Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
M55555
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2022 20:22

Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door M55555 »

Hoi,

Ik heb een contract voor 7 maanden in een functie die ik heel anders voor mij zag. Voel mij er dus ook niet in thuis. Nu loopt deze maand mijn contract af omdat deze niet wordt verlengd. Dit hoorde ik vorige week. Echter was ik in de maanden ervoor al bezig met solliciteren en ben ik voor 1 juni aangenomen bij een ander bedrijf. Het contract moet ik nog officieel tekenen. Tijdens mijn eerste sollicitatie was ik nog niet op de hoogte van het niet verlengen, dus mijn nieuwe werkgever denkt dat ik zelf ben opgestapt. Ben ik verplicht dit alsnog te melden?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee. Verder is het goed om in het achterhoofd te houden dat je niet ontslagen bent.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door kweenie »

M55555 schreef:
03 mei 2022 20:26
Tijdens mijn eerste sollicitatie was ik nog niet op de hoogte van het niet verlengen, dus mijn nieuwe werkgever denkt dat ik zelf ben opgestapt. Ben ik verplicht dit alsnog te melden?
Waarom denk je dat je dat zou moeten? Is dat relevant voor je geschiktheid voor de nieuwe functie? Lijkt me niet, toch?

M55555
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2022 20:22

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door M55555 »

Ik kan me voorstellen dat het voor een nieuwe werkgever gek overkomt als ik heb gezegd dat ik zelf op wilde stappen terwijl ik geen contractverlenging heb gekregen. Daarnaast verwacht ik er eventueel nog opmerkingen of vragen over als ik nieuwe collega’s zie bij het tekenen van mijn nieuwe contract. Gewoon uit belangstelling. Ik weet dan niet goed hoe ik het moet brengen. Maar waarschijnlijk maak ik er zelf een te groot ding van. ;) Het is inderdaad niet relevant voor mijn nieuwe baan.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door criticus2 »

als je je er beter van voelt hierover: je was al aan t solliciteren ruim voordat je hoorde dat er niet verlengd ging worden. Ook wanneer wel verlengd zou zijn was je weggegaan. Dus dat doet allemaal totaal niet ter zake. je zou ook zelf niet doorgegaan zijn. Prima op zich dat de nieuwe werkgever dat denkt, maar het maakt feitelijk niet uit. Of denk je dat je anders niet aangenomen zou zijn?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door Jablan »

M55555 schreef:
04 mei 2022 18:41
Ik kan me voorstellen dat het voor een nieuwe werkgever gek overkomt als ik heb gezegd dat ik zelf op wilde stappen terwijl ik geen contractverlenging heb gekregen. Daarnaast verwacht ik er eventueel nog opmerkingen of vragen over als ik nieuwe collega’s zie bij het tekenen van mijn nieuwe contract. Gewoon uit belangstelling. Ik weet dan niet goed hoe ik het moet brengen. Maar waarschijnlijk maak ik er zelf een te groot ding van. ;) Het is inderdaad niet relevant voor mijn nieuwe baan.
Inderdaad, je maakt het groter dan het is. Zwijg over het niet-verlengen van het contract, dat is sneeuw van gisteren, hou het bij 'het viel tegen bij mijn vorige werkgever en dan je vanzelf solliciteren' en focus je op je nieuwe baan, want dat is je toekomst. Succes gewenst!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik sluit me bij voorgaande sprekers aan, u had zelf al besloten om weg te gaan. Zelfs als uw werkgever uw contract wel had willen verlengen zou u zelf zeer waarschijnlijk gezegd hebben dat u zich niet prettig voelt in deze functie.
Als u op uw nieuwe werkplek vertelt dat u een nieuwe uitdaging zocht of iets van die strekking vertelt u gewoon de waarheid. Dat uw werkgever uw contract niet wilde verlengen is wat mij betreft irrelevant. Succes in uw nieuwe baan!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Misschien is het verstandig om bij de UWV te melden dat je tijdelijk werkloos bent, met uitzicht op een nieuwe baan.

Veel plezier met je nieuwe baan.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen contractverlenging, moet ik het melden?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tijdelijk werkloos? De Ts begint op 1 juni bij zijn nieuwe baan.

Plaats reactie