LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Stadsgas werd ook gebuikt in de keuken, voor de geiser en het fornuis.
In Amsterdam bestond de uitdrukking "een oudje van het gas": iemand die bewust gebruik had gemaakt van de giftigheid van het gas om het leven te beëindigen.

Een van de voordelen van een gesmoltenzoutreactor met thorium, is dat die "intrinsiek veilig" is. Een "meltdown" is onmogelijk.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Erthanax schreef:Een van de voordelen van een gesmoltenzoutreactor met thorium, is dat die "intrinsiek veilig" is. Een "meltdown" is onmogelijk.
Als je wilt, kan ik je veel meer info geven over dit soort reactoren. T/m loodgekoelde reactoren aan toe.

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Altijd leuk. Lukt dat via een pb?
Meelezers die bij kernenergie direct ongerust worden over de straling, raad ik aan even te zoeken op "stralingshormese". Hopelijk geeft dat enige geruststelling.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Erthanax schreef:Altijd leuk. Lukt dat via een pb?
Meelezers die bij kernenergie direct ongerust worden over de straling, raad ik aan even te zoeken op "stralingshormese". Hopelijk geeft dat enige geruststelling.
Ja, dat lukt. Ik zal vanavond even m'n dictaten van zolder halen. Btw, waar liggen je interesses?

stofzuigertje

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Thorium?
Naast vele voordelen beslist nog niet productie rijp en er moeten nog nadelen weggewerkt worden.
Diverse Universiteiten zoeken nog naar oplossingen en elke vorm van Energie heeft lastig op te lossen problemen.

Ik ga ze hier niet plaatsen want dan werk je het onderzoek juist tegen.
In Delft staat niet voor niets een Moskee zonder Minaretten naast de TU achter grote hekken!

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, bij opwekking van energie uitsluitend uit sterk wisselende bronnen zoals zon en wind, zijn er ook nog wel wat problemen die opgelost moeten worden. Gek genoeg heeft men dan wel vertrouwen in de techniek, bij andere vormen van kernenergie niet

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Cursor, het blad/website van de TU/e staat een aardig interview met David Smeulders, hoogleraar Energy Technology (klik). Volgens hem zal de CO2 uitstoot juist toenemen omdat we te snel van het aardgas af willen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door sjohie »

Da's gebaseerd op 1 onderzoek, gedaan door de huidige (gas)netbeheerders. Het zou wel héél bijzonder zijn dat zo'n onderzoek zou concluderen dat de bestaande netten wel uit de grond kunnen omdat ze overbodig zijn. :wink: Ook worden daar de grootste kostenposten, oa het vervangen van de apparaten in huizen, niet in meegenomen, alsmede échte alternatieven in de vorm van bijvoorbeeld een brandstofcel icm accu's en lokale opslag, evt ism riothermie, etc etc.

LoekiDeLeeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2018 13:32

Re: Alles op elektra, geen fossiele brandstoffen meer

Ongelezen bericht door LoekiDeLeeuw »

Om er een draai aan te geven zodat het toch in de juiste rubriek staat wil,ik het volgende opmerken.Een aantal studenten is gewoon een bedrijf begonnen met als doel een auto te maken die zover het kan op de zon gaat rijden. https://lightyear.one/ Ook deze pioniers zijn goed bezig. https://sonomotors.com/sion.html/ Dit is ook een leuke link met een Nederlands randje http://www.epyon.nl/geschiedenis-van-de ... sche-auto/

Gesloten