LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] simpele vraag/vragen ww-uitkering

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Joost whw
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2013 14:22

simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door Joost whw »

Ik kan er niets over vinden op internet, dus bij deze:

Stel ik heb recht op 2 jaar en 4 maanden ww-uitkering. Na 1 jaar en 2 maanden krijg ik een fulltime baan. Na een half jaar wordt mijn contract niet meer verlengd. Hoe lang heb ik daarna recht op ww-uitkering? (NB: ik voldoe aan de jareneis)

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door brieziet »

staat hier wellicht het antwoord op je vraag?


http://www.uwv.nl/Particulieren/zoekres ... NVFiNiU%3d

(via zoeken op uwv.nl)

Joost whw
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2013 14:22

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door Joost whw »

Bedankt voor je snelle reactie Brieziet maar op de site van het UWV heb ik al heel lang zitten zoeken maar kan ik het antwoord niet vinden dus de vraag blijft nog even open.

Joost whw
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2013 14:22

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door Joost whw »

Bedankt voor je antwoord, Vogels. Toch heb ik het vermoeden dat je weer opnieuw 2 jaar en 4 maanden krijgt, maar ik kan het nergens vinden op internet, maar eigenlijk ook niet het tegendeel.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk is de dieper liggende vraag: wanneer begint je 'recht' op ww weer opnieuw te tellen? Het is lastig om te achterhalen waar die grens ligt en hoe je zou moeten bepalen hoevel ww je nog kunt krijgen als je 'ooit' al eens ww hebt gehad.

Joost whw
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2013 14:22

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door Joost whw »

Maar waar staat dan geschreven dat het niet zo is, Vogels?

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door brieziet »

Heb je wel op de link geklikt? dan lees je onderstaande, is dit niet het antwoord wat je zoekt?

wat gebeurt er als ik opnieuw werkloos word?
Als u opnieuw werkloos wordt, vraag dan opnieuw een uitkering aan via werk.nl. Vergeet niet om u eerst in te schrijven als werkzoekende.

Bent u opnieuw werkloos geworden vóór de datum die in de brief staat die u kreeg toen uw uitkering stopte? Dan kan uw eerdere uitkering weer verder gaan. Bent u opnieuw werkloos geworden ná de datum die in de brief staat die u kreeg toen uw uitkering stopte? Dan kijkt UWV of u een nieuwe WW-uitkering kunt krijgen. Soms kunnen dan de WW-maanden die over zijn van de oude uitkering, bij de nieuwe WW-uitkering worden opgeteld.


Er staat nog een link bij met meer info : http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ ... kloos.aspx

Joost whw
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2013 14:22

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door Joost whw »

Jawel Brieziet, ik had wel op de link gedrukt en ook op de tweede. :-)

Die pagina's had ik al eerder gelezen maar veel wijzer wordt je er niet van.
Die datum die in de brief zal staan, zal de datum zijn van 26 weken nadat je weer bent gaan werken. Als je na die datum (dus na 26 weken) weer werkloos wordt dan word er gekeken of je voldoet aan de jareneis.
Er staat: "Dan kijkt UWV of u een nieuwe WW-uitkering kunt krijgen. Soms kunnen dan de WW-maanden die over zijn van de oude uitkering, bij de nieuwe WW-uitkering worden opgeteld." en "In sommige situaties kan uw WW-uitkering dan weer verdergaan als u opnieuw werkloos wordt. Voor iedere situatie gelden andere regels." Daarmee heb ik dus helemaal geen antwoord op mijn vraag!

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door brieziet »

Nee, dat klopt, echt antwoorden vind je er niet :)
Om het enige juiste antwoord te horen zul je naar het UVW moeten, elke situatie is anders en beoordelen ze opnieuw.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar dat is toch wel erg raar en lijkt dan ook heel subjectief. Je zou toch verwachten dat er objectieve regels zijn gedefinieerd om te bepalen waar iemand recht op heeft?

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2014 09:22

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Er zijn heel veel goede sites op internet die dit berekenen als je de vragen beantwoord.
Typ in google: ww berekenen.
Deze is ook prima, maar er zijn ook nog gedetailleerdere:
http://www.ontslag.nl/werknemers/extra/ ... -uitkering.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2014 09:22

Re: simpele vraag/vragen ww-uitkering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Goed om te weten: De informatie op MIJN UWV is NIET altijd 100% hetzelfde als de informatie die in de computersystemen van UWV staat. Dit komt omdat ze de internetsite hebben uitbesteed aan een andere afdeling en die zijn niet aan elkaar gekoppeld. Ze wisselen dus niet automatisch gegevens uit bij wijziging! Het lijkt de Belastingdienst wel met de afdeling toeslagen die ook niet gekoppeld is aan de inkomensafdeling...
Mij is zojuist overkomen dat ik aan de telefoon te horen kreeg dat ik alle gegevens met een aanvraag ook nog eens via de site moest indienen om dit gewijzigd te krijgen. Dit is mij nooit verteld en ik vind ook dat het de taak van UWV is om alle info op orde te hebben in alle afdelingen. Het kan niet zo zijn dat ik tijd moet steken in het meerdere keren doen van hetzelfde verzoek omdat zij zonodig niet kunnen samenwerken.
De medewerker vertelde mij dat aan de gegevens op de site overigens geen rechten kunnen worden ontleend, het gaat om de informatie die bij UWV zelf in de computer staat en dat kan dus anders zijn.
Je kunt vragen of een klantmanager je terugbelt om dit 100% zeker te krijgen.

Gesloten