LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zo zat..al die cadeaubonnen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ricardomarchante
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2015 13:07

zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door ricardomarchante »

Ik heb er weer een, deze keer van wensbon.nl voor 60 euro. Ik ga eens kijken wat er te bestellen is ?
tot mijn verbazing is er niets voor 60 euro exact...ohh ja !! tuurlijk deze is zo ingericht dat je in principe altijd iets moet kiezen wat duurder is..of 2 x iets wat goedkoper is maar uiteindelijk ook weer bij moet betalen...oke zal toch maar iets bestellen want anders is de bon verlopen voor dat je er erg in hebt.
Ahh bloeddruk meter dat zou wel van pas komen kost 54,90 inc verzending hmm kom nog wat te kort maar goed. Voor dat ik de bestelling plaats denk ik zal even kijken wat deze in de winkel kost..hughhhhh
16,95 bij MM. Dit kan toch niet !!! Dus ik denk wellicht is het een uitzondering dus ik vergelijk nog meer artikelen en ja hoor dan zijn de verschillen soms wat minder maar [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator]. En beste mensen zo heb ik hier nog wel een paar snap niet dat dit soort bedrijven niet aan banden gelegd worden zijn ook nog lid van de thuiswinkel warborg...Dit kan toch niet !! hebben jullie er ook ervaring mee ?

MvG
Ricardo
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2015 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door moederslink »

Of gooi het bij het oud papier, je hoeft niet iets te bestellen/ te kopen, toch?
Het is vaak zoals TS schrijft, of bijbetalen, of in een fysieke winkel gewoon goedkoper.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De oplossing is heel simpel: als iemand je een cadeaubon cadeau geeft gewoon tegen ze zeggen dat ze m in hun r*** kunnen stoppen en dat je geen cadeaus meer van ze hoeft te hebben....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:De oplossing is heel simpel: als iemand je een cadeaubon cadeau geeft gewoon tegen ze zeggen dat ze m in hun r*** kunnen stoppen en dat je geen cadeaus meer van ze hoeft te hebben....
Nou, zo grof zou ik het niet willen stellen maar als mijn verjaardag eraan zit te komen en men vraagt wat mijn wensen zijn zeg ik eerlijk: gewoon geld in de verjaardagskaart en geen tegoedbonnen. Als ik "genoeg" cash heb snel ik naar de Ici Hier (mag geen reclame maken, toch?) en haal mijn jaarlijkse treatment eau de parfum Chanel nr. 5. Da's geen reclame maar gewoon een wereldmerk, doe daar een jaar mee, in de tussentijd stink ik wel met de goedkope Wibra geurtjes; :lol: de Chanel is voor uitgaan.

swaen
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 aug 2014 23:25

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door swaen »

:D :D da's een goeie.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door prem »

Bij mij komen ze niet aan met die bonnen... Gewoon een kistje, Romeo y Julieta of Partagas, of een goeie Islay whiskey, bonnen gaan naar dochterlief. Ik zie me al lopen met zo'n bonnetje in een winkel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb ook zo'n hekel aan bankbiljetten. Kom ik met mijn briefje van 20 bij de winkel, blijkt dat wat ik wil hebben 24,95 kost. Moet ik alsnog bijbetalen.

Nee, als mensen mij geld willen geven, kunnen ze het beter daar stoppen waar de zon nooit schijnt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
GJvdZ schreef:De oplossing is heel simpel: als iemand je een cadeaubon cadeau geeft gewoon tegen ze zeggen dat ze m in hun r*** kunnen stoppen en dat je geen cadeaus meer van ze hoeft te hebben....
Nou, zo grof zou ik het niet willen stellen maar als mijn verjaardag eraan zit te komen en men vraagt wat mijn wensen zijn zeg ik eerlijk: gewoon geld in de verjaardagskaart en geen tegoedbonnen.
Maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Mensen krijgen een cadeau en gaan dan zitten klagen en schuiven dat af op de organisatie achter zo'n cadeau. Lijkt me ook niet zo leuk voor de gever van dat cadeau als er zo wordt geklaagd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef: Maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Mensen krijgen een cadeau en gaan dan zitten klagen en schuiven dat af op de organisatie achter zo'n cadeau. Lijkt me ook niet zo leuk voor de gever van dat cadeau als er zo wordt geklaagd.

Ja, tuurlijk snap ik dat. Er liggen (het 't ook maar gelezen) voor miljoenen aan cadeaubonnen ergens 'te vergeten' en dan vinden ze het en dan verontwaardigt dat ze niet meer geldig zijn. Er zijn bonnen met onbeperkte duur maar de meesten gedateerd, dus weg cadeau. En dan inderdaad komen mekkeren op fora.

@kweenie, nou, betaal liever €5,00 bij, als dat flesje €120,00 kost. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door moederslink »

Een passend met zorg uitgekozen cadeautje geven is voor veel mensen blijkbaar erg lastig , door tijdgebrek of desinteresse of wat dan ook.
Je kunt zelf ook vragen om bepaalde cadeaubonnen ve bepaalde parfumerie of bedrijf of bioscoop oid, en dan wel met een langere " houdbaarheid"
Zo kreeg ik een x op mn verjaardag een boodschappenbon van Appie, wist niet dat het bestond , en dat was zeer welkom!
Dat soort bonnen bewaar ik in het zicht en leg ze niet in een la waar ze dus vergeten worden :wink:

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Als ik bonnen krijg zeg ik gewoon geef die maar aan iemand anders. Bonnen van allerlei winkels waar ik toch nooit naar toe gaat of bonnen voor restaurants of cafes....Pleur lekker op met je bonnen. Als je bij mij op visite komt krijg je ook geen bon voor een bak koffie bij een dichtbijzijnde cafe te nuttigen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door kweenie »

Josephien, misschien dat sommige mensen je zo'n bon júist geven omdat je anders niet snel bij zo'n winkel of restaurant komt. Ik kan het zelf soms namelijk ook wel waarderen als iemand denkt: jij bent altijd zo druk bezig en je neemt nooit eens de tijd voor jezelf, jij hebt wel eens een etentje/sauna/weekendje weg verdiend. En om te voorkomen dat het 'op de grote hoop' verdwijnt en je dat dan toch niet doet, kan een bon juist wel leuk zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door tenormin »

Heeft iemand van u een vergeten cadeaubon? http://financieel.infonu.nl/geld/88183- ... eloos.html
Kan men toch nog iemand blij maken. :D
Laatst gewijzigd door tenormin op 22 feb 2015 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door Josephien12 »

kweenie schreef: misschien dat sommige mensen je zo'n bon júist geven omdat je anders niet snel bij zo'n winkel of restaurant komt.
Klopt, dat is een aantal keren de achterliggende gedachte geweest. Enerzijds dus goed bedoeld, maar anderzijds heb ik geen zin om me te laten dwingen om ergens naar toe te gaan alleen maar omdat ik daar een bon van heb.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door sjohie »

Los van het feit dat het inderdaad een wat gaar cadeau is, je ben zo te zien niet vrij om deze te besteden waar je wilt zoals met veel bonnen wel kan, zie ik er zeker wel dingen van 60 euro, naja of 59,95 op de site staan. Overigens vind ik dat het concept van een cadeaubon zeker wel voordelen kent, zo kan je als je bijvoorbeeld veel in de tuin wilt doen, bonnen van intratuin vragen, en deze dan in 1x uitgeven naar keuze. Zo kunnen mensen, zonder kaal geld te geven, toch bijdragen aan een groter cadeau. Maar dit verhaal voelt meer als een fantasieloze gever, dáár zou ik dan ook je onvrede op richten. De club achter die wensbon kan hier verder niks aan doen, die bieden wat ze bieden. Daar zou je pas eerlijk kwaad op kunnen worden als ze je niet de kans geven om hem in te wisselen, of bestelde dingen niet goed of te laat leveren. Maar zelfs dan zou het om een slecht uitgevoerde ecommerce transactie gaan, waarbij de cadeaubon slechts een betalingsvehikel is.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: zo zat..al die cadeaubonnen

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik vind cadeaubonnen een uitkomst, enig nadeel dat ze niet erg persoonlijk zijn :) laat Ts blij zijn met z,n kado,s

Gesloten