Online fooi niet meer voor mij

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
18 nov 2023 08:52
Niet alleen de FIOD. Ook de gemeente zal zeer geïnteresseerd zijn dat een medewerker van hun, die dus een voorbeeldfunctie heeft, een tweede baantje erbij heeft en daarin zwart werkt.
Alsof een simpele ambtenaar in de praktijk een voorbeeldfunctie heeft en dat de gemeente ook maar iets interesseert… :lol:

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
18 nov 2023 14:52
kuklos schreef:
18 nov 2023 08:52
Niet alleen de FIOD. Ook de gemeente zal zeer geïnteresseerd zijn dat een medewerker van hun, die dus een voorbeeldfunctie heeft, een tweede baantje erbij heeft en daarin zwart werkt.
Alsof een simpele ambtenaar in de praktijk een voorbeeldfunctie heeft en dat de gemeente ook maar iets interesseert… :lol:
Ik zou daar toch wat minder lichtzinnig over denken. De regels zijn strenger en strakker geworden. Of dat altijd terecht is is een tweede, maar de situatie van Dagkoers als de gemeente deze volledig kent kan wel degelijk een probleem zijn.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
18 nov 2023 15:02
Moneyman schreef:
18 nov 2023 14:52
kuklos schreef:
18 nov 2023 08:52
Niet alleen de FIOD. Ook de gemeente zal zeer geïnteresseerd zijn dat een medewerker van hun, die dus een voorbeeldfunctie heeft, een tweede baantje erbij heeft en daarin zwart werkt.
Alsof een simpele ambtenaar in de praktijk een voorbeeldfunctie heeft en dat de gemeente ook maar iets interesseert… :lol:
Ik zou daar toch wat minder lichtzinnig over denken. De regels zijn strenger en strakker geworden. Of dat altijd terecht is is een tweede, maar de situatie van Dagkoers als de gemeente deze volledig kent kan wel degelijk een probleem zijn.
Op grond van welke concrete regelgeving zou Dagkoers volgens jou dan een probleem kunnen hebben met de gemeente?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Geen idee welke regelgeving hieromtrent is. Om iemand te lozen is regelgeving niet direct nodig, hem kan het werk gewoon onmogelijk worden gemaakt. Op een 'legale' manier wegpesten zeg maar.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dus enerzijds beroep je je op regels die strenger en strakker geworden zouden zijn, maar anderzijds heb geen idee welke regels dat dan zouden zijn…?

Ik neem je waarschuwingen dus maar met een flinke korrel zout.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Erthanax »

In arbeidscontracten staat vaak een bepaling dat er geen werkzaamheden voor derden mogen worden verricht zonder voorafgaande toestemming van de werkgever, dacht ik. Aan het zwart betalen zal de gemeente niet veel kunnen doen, lijkt me.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Aygulf »

scontra schreef:
16 nov 2023 10:30
Fooi is toch niet meer van deze tijd, een ieder wordt vorstelijk betaald voor de geleverde dienst.
Niemand die iets komt bezorgen krijgt normaal gesproken een fooi en waarom zou dat wel moeten bij iemand die een maaltijd komt bezorgen ?

Een Chinees hier in de regio heeft zelfs het onfatsoen om op de site fooiengeld te vragen als je zelf je maaltijd komt afhalen, nou mooi niet !!!
Ik ben het wel met u eens. Waarom de bezorger van een maaltijd fooi geven (begrijp me goed: dat moet iedereen zelf weten), maar dan ook de pakjesbezorger, de postbode, krantenjongen, de kliko ophaler.... Wat is er zo anders en bijzonder aan een maaltijdbezorger?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
18 nov 2023 15:21
Ik neem je waarschuwingen dus maar met een flinke korrel zout.
Ga je gang. Ik zou, zoals ik al schreef, er toch wat minder lichtzinnig over denken.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
18 nov 2023 14:52
Alsof een simpele ambtenaar in de praktijk een voorbeeldfunctie heeft en dat de gemeente ook maar iets interesseert.
Zwart werken is gewoon fraude plegen, met als kans een strafblad.
Of een werkgever als een gemeente daar op zit te wachten, is even de vraag.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
18 nov 2023 17:20
Moneyman schreef:
18 nov 2023 15:21
Ik neem je waarschuwingen dus maar met een flinke korrel zout.
Ga je gang. Ik zou, zoals ik al schreef, er toch wat minder lichtzinnig over denken.
Klopt, dat schreef je. Alleen laat je na te vertellen waarom. Laat me je uit de droom helpen: dagkoers heeft niets van de gemeente te vrezen als het gaat om zwarte bijverdienste.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
18 nov 2023 20:51
Moneyman schreef:
18 nov 2023 14:52
Alsof een simpele ambtenaar in de praktijk een voorbeeldfunctie heeft en dat de gemeente ook maar iets interesseert.
Zwart werken is gewoon fraude plegen, met als kans een strafblad.
Of een werkgever als een gemeente daar op zit te wachten, is even de vraag.
Tuurlijk, een strafblad omdat je zwart maaltijden bezorgt :lol:

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Sommige teammanagers weten dat ik niet alles zwart krijg uitbetaald.
Maar goed er is wel een ander punt waar ik van geschrokken ben.
Ze weten dat ik bezorg en dat heb ik ook de eerste dag aangegeven.
IK heb er nooit iets van gehoord dat het niet mag, maar...
Er was dit jaar wel een man van HRM die vertelde mij als ik word aangereden in de avond op de scooter is er een kans dat ze een boete krijgen van een paar ton.
Ik ging met hem in discussie omdat ik vaak ongelukken zie met bezorgers en dat er nooit boetes worden uitgedeeld van een paar ton.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
18 nov 2023 21:41
kuklos schreef:
18 nov 2023 17:20
Moneyman schreef:
18 nov 2023 15:21
Ik neem je waarschuwingen dus maar met een flinke korrel zout.
Ga je gang. Ik zou, zoals ik al schreef, er toch wat minder lichtzinnig over denken.
Klopt, dat schreef je. Alleen laat je na te vertellen waarom. Laat me je uit de droom helpen: dagkoers heeft niets van de gemeente te vrezen als het gaat om zwarte bijverdienste.
Ik kan het je toch niet aan je verstand brengen waarom, dus ik doe de moeite niet eens meer. Maar als jij Dagkoers wil adviseren vooral zo door te gaan, ga je gang, jouw verantwoordelijkheid, niet de mijne. Mijn advies is om voorzichtigheid te betrachten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
18 nov 2023 21:48
Er was dit jaar wel een man van HRM die vertelde mij als ik word aangereden in de avond op de scooter is er een kans dat ze een boete krijgen van een paar ton.
Ik ging met hem in discussie omdat ik vaak ongelukken zie met bezorgers en dat er nooit boetes worden uitgedeeld van een paar ton.
Tot de arbeidsinspectie komt kijken en van mening is dat er sprake van een onveilige arbeidssituatie waarvan de werkgever op de hoogte is en deze niet heeft opgelost.

Let wel: ik kan de situatie niet beoordelen, dus ik kan geen sluitend oordeel geven. Maar als de werkgever inderdaad op de hoogte is van een eventuele onveilige arbeidssituatie en er niets dan doet, dan kan het gebeuren dat ....

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Excuus die man van HRM is natuurlijk van de gemeente en niet van de restaurant.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

De gemeente die een boete van maar liefst een paar ton (!) zou krijgen als jij buiten werktijd een ongeluk krijgt…? No way, tenzij er heel veel speelt wat je hier niet vertelt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

@Moneyman, ik vermoed dat Dagkoers bedoelt dat de HRM man van de gemeente bedoelt dat het restaurant een boete kan krijgen van een paar ton. Het verhaal is er inderdaad erg onduidelijk in.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Nee hun!
De gemeente kan een boete krijgen als ik een ongeluk krijg met de bezorgscooter.
Dat heeft te maken dat ik van 830-1630 uur werk bij de gemeente en van 17-20 bij de restaurant.
Ik maak te veel uur zegt die man van HRM.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon een l#lverhaal van die HRM-er. Voor een boete aan de gemeente is véél meer nodig. Veel logischer is dat hij dat zegt om jou onder druk te zetten. Want dergelijke werktijden zijn niet gezond.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online fooi niet meer voor mij

Ongelezen bericht door kuklos »

Vreemd verhaal. Dus omdat je bij je tweede baan te veel uren zou maken kan je eerste baan een boete krijgen als er iets misgaat? Vreemd verhaal.

Plaats reactie