Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
09 okt 2022 11:04
Misschien zou deze discussie duidelijker worden als omschreven wordt wat de definitie van productie medewerker is.
Hoeft niet per sé. Je kan niet één ervaring van één persoon binnen één bedrijf extrapoleren tot iets wat iedereen bij alle bedrijven in die functies ervaart.
Methusalah schreef:
09 okt 2022 11:28
Dus je hebt zelf 0 ervaring in deze branch. Duidelijk.
Fout. Ik heb het bewust niet genoemd omdat het niet belangrijk is wat mijn ervaring is.
Belang is bovenstaande wat ik schreef op het idee van Onkruid 71.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
09 okt 2022 11:33
Onkruid71 schreef:
09 okt 2022 11:04
Misschien zou deze discussie duidelijker worden als omschreven wordt wat de definitie van productie medewerker is.
Hoeft niet per sé. Je kan niet één ervaring van één persoon binnen één bedrijf extrapoleren tot iets wat iedereen bij alle bedrijven in die functies ervaart.
Methusalah schreef:
09 okt 2022 11:28
Dus je hebt zelf 0 ervaring in deze branch. Duidelijk.
Fout. Ik heb het bewust niet genoemd omdat het niet belangrijk is wat mijn ervaring is.
Belang is bovenstaande wat ik schreef op het idee van Onkruid 71.
Maak er maar 2 ervaringen van dan, op diverse functies binnen bedrijven en verschillende bedrijven 😁
Maar zoiets is gewoon een persoonlijke mening.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
09 okt 2022 11:39
Maak er maar 2 ervaringen van dan, op diverse functies binnen bedrijven en verschillende bedrijven 😁
Maar zoiets is gewoon een persoonlijke mening.

Ook twee ervaringen is nog te weinig voor een algemene uitspraak.
Het laatste ben ik 100% met je eens. Het is een persoonlijke mening.

Ik word van mijn huidige werk veel gelukkiger dan veel baantjes die ik voor, tijdens en na mijn studie heb gehad. Dat maakt niet dat die banen slecht zijn, alleen dat ik er niet pas. En dat zal ook voor Methusalah gelden als hij zo ongelukkig werd van het productiewerk.

In aanvulling daarop, natuurlijk maakt ook de organisatie en hoe er wordt leidinggegeven veel uit. Maar ook dat werd verschilt per persoon.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook veel bureauwerk kan als geestdodend ervaren worden.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:
09 okt 2022 11:33
Onkruid71 schreef:
09 okt 2022 11:04
Misschien zou deze discussie duidelijker worden als omschreven wordt wat de definitie van productie medewerker is.
Hoeft niet per sé. Je kan niet één ervaring van één persoon binnen één bedrijf extrapoleren tot iets wat iedereen bij alle bedrijven in die functies ervaart.
Methusalah schreef:
09 okt 2022 11:28
Dus je hebt zelf 0 ervaring in deze branch. Duidelijk.
Fout. Ik heb het bewust niet genoemd omdat het niet belangrijk is wat mijn ervaring is.
Belang is bovenstaande wat ik schreef op het idee van Onkruid 71.

Hoezo is ervaring niet belangrijk? Ervaring is verdorie de enige manier om een mening te onderbouwen in een discussie. Als je er niets vanaf weet dan is je inbreng redelijk waardeloos.

Ik ben zelfs van mening dat het een goed idee is om middelbare school leerlingen een dagje productie werk te laten doen. Goede motivatie om een diploma te halen. Vergeet ook even niet dat deze mensen die voor een groot deel van hun leven blijven doen. Daar wordt je echt niet gelukkig van.

Maar toegeven, de definitie moet genoemd worden en voor mij is productiewerk lopende band werk. 8 uur lang dezelfde beweging op de plaats maken, opnieuw en opnieuw en opnieuw.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Methusalah schreef:
09 okt 2022 17:20
Maar toegeven, de definitie moet genoemd worden en voor mij is productiewerk lopende band werk. 8 uur lang dezelfde beweging op de plaats maken, opnieuw en opnieuw en opnieuw.
U heeft een incompleet beeld van wat productiewerk inhoudt. Dit is namelijk wat TS er over schrijft:
Geisha schreef:
08 okt 2022 02:24
(...) De eerste weken nog geen machines hoeven bedienen maar vooral dingen verzamelen, klaarzetten voor in de machines en opruimen.
(...)
Vanaf deze week moest ik ook echt een paar machines gaan bedienen en aan de gang houden en dat was nog best een uitdaging voor me want er zijn zoveel handelingen en dingen waar je op moet letten. En dan is er weer een storing waar ik een collega bij moet roepen. (...)
Geisha, misschien past deze functie niet helemaal bij u, misschien heeft u nog niet voldoende zelfvertrouwen. Als u wat meer gewend raakt aan het omgaan met grote machines en u meer ervaring krijgt in de bediening, gaat het allicht beter.

Als na een paar weken dit werk (of deze werkgever) niet bevalt, kunt u altijd iets anders zoeken dat beter bij u past. Er zijn zo veel vacatures, daar zit ook wel iets voor u bij.

In ieder geval veel succes.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nieuwe baan: Verwacht men teveel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
09 okt 2022 17:20
Vergeet ook even niet dat deze mensen die voor een groot deel van hun leven blijven doen. Daar wordt je echt niet gelukkig van.
Daar wordt JIJ niet gelukkig van. JIJ Methusalah wordt zeer ongelukkig van je hele leven productiewerk. Anderen vinden het heerlijk. Wanneer dringt het tot je door dat jouw ervaring niet voor iedereen geldt en jouw ervaring niet de algemene norm is?
Daarom is ook mijn ervaring niet belangrijk.

Een oud collega van me werkte op de marketing afdeling. Als je haar zou vragen wat ze van mijn werk vond zou zeggen dat het werkelijk vreselijk is. Meest vreselijke wat ze zich voor kan stellen om te moeten doen. Maar IS het daarmee ook vreselijk? Nee, het is een mening.


Methusalah schreef:
09 okt 2022 17:20
Maar toegeven, de definitie moet genoemd worden en voor mij is productiewerk lopende band werk. 8 uur lang dezelfde beweging op de plaats maken, opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Zoals al gezegd is jouw beeld daarmee incompleet. Lopende band werk is wel productiewerk, maar productiewerk is niet lopende band werk. Lopende band werk is een deelverzameling van productiewerk.

Plaats reactie