LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

In ziektewet kunnen ze je niet ontslaan of je contract moet aflopen.

Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Je functioneren staat blijkbaar ter discussie. Maar is dat terecht dan? Hoe zijn de functionerings-gesprekken de laatste 25 jaar verlopen? Altijd prima? Komt het disfunctioneren nu in een keer uit de lucht vallen? Als dat zo is dan moet je je daartegen verweren. En wijzen op alle goede beoordelingen.

Je collega zegt dat ze van je af willen en ze zegt dat je geen schijn van kans hebt. Dat is geen informatie uit eerste hand waar je blind op moet varen. Zeker niet dat je geen schijn van kans hebt. Want een werkgever moet hele goede redenen hebben om je te ontslaan als je altijd goed gefunctioneerd hebt.

Maar waarom vraag je eerst je werkgever niet op de man/vrouw af hoe jullie verder gaan na je herstel?
Wellicht is er veel minder aan de hand dan je collega je doet geloven.

Mocht er wel wat aan de hand zijn dan altijd hulp inroepen. Ben je lid van een vakbond? Die hebben juristen die je kunnen helpen.

Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

zolang je in de ziektewet zit kan je niet ontslagen worden. Je werkt er al heel lang ik neem aan dat je beoordelingen heb die wel goed zijn. Ik zou zeggen verzamel zoveel mogelijk en wacht af met wat ze komen. Richt je voor nu op de operatie en je herstel dat zal best moeilijk zijn want je zal hier ook nerveus van worden.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hoe is u collega aan deze info gekomen ? Van een andere collega, of van de werkgever !!
Als u weggaat, wordt zijn plek dan sterker.
Waarom gaat u geen gesprek aan, met u werkgever, dat is u eerste aanspreekpunt, en niet een "collega"

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maribelle333 schreef:Nu heb ik ook een brief gekregen en ik mag over een tijdje uitleggen hoe ik op de diverse punten mezelf wil gaan verbeteren.

Of moet ik positief het gesprek ingaan. Want ik vind me werk echt leuk en ik kan de problemen die ze met me hebben positief oplossen.

Van die gesprekken heb ik nooit brieven gekregen, ging altijd mondeling. Maar dat het echt heel goed mis was heb ik nooit zo ervaren.

Ik lig op bed te herstellen van een rugoperatie en kan dit er eigenlijk niet bij hebben
Als het echt goed mis was, had je dat ooit ergens in de afgelopen 25 jaar wel een keer gehoord. Er staat niks over op papier, dus heeft de werkgever blijkbaar niet veel bijzonder negatiefs geconstateerd.
Je bent nu bezig met herstel, concentreer je daarop, de evt. rest komt later wel..of is misschien helemaal niet aan de orde. Leg het naast je neer en maak je daar pas druk over als het zover is.

Nu heb ik ook een brief gekregen en ik mag over een tijdje uitleggen hoe ik op de diverse punten mezelf wil gaan verbeteren.
Dit is wat - over een tijdje - belangrijk is.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ik zou gewoon eerst eens even afwachten. Blijf het positief zien. Als u over een tijdje moet komen om uit te leggen hoe u één en ander wilt verbeteren, vraag dan om hulp bij het verbeteren van de aangegeven punten. Bedrijf moet namelijk ook aan ondersteuning/coaching doen als ze iets aan te merken hebben op uw functioneren. Teken niets voordat uw rechtsbijstand er naar gekeken heeft en zeg niets toe wat u niet waar kunt/wilt maken. Succes en spoedig herstel!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, ik ben nogal een 'krengetje'. Als u schrijft dat deze collega u vertelt dat ze u eruit willen hebben, plus het feit dat u schrijft dat het bedrijf 'in zwaar weer verkeert'; kan het niet zo zijn dat het of u eruit of uw collega eruit zijn? Ik noem maar iets, hoor. Heb vroeger n.l. (200 jaar geleden :wink: ) ook zo'n situatie gehad en verdraaid, het was een "goede" collega - nota bene naar ik dacht ook nog eens een vriendin - die zich in allerlei bochten wrong om de plek te behouden. Ik kan er 200% naast zitten hoor, maar heel soms kan die goede collega niet zo'n goede collega zijn. Wens u een spoedig herstel toe en dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als opgediend.

Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Neem contakt op met het juridisch loket misschien kunnen hen je hele
goede wijze raad geven.

Wat een een gemene werkgever heb je om dit zo achter je rug te doen zeg !

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maribelle333 schreef:Vandaag toch weer nieuwe ontwikkelingen. Mijn werkgever is bij collega's aan het lobbyen of ze op schrift willen zetten dat nu ik in de ziektewet zit de negatieve sfeer verdwenen is.

Wat moet ik nu toch doen? Ik ben echt heel erg bang voor me baan!
Dit wat de baas nu doet, staat haaks op Nu heb ik ook een brief gekregen en ik mag over een tijdje uitleggen hoe ik op de diverse punten mezelf wil gaan verbeteren.


Hetzelfde. Confronteer hem ermee, tenzij het Juridisch Loket iets anders adviseert. Heeft het bedrijf een OR of personeelsfunctionaris?
Als collega's er echt van overtuigd zijn dat er nu geen negatieve sfeer meer is, hoeft de baas niet te lobbyen, dan zetten ze dat graag op papier.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door tenormin »

@Maribelle333, neem contact op met het Juridisch Platform. Heb momenteel problemen met link neerzetten, maar als je intoetst: Rechtswinkel komt je er ook. Sorry te lezen dat ze wel erg ver gaan. Of misschien wil iemand het even voor me doen. (p.c. heeft de hik op het moment, HP geeft geen ondersteuning). ).

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Jolijn »

http://juridisch-platform.nl/
(weet niet of dit 'm is, heb rechtstreeks op juridisch platform gegoogled)

Dit is rechtswinkel http://www.rechtswinkel.nl/

(link plaatsen gaat zo:
de naam van de site (staat boven in de balk) selecteren = blauw maken,
dan rechtermuisklik - knippen
dan weer naar het reactieveld van dit forum
URL aanklikken
daartussen rechtermuisklik - plakken )

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:http://juridisch-platform.nl/
(weet niet of dit 'm is, heb rechtstreeks op juridisch platform gegoogled)

Dit is rechtswinkel http://www.rechtswinkel.nl/

(link plaatsen gaat zo:
de naam van de site (staat boven in de balk) selecteren = blauw maken,
dan rechtermuisklik - knippen
dan weer naar het reactieveld van dit forum
URL aanklikken
daartussen rechtermuisklik - plakken )
Ja, de eerste is het. Net als bij Juridisch Loket kan je de eerste vraag (en advies) gratis stellen en krijgen. De Rechtswinkel zitten inderdaad advocaten die "nog te betalen" zijn, indien nodig. Merci Jolijn.

Maribelle333
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:09

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Maribelle333 »

sorry moet het verwijderen
Laatst gewijzigd door Maribelle333 op 14 feb 2014 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het klinkt als een klein bedrijf. Wat er ook uitkomt kan ik je alleen maar aanraden om alvast iets anders te gaan zoeken. Als sta je 10000% in je recht, de sfeer zal nooit meer als vroeger worden. Bij een groot bedrijf kan je na een conflict altijd nog op een andere afdeling gaan werken, maar dat kan bij een klein bedrijf niet. Niet leuk, maar zo houd je wel zelf de controle.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Ziek en heel sterk vermoeden dat ze van me af willen

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Maar laat je niet zonder slag of stoot afserveren! Je werkgever probeert je op een vuile manier uit de organisatie te werken. Ik hoop dat je collega's de ballen hebben om niets op schrift te zetten.

En wat betreft de Arbodienst: die is er voor medische zaken. Die kan geen conflict oplossen. Maar als u door de verwikkelingen en door uw ziekte daar erg veel mentale en misschien ook wel fysieke last van hebt dan kunt u zich daar zeker melden. Een Arbodienst heeft een onafhankelijke positie en hoort hetgeen u naar voren brengt vertrouwelijk te behandelen.

Beterschap en sterkte.

Gesloten