100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
h4ckb0x84
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2023 17:05

100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door h4ckb0x84 »

Hallo daar!

Ik heb even een adviesje nodig.. ben al een tijd aan het sukkelen met gezondheid.. 1,5 jaar geleden was de diagnose een burn-out.. doordat ik dit zelf niet helemaal geloofde heb ik gevraagd om doorverwijzing naar ggz instelling.. tussendoor gewoon reintegratie werk gedaan, alles netjes opgebouwd.. uitspraak onderzoeken waren adhd en burnout.. na maanden weer volledig werken(ploegen diensten dus onregelmatig) weer uitgevallen met dezelfde klachten… adviezen vanuit artsen arbo waren dat ik van 8-17 moest werken en geen onregelamtige diensten..

Il heb hiermee in gesprek gegaaan met het bedrijf en dit aangeven.. het bedrijf heeft voor mijn functies geen dagdiensten, dus zijn we tot de oplossing gekomen (ook adviezen arboarts ) dat we afscheid van elkaar moesten nemen, en dat ik zelf een baan zou vinden met regelmatige diensten.

Uwv contact gehad over ww, deze was direct goed gekeurd, ondanks dat ik een vso had ondertekend.. ik heb netjes gesolliciteerd en 5 weken in de ww had ik weer een mooie job.. helaas is er 2 dagen voordat nieuwe job begon iets traumatisch gebeurd in mijn leven, waardoor ik niet in staat was om te werken, en gelijk alle hulp heb ingeroepen van alle instanties..

Omdat ik al 2 maanden in de ww zat, en het uwv vond dat ik niet kon werken hebben ze me geadviseerd wia aan te vragen.. uiteindelijk gedaan omdat de ggz instelling nu andere diagnoses stelt als voorgaande jaren.. ze geven toe verkeerde medicatie en behandeling te hebben gegeven.. blijkbaar loop ik ook met veel autisme waar ik nu pas veel last van kijg..

Uwv arts vind mij 100% arbeidsongeschikt op dit moment,daar hebben ze geen twijfel over.. zelf denk ik ook dat ik met de juiste behandeling nu weer redelijk snel ergens aan de bak kan gaan.. maar nu komt het probleem.

Over 2 weken stopt mijn ww omdat ik mij ziekgemeld heb, alleen krijg ik sinds deze week.. 7 weken na de beslissingen pas de uitspraak.. (zit nu nog op post te wachten)

Omdat ik zelf ben gaan bellen vertellen ze dat ik voorlopig 100% ben afgekeurd, maar ze vinden nu dat ik ziek uit dienst ben gegaan bii werkgever.. en dat ik mijn ziektewet maar via de rechter moet regelen met hun… dat zou betekenen dat ik ze moet aanklagen bij de rechter, voor 1 maandje, want eind mei zou ik dan vlgns uwv 2 jaar ziek zijn bij werkgever, en moet ik weer terug naar uwv.

Zoals iedereen wel begrijpt is dit voor mij onbegrijpelijk.. zeker omdat ik nu maar aantal dagen krijg om in beroep te gaan tegen de uitspraak.. zelf heb ik totlaa andere diagnose / klachten waardoor ik nu niet kan werken, wat uwv zelf ook erkent..

Ik weet dat als je ziek uit dienst gaat, of binnen 4 weken ziek wordt je oude werkgever verantwoordelijk is, maar ik heb mij pas na 2 maanden ziek gemeld op advies uwv, en nu ineens willen ze me niet meer helpen..

Kan iemand mij tips geven over hoe of wat??

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door Moneyman »

h4ckb0x84 schreef:
04 apr 2023 17:23
Kan iemand mij tips geven over hoe of wat??
Ja: zoek een deskundige juridisch adviseur. Dikke kans dat je voor kostenloze rechtsbijstand in aanmerking komt. Loop eens langs bij het Juridisch Loket of een inloopspreekuur van een advocaat, of neem contact op met je eventuele rechtsbijstandsverzekeraar.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door Methusalah »

What ^ said.

En voor de volgende keer (of eigenlijk hopelijk niet maar misschien voor anderen), gewoon naar de (arbo) arts luisteren en niet je zelf laten ontslaan. Ik weet dat een werkgever daar niet op zit te wachten maar ik bekijk het heel simpel, jij staat altijd in de zwakkere positie en dus moet je je zelf altijd beschermen.

Enige nuance, er zijn altijd uitzonderingsgevallen. Maar in dit geval wat als productiewerk klinkt zou ik me daar niet voor schamen. Vaak bekommeren dit soort bedrijven zich niet echt om hun medewerkers.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ook ik denk dat u naar uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl kunt informeren wat u het beste kunt doen. Of neem contact op met UWV.

Belangrijk is dat u meewerkt of niet tegenwerkt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door kuklos »

h4ckb0x84 schreef:
04 apr 2023 17:23
Uwv contact gehad over ww, deze was direct goed gekeurd, ondanks dat ik een vso had ondertekend.
.......................
Kan iemand mij tips geven over hoe of wat??
En vaststellingsovereenkomst is juist zodat mensen recht hebben op ww.

Voor je vraag: zoek professionele juridische hulp. Zoals door meerderen al is gezegd hier.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Een gevecht met het UWV moet je inderdaad niet aangaan zonder juridische hulp.

h4ckb0x84
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2023 17:05

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door h4ckb0x84 »

Bedankt voor alle reacties.. inmiddels jurist op deze zaak gezet.. Benieuwd wat de uitkomst is… Zelf andere deskundige van ziektewet uitkeringen gesproken van uwv, deze vertelde mij dat hun een fout hebben gemaakt.. vervolgens uur later gebelt door andere dame, deze weersprak zijn uitspraak weer..!! Alles zou per post doorgestuurd worden, maar uiteraard heb ik nog steeds niets ontvangen!!

Leuk zo’n bureaucratisch gedoe, gelukkig jurist die het voor mij gaat regelen…

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: 100% voorlopig afgekeurd door uwv artsen, maar geen ziektewillen willen geven

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Als er meer dan 1 afdeling bij het UWV betrokken is raken ze soms in de war is mijn ervaring....
Dat u nog geen post ontvangen hebt zegt nog niet zo veel, ik heb een aantal keer pas 2 weken later brieven gekregen van het UWV. Dus het zou kunnen dat het wel al onderweg is. Veel post kunt u ook vinden bij Mijn UWV onder het kopje Mijn documenten.
Verder veel succes gewenst, fijn dat een jurist u helpt!

Plaats reactie