belgisch adres.

Relatief snel geleverd maar jas was niet rood maar koraal roze, tevens was. Rits verkeerd gestikt en viel de kwaliteit tegen. Foto’s bijgesloten.Na ontvangst direct e-mail gestuurd hierover. Snel antwoord dat de jas door Zaya wordt gezien als rood en dat de rits wel correct was.

Hierop heb ik gereageerd dat ik de jas wil retourneren en daarbij verzocht om retourlabel.

Wederom snel kreeg ik een e-mail met retour adres in China.
Hierna heb ik opgezocht dat dit €20/€24 zou kosten.

Daar heb ik tegen geageerd met als gevolg dat ik ook de jas mocht houden met een korting van 20%.
Na wederom een e-mail dat ik als ik vooraf had geweten dat bij niet goed het geheel terug naar China moest, dat ik dan nooit tot bestellen was overgegaan.

Hierop kreeg ik antwoord dat ik de jas mocht houden en 50% korting kreeg.

Uiteindelijk onder protest dit maar aanvaard. Wat een slechte webshop die niet voldoet aan de regels….. ze moeten vooraf melden waar hun retour adres is en specificaties van de kosten geven.
Op hun site staat duidelijk
"Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending"
en als er vragen zijn is er een telefoonnummer en een emailadres. Maar verder geen KvK nr. dus alles wijst erop dat het een dropshipper is. Neem toch aan dat haast iedereen onderhand dit fenomeen kent en weet dat de spullen uit China komen. Bovendien kun je even checken op Trustpilot. En toch iedere keer weer verbaasd en verontwaardigd zijn ...

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zaya- retour? Kosten voor koper, maar retour China

Ongelezen bericht door Lowieze »

Aygulf schreef:
26 nov 2023 09:23


Op hun site staat duidelijk
"Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending"
en als er vragen zijn is er een telefoonnummer en een emailadres. Maar verder geen KvK nr. dus alles wijst erop dat het een dropshipper is. Neem toch aan dat haast iedereen onderhand dit fenomeen kent en weet dat de spullen uit China komen. Bovendien kun je even checken op Trustpilot. En toch iedere keer weer verbaasd en verontwaardigd zijn ...
Het is een Belgisch bedrijf dus dan zoek je op het ondernemingsnummer in België en daar staat het bedrijf wel geregistreerd.

Plaats reactie