LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werk

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
leniries
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:53

werk

Ongelezen bericht door leniries »

hoi heb een vraag.1.ik werkte in vlaardingen bij een bedrijf.moest op dokters advies verhuizen,ben in dordrecht terecht gekomen.bedrijf geef geen rijskosten vergoeding meer om dat ik volgens hun vrijwilig verhuist ben naar dordrecht ik kan geen 36 euro pw opbrengen wat nu?vraag 2.ben in de ziekten wet al 1 jaar wegen ernstige rugklachten en psychische klachten.arbo zeg je kan weer 1 uurtje per dag proberen dus anderhalf uur heen reizen en dan weer terug ik heb aangegeven daar ernstigen rug klachten van te krijgen van het reizen arbo blijf zegen je ben er toe in staat.vraag 3.ik ben voor mn psychische klachten door arbo voor buiten werk aangesteld.mn werkgever zet mijn gewoon binnen neer terwijl ze weten dat ik meer klachten krijg.nu dreigen ze met loon opschorten als ik morgen niet op komt dagen wat moet ik doen.heb intussen 2e opinium gevraagd bij uwv.ze dwingen gewoon dat ik binnen moet werken.ik weet het niet meer ook speelt er een hoop wat ik daar 2 jaar geleden mee heb gemaakt op sexueele intimidatie gebied waar ze overegens niks aan doen .wie weet wat help

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: werk

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Reiskostenvergoeding.

Lid van een vakbond.

Bel eens naar....
FNV Vakcentrale
T 020 - 5816300

Grootvader

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: werk

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Probeer een andere baan te zoeken.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: werk

Ongelezen bericht door Frankkk »

@jeroentje271:

Ze zal nu toch moeten rondkomen, dus zal hier toch een oplossing voor moeten komen.

Een nieuwe baan zal ze in haar conditie waarschijnlijk niet snel kunnen vinden, dus dat lijkt me geen snelle oplossing.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: werk

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Als je al 1 jaar in de ziektewet zit maak je ook al 1 jaar geen reiskosten ...

Voor het overige is het een vrij onsamenhangend verhaal.

Als de Arbo arts vindt dat je kan werken, ben je in principe verplicht om te komen.
Je kan , zoals je aangeeft een second opinion aanvragen, maar in de tussentijd kan je werkgever je loonbetaling (voor 1 uur per dag) opschorten.

Het lijkt me ook normaal dat je weet eens gaat proberen te werken, en als de arbo arts buiten-werk heeft voorgeschreven kan je jouw werkgever hieraan houden

Als er problemen met sexuele intimidatie zijn moet je dat onderbouwen en niet zomaar alleen een kreet loslaten

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: werk

Ongelezen bericht door kweenie »

het hangt van de arbeidsvoorwaarden af of je werkgever de hogere reiskosten vergoedt als je verder van je werk gaat wonen. Ik denk dat veel werkgevers er niet moeilijk over zouden doen, maar ik denk niet dat het verplicht is.

Je hebt er zelf voor gekozen om zo veel verder van je werk te gaan wonen. Als je zo veel rugklachten krijgt van de reis, dan had je op voorhand al niet zo veel verder van je werk moeten gaan wonen. Als je (ook op doktersadvies) bent verhuisd, dan had je dus beter niet zo veel verder van je werk kunnen gaan wonen.

Gesloten