LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overplaatsen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

overplaatsen

Ongelezen bericht door ed1967 »

Kan iemand mij een antwoord geven op het volgende,
Onze werkgever is een 4 tal jaren geleden gefuseerd met 2 andere bedrijven. Nu verteld onze werkgever dat wij op onze afdeling met teveel FTE'S zijn en dat er in Naaldwijk een tekort is. Het komt er dus op neer dat een aantal mensen waarschijnlijk naar Naaldwijk moeten, ook al is de afstand van woon werkverkeer groter geworden. Kan dit nu zomaar?
Uit het oogpunt van de werkgever kan ik het wel begrijpen maar wat zijn onze rechten?

Gr.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: overplaatsen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ed1967 schreef:Kan iemand mij een antwoord geven op het volgende,
Onze werkgever is een 4 tal jaren geleden gefuseerd met 2 andere bedrijven. Nu verteld onze werkgever dat wij op onze afdeling met teveel FTE'S zijn en dat er in Naaldwijk een tekort is. Het komt er dus op neer dat een aantal mensen waarschijnlijk naar Naaldwijk moeten, ook al is de afstand van woon werkverkeer groter geworden. Kan dit nu zomaar?
Uit het oogpunt van de werkgever kan ik het wel begrijpen maar wat zijn onze rechten?

Gr.
U dient elk redelijk voorstel van de werkgever in overweging te nemen. Werken in een andere plaats hoort daar ook bij, tenzij de reistijd onredelijk lang is. 50-60 kilometer enkele reis wordt veelal nog als redelijk ervaren.

U kunt wel onderhandelen en bijvoorbeeld vragen om een (gedeelte) van de reistijd als werktijd vergoed te krijgen

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: overplaatsen

Ongelezen bericht door henk51 »

Deze "Truc" word door meer bedrijven toegepast,op die manier kan je relatief goedkoop van je werknemers afkomen.
Een grote bank doet dit bv ook verplaatst afdelingen van zuid limburg naar Utrecht en je raad het al je kan gewoon mee verhuizen,bij geen vertraging houdt dit 4 uur per dag meer reistijd in met openbaar vervoer.Vloeien er op die manier niet genoeg mensen af is er altijd de optie van hoofdkantoor in Groningen of Friesland met hetzelfde kunstje.
Gelukkig kon mijn kennis nog net gebruik maken van de VUT maar vele andere collega's niet.


gr Henk

ed1967
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mar 2007 14:40

Re: overplaatsen

Ongelezen bericht door ed1967 »

Sommige collega''s wonen ongeveer 40 km van naaldwijk af, nu is dat tussen de 20-25 km, maar wie gaan ze vragen/verplichten. Zelf werk ik al 20 jaar op dezelfde locatie, ken de mensen en mentaliteit en dat is zeker anders in Naaldwijk(cultuurverschillen).Is er een soort van critirium?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: overplaatsen

Ongelezen bericht door henk51 »

door ed1967 » 09 sep 2012 15:52

Sommige collega''s wonen ongeveer 40 km van naaldwijk af, nu is dat tussen de 20-25 km, maar wie gaan ze vragen/verplichten. Zelf werk ik al 20 jaar op dezelfde locatie, ken de mensen en mentaliteit en dat is zeker anders in Naaldwijk(cultuurverschillen).Is er een soort van critirium?
Dus sommige collega's moeten wel 20 km meer reizen,er zijn er waarschijnlijk ook enkele die minder gaan reizen
Cultuurverschillen zijn snel overbrugd bij mijn vorige werk is onze bank samen gegaan met banken in 2 gemeentes die elkaars bloed wel konden drinken ene gemeente zwarte kousen gemeente en de andere overwegend katholiek Na een aantal jaren hadden we prima samenwerking en nog.Zijn inmiddels nog 2 gemeentes bijgekomen.
Is er een soort van critirium?
Ja wil je je werk blijven houden dan naar Naaldwijk zo niet ontslag nemen zo simpel is het.
Wees blij dat je je leuke werk kan blijven behouden,en misschien wordt je werk nog veel leuker als er eens een andere wind gaat waaien.

gr Henk

Gesloten