LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI discrimineert zelf

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Vandaag kreeg ik een mail van het CWI
Zoals je wellicht bekend is, organiseert CWI deze periode de brancheweken. Iedere week staat een andere branche centraal.
De week van 9 t/m 13 april besteden we aandacht aan PRODUCTIE EN INDUSTRIE.
.....
AR Carton: Bij AR zijn we alleen op zoek naar mannen i.v.m. fysiek zwaar werk. Er wordt hier in een 3 ploegendienst gewerkt.
Doordat het veelal zwaar werk is zoeken wij mannen die sterk zijn en geen rugklachten o.i.d hebben.
...
Voor Leaf zijn wij ook op zoek naar een ervaren (mannelijke) operator. Ook hier betreft het weer fysiek zwaar werk. Ervaren in de levensmiddelenbranche is een pré."
Als zelfs het CWI het normaal vindt om te discrimineren, waar gaan we dan heen?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door caruso »

Vind je dit discriminatie? En al die vacatures dan waar wordt gezegd dat de voorkeur uitgaat naar een vrouwelijke, allochtone,kandidaat?
Géén verzinsel, praktijk bij de gemeente Amsterdam!

Bij vacatures waarin staat dat het zwaar fysiek werk is lijkt het me verklaarbaar dat men "echte mannen" zoekt....
En dat mag!

Elisabeth39
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:56

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door Elisabeth39 »

Er is een groot verschil tussen zeggen dat ergens de voorkeur naar uitgaat en domweg schrijven dat je alleen bepaalde mensen zoekt. (ervaren, mannelijke operator; alleen op zoek naar mannen)

Bij voorkeursbehandelingen sluit je formeel anderen mensen niet 100% uit.

En nee, ik ben ook niet blij met zinnen als: "onze voorkeur gaat uit naar"

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door caruso »

Helaas, het is niet anders!
Ik vind het in elk geval wel eerlijk om te schrijven dat je "mannen" zoekt.
Hoef je, als vrouw niet voor niets op te draven....

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Wellicht kan je ze laten zien dat je ook zwaar werk aankan. Of stuur een cv waarop je je naam en je geslacht weglaat.

Trouwens vind ik het evenzeer discriminatie dat ik verplicht verzekerd ben voor kraamzorg, daar premie voor moet betalen, en daar geen gtebruik van mag maken. Ook niet als mijn vrouw dpor internationaal gesteggel geen gebruik van haar eigen verzekering mag maken. Het staat me niet eens vrij ervoor te kiezen dan maar niet verzekerd te zijn...

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door caruso »

Bor, blijf bij het onderwerp s.v.p!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Dat vind ik prima. Ik wilde alleen even aangeven dat discriminatie nog steeds veelvuldig voorkomt. Daarom kan je dan ook beter je personalia op je cv weglakken.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

discriminatie mag niet, maar mag je als bedrijf dan niet de waarheid vertellen. De opdrachtgever zoekt blijkbaar mannen. CWI kan kiezen, of vrouwen op ze af sturen. Met als gevolg dat dit bedrijf in het vervolg niet meer bij CWI aanklopt voor vacatures. Of DEwaarheid in hun mail zetten. Het bedrijf geeft aan mannen te zoeken ivm de zwaarte van het werk. Ik denk dat daar een kern van waarheid in zit.

Denk jij dat jij zwaar werk in 3 ploegen aankan?

zo ja reageer en bij een afwijzing vanwege sekse ga je naar de Commissie gelijke behandeling.

zo nee, loop niet zo te emmeren.

ps aan mij als werkgever zou je een slechte hebben ik zou je om te jennen aannemen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door caruso »

Moet je doen, sla je alleen een modderfiguur als je komt solliciteren en je gegevens kloppen niet! Kun je meteen de eerste bus naar huis nemen!

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Nee ook dan aannemen.

Ik ben werkgever en heb vaker met het bijltje gehakt. Juist de brieven en sollicitaties van kandidaten die aangeven.

Ik moet solcieteren van de bijstand, maar ik ken geen zwaar werk doen.

Juist uitnodigen, en een baan aanbieden. Heb het al 3 keer gedaan, geen van drieen kwam opdagen. Uiteraard direct doorgegeven aan de gemeente.

En risico heb je toch niet want daar is de proeftijd voor. En omdat jij als werkgever soza zo van dienst bent gaat het met andere vergunningen soms net wat vlotter.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Een geitenwollensokken spijkers op laag water topic.

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: CWI discrimineert zelf

Ongelezen bericht door polka »

Vandaag kreeg ik een mail van het CWI

Quote:
Zoals je wellicht bekend is, organiseert CWI deze periode de brancheweken. Iedere week staat een andere branche centraal.
De week van 9 t/m 13 april besteden we aandacht aan PRODUCTIE EN INDUSTRIE.
.....
AR Carton: Bij AR zijn we alleen op zoek naar mannen i.v.m. fysiek zwaar werk. Er wordt hier in een 3 ploegendienst gewerkt.
Doordat het veelal zwaar werk is zoeken wij mannen die sterk zijn en geen rugklachten o.i.d hebben.
...
Voor Leaf zijn wij ook op zoek naar een ervaren (mannelijke) operator. Ook hier betreft het weer fysiek zwaar werk. Ervaren in de levensmiddelenbranche is een pré."


Als zelfs het CWI het normaal vindt om te discrimineren, waar gaan we dan heen?
dat is ook discriminatie om alleen maar sterke mannen te vragen,om het fysiek zware werk te doen,want dat kunnen alleen de goed geoefende grotere ouderen,en dat werk kunnen geen kleinere fijne mensen,want die mochten niet oefenen om zwaar werk te doen :D

Gesloten