Fouten door UWV tijdens ziektewet

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
ElleFlowers

Re: Fouten door UWV tijdens ziektewet

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

[
Moneyman schreef:
25 jun 2019 09:59
ElleFlowers schreef:
24 jun 2019 21:19
Ik ben met je eens dat TS niet direct moet gaan juichen want het is een lastige zaak. Burn out en PTSS heeft hij later ook nog erbij gekregen. Het is de vraag of die niet ook het gevolg zijn van het UWV trouwens. PTSS is niet 1 iets, men kan meerdere traumas hebben ook. Psychologen zouden dit kunnen beoordelen.
PTSS als gevolg van een fout van het UWV? Wil je TS serieus dat standpunt laten verdedigen? En hoe denk je dat te gaan bewijzen?
ElleFlowers schreef:
Ik ben wat jaren geleden afgestudeerd in privaat en ondernemingsrecht, hoezo?
Omdat je manier van discussiëren en stelling nemen steeds vooral aarzelend is, en je daarnaast steeds standpunten inneemt die niets met de werkelijkheid te maken hebben, roept dat mijn vraag op. Een voorbeeld: in deze casus opmerken dat je een verjaarde vordering prima kunt vorderen, is alles behalve verstandig...
ElleFlowers schreef:
Ik begrijp je zorgen naar TS dat we hem niet blij moeten maken met dode dieren, maar hij stelt toch een vraag? Moeten we die dan maar ontkennend beantwoorden omdat het allemaal al rottig is?
Dit is nog één van de voorbeelden waar ik in mijn vorige opmerking op doel: jouw vraag mist het punt. Het punt is dat je niet alleen naar een juridische casus moet kijken, maar dat je daarnaast het hele plaatje in je achterhoofd moet houden. Je ziet hier een TS die eindelijk een jarenlange strijd heeft overleefd, waarvoor ik zeer veel respect heb. Je ziet ook dat TS nog maar net of misschien zelfs helemaal niet in staat is om veel nieuwe stress en spanning aan te kunnen. Dan is het laatste wat je moet doen het adviseren van allerlei theoretische mogelijkheden, waarvan de realiteit is dat ze niet haalbaar zijn of slechts tegen investering van zeer veel kosten, tijd en energie.

Dat is het verschil tussen theorie en praktijk...

@Moneyman, je zit er wel degelijk naast met deze post. PTSS is wel degelijk vast te stellen. Met deze stelling haal je deze aandoening volledig onderuit.

Aarzelend? Ik schets opties. Een verjaarde vordering kun je prima proberen te innen. Er is nog steeds een grondslag voor ondanks de verjaring. Een natuurlijke verbintenis blijft na verjaring over (er is een geldige titel..). De schuldenaar hoef je niet te informeren dat het verjaard is (mogelijk zal dat argument werken, zeker voor een rechter). Moet je het huiswerk voor de wederpartij doen? Nee.

Je hebt het over de werkelijkheid. Wat is dan de werkelijkheid? Jouw mening niet zozeer.

Je zegt dat TS het erbij moet laten zitten omdat het stress oplevert. TS stelt toch een vraag? Het is een antwoord op de vraag. Fijn dat je meedenkt, maar je zou niet zaken onderuit moeten halen en op de stoel van de TS gaan zitten en anderen daarmee voor dom uitmaken. Richt je tot TS en niet mij.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

ElleFlowers schreef:
15 jul 2019 06:52
Richt je tot TS ......

YS heeft sinds zijn openingspost van 24 juni niets meer van zichzelf laten horen. Blijkbaar vinden wij zijn probleem belangrijker dan hij.

ElleFlowers

kuklos schreef:
15 jul 2019 07:26
ElleFlowers schreef:
Richt je tot TS ......

YS heeft sinds zijn openingspost van 24 juni niets meer van zichzelf laten horen. Blijkbaar vinden wij zijn probleem belangrijker dan hij.
Misschien kreeg hij last van de reacties hier?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

ElleFlowers schreef:
15 jul 2019 07:30
kuklos schreef:
ElleFlowers schreef:
Richt je tot TS ......

Quatsch. Als iemand het echt een probleem is dan reageert deze en probeert zaken duidelijk te maken en helder te krijgen en het advies te verbeteren. Dit is het zoveelste topic waarin TS niet meer reageert na het openingsbericht. Hoe vervelend een situatie ook is, als je om advies/hulp vraagt op een forum heb je ook een "plicht" om te reageren.

ElleFlowers

kuklos schreef:
15 jul 2019 07:32
ElleFlowers schreef:
15 jul 2019 07:30
kuklos schreef:

Quatsch. Als iemand het echt een probleem is dan reageert deze en probeert zaken duidelijk te maken en helder te krijgen en het advies te verbeteren. Dit is het zoveelste topic waarin TS niet meer reageert na het openingsbericht. Hoe vervelend een situatie ook is, als je om advies/hulp vraagt op een forum heb je ook een "plicht" om te reageren.
Eens, wat kunnen we eraan doen...

Plaats reactie