LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou toch even de discussie volgen die Crazyme start in de voorlaatste post op pagina 1, Moneyman. Daar stelt hij namelijk een aantal vragen, namelijk "wat voor reden zou een werkgever hebben om iemand die dag in te laten?" en "mogelijk zijn er nog dingen die moeten worden afgerond?".

De reactie daarop van Brahms is "ziek is ziek", waarna Crazyme zegt dat het wel fatsoenlijk is om in dat geval netjes alles af te ronden bij de vorige werkgever.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, er kunnen natuurlijk allerlei hypotheses gestart worden, maar als dát het argument was had TS het ongetwijfeld ingebracht (of de discussie niet eens gestart omdat hij het logisch vond om in te halen). Gezien de wel bekende feiten lijkt me dit geen logische invulling van de casus.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Ongelezen bericht door crazyme »

Vaak reageert men hier niet op de boodschap maar op de boodschapper.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Vaak reageert men hier niet op de boodschap maar op de boodschapper.
Ik zie het.
crazyme schreef:Maar wanneer je niet verder kunt kijken dan een wetboek groot is....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Ongelezen bericht door kokka »

Nijogeth schreef:Ik zou toch even de discussie volgen die Crazyme start in de voorlaatste post op pagina 1, Moneyman. Daar stelt hij namelijk een aantal vragen, namelijk "wat voor reden zou een werkgever hebben om iemand die dag in te laten?" en "mogelijk zijn er nog dingen die moeten worden afgerond?".

De reactie daarop van Brahms is "ziek is ziek", waarna Crazyme zegt dat het wel fatsoenlijk is om in dat geval netjes alles af te ronden bij de vorige werkgever.
iemand die met een nul uren contract bij een postbedrijf werkt zal vast niet zo heeeel veel af te ronden hebben. buiten dat als je op je laatste dag nog veel moet afronden dan mankeert er iets aan je planning.

stofzuigertje

Re: Ziek op laatste werkdag; werkgever wil dat ik deze inhaal

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zal jou niet als Hond behandelen...

Maar iets langer ziek blijven en ontslag nemen kan wel.
Doorwerken voor 1 dag en je zit al elders is niet toegestaan....

Bij 0 uren zul je ook voor de periode na jou ziekte ook €0,00 vangen.
Als er geen werk was had je hetzelfde bruto bedrag van €0,00 ontvangen.

Jij moest dus altijd beschikbaar zijn en als geen werk gewoon voor €0,00 thuis blijven..... dus onredelijke eisen en nooit meer 0 uren accepteren!
Als zieke kreeg je gemiddelde van gewerkte uren over bepaalde periode.

Gesloten