LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

wat ik net schreef...heb ik gedaan..maar mijn gegevens kloppen niet terwijl ik alles goed heb ingevuld..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Het lukt wel .
Toets nu gewoon eens in :
" hoe vraag ik digid aan in het buitenland? "
Alle stappen staan beschreven.
Uw BSN - paspoortnr etc etc moet natuurlijk wel precies ingevuld worden.

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

NOGMAALS het lukt niet, als ik click op doorgaan krijg ik een error melding:
Uit de controle bij de Basisregistratie Personen blijkt dat uw gegevens niet actueel zijn of dat u in Nederland woont. Als uw gegevens niet actueel zijn, kunt u bij een aantal gemeenten uw gegevens in de Registratie Niet-Ingezetene (RNI) aan laten passen. Op Rijksoverheid.nl staat een overzicht van gemeenten waar u terecht kunt en wat u mee moet nemen. Na het aanpassen van uw gegevens kunt u uw DigiD aanvragen. Als u in Nederland woont kunt u een reguliere DigiD aanvraag doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Pjohn schreef:NOGMAALS het lukt niet, als ik click op doorgaan krijg ik een error melding:
Uit de controle bij de Basisregistratie Personen blijkt dat uw gegevens niet actueel zijn of dat u in Nederland woont. Als uw gegevens niet actueel zijn, kunt u bij een aantal gemeenten uw gegevens in de Registratie Niet-Ingezetene (RNI) aan laten passen. Op Rijksoverheid.nl staat een overzicht van gemeenten waar u terecht kunt en wat u mee moet nemen. Na het aanpassen van uw gegevens kunt u uw DigiD aanvragen. Als u in Nederland woont kunt u een reguliere DigiD aanvraag doen.
Dan gaat u naar een vd gemeenten die bij Rijksoverheid.nl in het overzicht staan, wat hier dus boven staat.
Dan moet u dat dus gewoon gaan doen.
Verder weet ik het dan ook niet ; als uw gegevens niet kloppen en een errormelding krijgt , tja.. :roll:

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door lichtstad »

Pjohn schreef:helaas...te vroeg blij geweest..naar de DigiID website, bsn en paspoort nummer ingevuld voor het buitenland en volgende aangeklikt en daarna melding dat de gegevens niet kloppen en doorverwezen bij de website van de rijksoverheid en om de gegevens te controleren heb je...je raad het al, een DigiID nodig..dus eind van de lijn
Als het BSN en het nummer van het paspoort niet klopt, dan is toch iets mis met jou NAW.
Neem contact op met de gemeente, waar je het paspoort aangevraagd hebt.
Het BSN kan je toch op hand van andere papieren(belasting,ziektekostenverzekering enz. Controleren)!


Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

lichtstad schreef:
Pjohn schreef:helaas...te vroeg blij geweest..naar de DigiID website, bsn en paspoort nummer ingevuld voor het buitenland en volgende aangeklikt en daarna melding dat de gegevens niet kloppen en doorverwezen bij de website van de rijksoverheid en om de gegevens te controleren heb je...je raad het al, een DigiID nodig..dus eind van de lijn
Als het BSN en het nummer van het paspoort niet klopt, dan is toch iets mis met jou NAW.
Neem contact op met de gemeente, waar je het paspoort aangevraagd hebt.
Het BSN kan je toch op hand van andere papieren(belasting,ziektekostenverzekering enz. Controleren)!
LOL welke gemeente? Is aangevraagd via de ambassade zoals ik al schreef ben ik vanaf 1988 in het buitenland en nu al geen 8 jaar meer in Nederland geweest.. En het burger service numer klopt, staat op mijn ziekte kosten, op mijn UWV brief, paspoort en rijbewijs

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dus~~~~~naar Rijksoverheid.nl en kies 1 vd gemeentes/ balies om het e.e.a aan te (laten ) passen !
Deze gemeentes/ balies staan op deze site nb! Kijk nu eens goed :roll:
Uw gegevens kloppen dus niet blijkbaar
De errormelding is duidelijk , er klopt iets niet in uw gegevens.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je krijgt toch een link naar rijksoverheid.nl, waar naar ik aanneem de betreffende gemeenten te vinden zijn. Blijkbaar klopt er iets niet in de RNI. Dat moet dus aangepast worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door moederslink »

Uit de controle bij de Basisregistratie Personen blijkt dat uw gegevens niet actueel zijn of dat u in Nederland woont. Als uw gegevens niet actueel zijn, kunt u bij een aantal gemeenten uw gegevens in de Registratie Niet-Ingezetene (RNI) aan laten passen. Op Rijksoverheid.nl staat een overzicht van gemeenten waar u terecht kunt en wat u mee moet nemen. Na het aanpassen van uw gegevens kunt u DigiD aanvragen .

Dan gaat u naar een vd gemeenten die bij Rijksoverheid.nl in het overzicht staan, wat hier dus boven staat.
Dan moet u dat dus gewoon gaan doen.
Verder weet ik het dan ook niet ; als uw gegevens niet kloppen en een errormelding krijgt , tja.. :roll:
@Moneyman, ik had TS ook al op die link gewezen....zucht... :roll:
Alle gemeentes en balies staan nb in dat overzicht!
Beste TS een beetje goed kijken en succes!

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door lichtstad »

Pjohn schreef:bedankt voor je antwoord maar denk dat je mij bericht niet goed hebt gelezen, nogmaals ik heb 3 maanden terug nog een formulier van Teken van leven gestuurd dit was al de tweede maal, en nu krijg ik binnen 3 maanden de derde.
Niet nodig is, staat duidelijk op het formulier, een stempel, dit was nooit nodig. Alleen en kopie van mijn Bulgaarse ID kaart en kopie van paspoort, nogmaals dit staat duidelijk op het formulier en het is ook niet het probleem dat ze het niet hebben geaccepteerd, alles is zo in orde.

Het grootste probleem is dat ik al, net nagekeken, vanaf juli 2015 nu 4 maal een aantal vragen heb gesteld en daar nooit antwoord op heb gekregen. Alle briefen zijn aangetekend verstuurd en bewijs bewaard.
Dus de vraag is wat ik nu kan doen, waar kan ik mijn klacht kwijt.
Bewijs van leven is alleen geldig als het van een instantie (gemeente en of ambassade is afgetekend.
Kopie van ID en of paspoort is ongeldig.

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

Beste Lichtstad u bent verkeerd ingelicht! Dat was vroeger zo en dat is alweer 10 jaar terug. Ik kan echt lezen wat de voorwaarden zijn en dat is alleen een kopie paspoort en een verblijfsvergunning bewijs, dit is een kopie van de ID die je krijgt van het land waar je woont in mijn geval dus Bulgaarse ID

Maar ik snap niet dat u mijn eerdere bericht niet hebt of wil lezen? Ik ben echt goed geinformeerd omdat dit op het UWV formulier duidelijk staat. Dus geen reden om tot twee maal toe dit weer ter discussie te stellen...
De reden van mijn vraag was ook niet wat de voorwaarden waren maar waarom er geen antwoord na vier maal aangetekend schrijven, terug komt.

Ook niet of het voor het UWV is toegestaan om naar het buitenland te bellen, ja dat is toegestaan, zoals een ieder dit kan lezen ben ik 2 dagen nadat ik gebeld heb terug gebeld en dit is in de afgelopen 20 jaar en meer al vele malen gebeurd.

Nogmaals, het gaat niet over wat de regels zijn, ontopic: waarom het UWV niet reageren op vragen van clienten terwijl ze dit wel telefonisch toezeggen.
bvb ik kreeg een aantal jaren terug een extra bedrag overgemaakt, ik gelijk gebeld omdat ik bang was dat er een fout was ingetreden en dus achteraf wellicht dit bedrag moest gaan terug betalen.
Nee hoor vertelde zij, maar u krijgt hier nog bericht van...dit bericht is dus ook nooit gekomen, na maanden, ik had dit geld apart gezet voor de hierboven geschreven reden, wederom gebeld en weer was me toegezegd dat ik een brief zou krijgen...jullie raden het wel....ook deze brief is nooit gekomen, buiten een brief van een teken van leven verzoek een week later.

Ik wil al jullie bedanken voor de positieve input hier ik ga kijken bij de gemeente die op de website staan, ik had het niet goed gezien, neem aan dat als ik een bsn heb die overeen komt met al mijn officielle documenten en een paspoort document nummer heb dat alles goed met zijn.
Laatst gewijzigd door Pjohn op 11 feb 2016 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door lichtstad »

Pjohn schreef:Beste Lichtstad u bent verkeerd ingelicht! Dat was vroeger zo en dat is alweer 10 jaar terug. Ik kan echt lezen wat de voorwaarden zijn en dat is alleen een kopie paspoort en een verblijfsvergunning bewijs, dit is een kopie van de ID die je krijgt van het land waar je woont in mijn geval dus Bulgaarse ID
Beste Pjohn,

Dit is niet 10 jaar geleden, maar nog steeds actueel .
Geen uitvoerend orgaan accepteerd gewoon kopies!
Ik ben namelijk ervaringsdeskundige. :wink:

Maar ik pas, want ik denk intussen een andere richting uit, dan de rest hier in dit topic. :lol:

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

Nu deskundig of niet, u bent fout geinformeerd, zal een scan maken van het formulier en het hier plaatsen, bent inmiddels nooit te ud om te leren nietwaar? ;)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik krijg niet erg de indruk dat je erg op input zit te wachten, of wel?

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door lichtstad »

Pjohn schreef:Nu deskundig of niet, u bent fout geinformeerd, zal een scan maken van het formulier en het hier plaatsen, bent inmiddels nooit te ud om te leren nietwaar? ;)

Een formulier kan ik ook hier plaatsen, is geen punt hoor.
Bewijs van leven is jaarlijks gevraagd, dus ik ben niet verkeerd ingelicht, maar up to date!

Zoals ik schreef, pas ik!

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

Beste meneer kunt u eindelijk ophouden met het ja of nee spel?
Zoals ik al vertelde is dit al jaren niet meer het geval met landen zoals Macedonie, daar woonde ik eerst, en andere EU landen waar er al lang een verdrag is gesloten met Nederland.
Als dit het geval was, dat dit nog volgens U moet, dan had ik al een ruime 10 jaar geen uitkering meer.
Vroeger moest ik naar de afdeling politie buitenlanders, vreemdelingen politie in Skopje, maar dit is allang bij de intreding van Macedonie als kandidaat EU komen te vervallen, dit was in 2005 (aanvraag was in 2004) was zelf nog live op Radio 1 omdat ik ook nog freelance journalist was.

zie hier een foto van het welbekende Verklaring van in leven zijn van het UWV

foto 1: http://www.3b-video.com/tvl-001.jpg Formulier
foto 2: http://www.3b-video.com/tvl2-002.jpg Inleiding schrijven van het UWV

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door igen »

Het spijt me dit te zeggen, maar als ik alles zo nalees vind ik dat TS terecht geen uitkering meer ontvangt.
De nieuwe regels zijn duidelijk en zelfs in meer talen op te vragen. TS probeert te frauderen en derhalve wimpelt hij alle hulp, via de normale wegen, af.
Case closed, topic mag wel dicht.

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

igen schreef:Het spijt me dit te zeggen, maar als ik alles zo nalees vind ik dat TS terecht geen uitkering meer ontvangt.
De nieuwe regels zijn duidelijk en zelfs in meer talen op te vragen. TS probeert te frauderen en derhalve wimpelt hij alle hulp, via de normale wegen, af.
Case closed, topic mag wel dicht.
Sorry heb ik wat gemist? Wie is TS?
Ik weet echt niet waar dit over gaat wellicht verkeerde pagina gepost? Hier spreken we niet over het stoppen van welke uitkering dan ook en ook niet over fraude
moederslink schreef:Dus~~~~~naar Rijksoverheid.nl en kies 1 vd gemeentes/ balies om het e.e.a aan te (laten ) passen !
Deze gemeentes/ balies staan op deze site nb! Kijk nu eens goed :roll:
Uw gegevens kloppen dus niet blijkbaar
De errormelding is duidelijk , er klopt iets niet in uw gegevens.
Moneyman schreef:Je krijgt toch een link naar rijksoverheid.nl, waar naar ik aanneem de betreffende gemeenten te vinden zijn. Blijkbaar klopt er iets niet in de RNI. Dat moet dus aangepast worden.
bedankt hiervoor keek er overheen maar heb het gevonden.
Ik ga proberen te zien waarom de gegevens niet kloppen.

Heb ook nu een klacht ingediend bij de klachtencommissie over het geen antwoord krijgen.. van het UWV en bevestiging gekregen.
Daar ging dit topic dan ook over...

Pjohn
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 feb 2016 13:21

Re: Help, ik kom er niet meer uit! (UWV)

Ongelezen bericht door Pjohn »

Ik weet echt niet waar u het over hebt..en waarom kan ik vanuit het buitenland niet aan TrosAvro radar denken?
Ik heb gewoon een WAO uitkering, heb nooit fraude gepleegd en en dat is hier ook nooit een issue geweest, ging alleen maar waarom het UWV geen antwoord gaf op vragen die ik aangetekend heb gesteld vanuit hier.

Gesloten