Moet ik blijven solliciteren voor na mijn operatie?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Schuttertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 18:02

Moet ik blijven solliciteren voor na mijn operatie?

Ongelezen bericht door Schuttertje »

Zit nu in de ww.
Krijg binnenkort een geplande operatie, tot zo ver niks geks.
Ben dus aan het solliciteren, maar kan na die operatie 2 maanden niet werken. Als ik voor de operatie een nieuw contract aangeboden krijg met ingangs datum na de operatie moet ik dan nog solliciteren tot ik echt bij een eventuele nieuwe werkgever kan starten?

heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

Re: Moet ik blijven solliciteren voor na mijn operatie?

Ongelezen bericht door heerhugo »

Tijdens een WW uitkering kun je terugvallen op de Ziektewet. Dus contact met UWV opnemen om een en ander door te spreken of het te melden via mijnuwv.
Sterkte met de operatie en beterschap!

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Moet ik blijven solliciteren voor na mijn operatie?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Waarom stel je de vraag niet bij de uitkerende instantie?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Moet ik blijven solliciteren voor na mijn operatie?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dat zal afhangen van verschillende factoren.

- Als de geplande operatie het niet belemmert om ook eventueel morgen al aan het werk te gaan, dan zult u moeten blijven solliciteren tot aan de geplande operatie voor werk tijdens de periode tot aan de operatie. Bijvoorbeeld door u bij uitzendbureaus aan te bieden voor tijdelijk werk.
- Wanneer u met uw nieuwe baan niet voldoende uren/inkomen heeft en na de operatie dus nog aanvullende WW zult ontvangen, moet u solliciteren. Want dat moet tot u volledig uit de WW bent.

- Bent u nu tijdelijk arbeidsongeschikt ivm de aanstaande operatie, dan hoort u in de ziektewet thuis. Dit moet u dan zo snel mogelijk bespreken met het UWV.

Gesloten