Mogelijk burnout, wil van team veranderen: wat te zeggen in gesprek met baas?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
sortorva
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2022 18:18

Mogelijk burnout, wil van team veranderen: wat te zeggen in gesprek met baas?

Ongelezen bericht door sortorva »

Beste allen,

Het gaat over mijn zus.

Zij werkt bij een grote bedrijf sinds 1 jaar, met vaste contract, nu door relatie verbreke ligt zij thuis met mentale issues. Straks is er een gesprek tussen haar en haar baas, ik ben benieuwd: wat te zeggen wat niet, i.v.m. ziekte melding protocol ?

---------------- ACHTERGROND ---------------------------------
Haar prestatie was de beste van de team (is bevestigd in HR dossier) hoewel zij heeft een hogere functie genomen boven haar salaris-schaal. Dit functie heeft zij haar baas gevraagd om te doen: "Ik kan dat doen, geef mij de verantwoordlijkheid".

De team's prestatie was dankzij mijn zus veel verhoogd. Het samen werken met andere teams was ook uitstekend. De management stijl van haar is: zorg voor mensen (zelf de genes beneden van haar) en mensen zullen voor je goed werken. Helaas past dit management stijl niet bij haar direct ledinggeven. Ze houden van haar resultaat maar niet erg van haar "zacht aanpak aan mensen".

Mijn zus voelt het pijnlijk om te zien haar baas mensen ontslaan omdat ze minder nuttig is voor de zaak, ook omdat haar baas heeft gezien het verschil tussen A+ mensen en C/D/E mensen. Ook dat straks wordt mijn zus gezet onder een andere directe ledinggeven die heel vaak achter zijn rug negatieve commenaren gegeven naar zijn baas, over haar "zacht stijl". Salaris verhoging was gesproken door haar baas, maar het is misschien alleen maar een "mondelijk gezegd".

Mijn zus heeft een hart die te goed voor de zakelijk wereld is. Zij voelt pijnlijk over de feit dat de team functioneerd, ook over de manier dat haar baas mensen misbruikt. Sinds een paar dagen vond haar te veel in haar hoofd en ziek genomen, zij voelt dat op de moment dat zij niet meer nuttig is, wordt zij ook hetzelfd behandeld door haar baas.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mogelijk burnout, wil van team veranderen: wat te zeggen in gesprek met baas?

Ongelezen bericht door Jablan »

Te weinig inhoudelijke aanknopingspunten plus Nederlands uit een vertaalmachine ... het spijt mij, hier kan ik niets mee.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mogelijk burnout, wil van team veranderen: wat te zeggen in gesprek met baas?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zus is op dit moment ziek thuis en is bang door haar baas ontslagen te worden, zeker omdat dat vaker gebeurt bij het bedrijf. Het bedrijf vindt haar aanpak te soft, maar is wel tevreden over haar resultaten.
Ze heeft een vast contract, krijgt een gesprek met haar baas i.v.m. ziektemelding. Wat kan/moet ze wel vermelden en wat niet? Graag advies hierin.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mogelijk burnout, wil van team veranderen: wat te zeggen in gesprek met baas?

Ongelezen bericht door crazyme »

Adviseer zus andere werkgever zoeken. Genoeg werk aanwezig

Gesloten