LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe kopie ID kaart uitzendbureau

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Asking
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2020 13:48

Nieuwe kopie ID kaart uitzendbureau

Ongelezen bericht door Asking »

Een goededag beste lezer,

Ik werk nu een aantal jaar voor 1 uitzendbureau bij 1 vaste inlener.
Bij indiensttreding is er een kopie gemaakt van mijn IDkaart.
Dat IDkaart is al een jaar verlopen en ik heb gewoon een nieuwe.
Nu wilt het uitzendbureau waar ik voor werk een nieuwe kopie van mijn ID kaart.
Volgens het autoriteits persoonsgegevens hoeft een werkgever dit niet te vragen.
Helaas wordt er wel druk uitgeoefent van het uitzendbureau met betrekking tot het niet betalen van salaris.

Dit is ook deze week niet gebeurd.

Mijn vragen luiden als volgt;
Mogen hun dat doen?
Wat gegevens moeten hun verwerken m.b.t. het loon?
En wat kan ik doen, behalve het afgeven van een kopie van een geldig ID bewijs natuurlijk?

M.v.g. Jansen

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Nieuwe kopie ID kaart uitzendbureau

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U hoeft hieraan niet te voldoen. Zie voor een betrouwbare uitleg https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atieplicht

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe kopie ID kaart uitzendbureau

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het is een eenmalige actie op illegalen tegen te houden en te weten wie er werkt.
Niet om elke keer een nieuwe te vragen, ze moeten gewoon betalen, en je mag schade claimen want ze betalen te laat.
Blijkbaar klein uitzendbedrijfje die regels slecht gelezen heeft.

Asking
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2020 13:48

Re: Nieuwe kopie ID kaart uitzendbureau

Ongelezen bericht door Asking »

Komkommertijd schreef: