LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uwv arts heerlen

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
buurman1970
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2010 18:49

uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door buurman1970 »

wie heeft ervaring met de artsen van het uwv voor een keuring voor de wajong.
mijn vrouw heeft een keuring gehad en was eerst 80/100 afgekeurd en de arts heeft haar weer goed gekeurd.

ik heb nog nooit zo,n kerel meegemaakt .
hoe is het mogelijk dat ze die arts bij het uwv hebben,menselijk is hij echt niet .
heb ook een klacht ingedient en zal zorgen dat hij niet lang meer werkt.
mijn vrouw kan bijna niets meer licht bijna de hele dag in bed met pijn en we hebben keuringsraporten van de gemeente waarin ze is afgekeurd .
pak mensen aan die net doen of er iets aan de hand is , maar gewoon kunnen werken en toch voor 100 procent zijn afgekeurd
bv de vrouw bj een muziek programma heeft niets bijzonders en heeft de uitkering wel .
het liefts werkt me vrouw maar door haar ziekte is dat echt niet mogelijk.
als ik zo overal lees zal het wel een gevecht worden maar dat is niet erg.
de uwv arts waar we over praten is [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] .
tot onze verbazing kunnen we geen klacht indienen tegen de arts,moeten eerst het bezwaar afwachten.
hoe krom kun je het hebben .

hebben we nog wel recht hier in nederland
nederland is gek geworden
ik weet zeker ,die arts is niet klaar met me .
wie heeft nog meer problemen bij de uwv arts in heerlen
Laatst gewijzigd door buurman1970 op 03 dec 2010 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.

superklaver

Re: uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik heb geen ervaring met de arts in heerlen. Ik ben een aantal weken geleden gekeurd door een arts in nijmegen. En ben wel erg goed geholpen. Ik was eerst voor 35-45 % afgekeurd en mocht toen max 30 uur werken. En nu krijg ik met terugwerkende kracht vanaf september 100% wajong. Maar mag nog wel max 20 uur per week werken. wel met verschillende beperkingen. ik moet alleen iedere maand mijn loonstrook opsturen om de wajong met mijn salaris te verrekenen. Ik heb gelukkig werk en blijf dat ook doen. maar dan wel voor max 20 uur per week. dat mag ik ook blijven doen. op het werk baalden ze dat ik minder ga werken, maar ze zijn wel blij dat ik nog blijf werken. ze willen me absoluut niet kwijt. heb sinds mei een vast contract. natuurlijk erg blij mee. ik ben dus wel tevreden.

LS1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2010 22:52

Re: uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door LS1 »

Losstaande van het feit of de keuring op een juiste manier is uitgevoerd blijkt de afgelopen jaren dat de Wajong regeling een vergaarbak is geworden waar een enorm aantal jongeren vaak onterecht gebruik van maken. Niet voor niks dat politiek hier een aandachtspunt van heeft gemaakt, en wajongers er rekening mee moeten houden dat het UWV een strenger beleid zal voeren. Merendeels terecht. Grofweg zal de bezem door het wajong bestand moeten. Er zit toch een behoorlijke populatie aan jongeren die best nog arbeidsmogelijkheden hebben. En deze groep is de komende jaren, gezien de vergrijzing, hard nodig.

Dat sommige mensen de dupe worden van dit beleid is triest..
Zeer zeker als je echt beperkingen hebt en de verzekertingsarts er -mede door nieuwe richtlijnen opgelegd- op zijn manier mee omgaat.

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door EnyaMae »

buurman1970 schreef:wie heeft ervaring met de artsen van het uwv voor een keuring voor de wajong.
mijn vrouw heeft een keuring gehad en was eerst 80/100 afgekeurd en de arts heeft haar weer goed gekeurd.

ik heb nog nooit zo,n kerel meegemaakt .
hoe is het mogelijk dat ze die arts bij het uwv hebben,menselijk is hij echt niet .
heb ook een klacht ingedient en zal zorgen dat hij niet lang meer werkt.
mijn vrouw kan bijna niets meer licht bijna de hele dag in bed met pijn en we hebben keuringsraporten van de gemeente waarin ze is afgekeurd .
pak mensen aan die net doen of er iets aan de hand is , maar gewoon kunnen werken en toch voor 100 procent zijn afgekeurd
bv de vrouw bj een muziek programma heeft niets bijzonders en heeft de uitkering wel .
het liefts werkt me vrouw maar door haar ziekte is dat echt niet mogelijk.
als ik zo overal lees zal het wel een gevecht worden maar dat is niet erg.
de uwv arts waar we over praten is [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator].
tot onze verbazing kunnen we geen klacht indienen tegen de arts,moeten eerst het bezwaar afwachten.
hoe krom kun je het hebben .

hebben we nog wel recht hier in nederland
nederland is gek geworden
ik weet zeker ,die arts is niet klaar met me .
wie heeft nog meer problemen bij de uwv arts in heerlen
Dat kan ook wel wat minder he?
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is maar ik je kunt toch nog in bezwaar gaan?
Het lijkt me niet dat die man jullie doelbewust gaat lopen stangen dus in zijn ogen zal je vrouw wel aan de slag kunnen.

hvelde
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2011 12:17

Re: uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door hvelde »

Ik heb hetzelfde probleem met het UWV.
De arts in kwestie kan namelijk niet lezen!
En met zijn oren is ook iets mis!
Al twee is er een arbeidsconflict ontstaan tijdens mijn uitval door ziekte.
Werkgever helpt niet mee om problemen op te lossen!
Reintegratie inspanningen zijn onvoldoende, beslist UWV 3 maanden voor de WIA aanvraag.
BIj de WIA aanvraag beslist UWV ineens dat er wel voldoende inspanningen zijn verricht.
UWV arts heeft diaganose RSI/burnout en depressie. Beperkingen allergie jodium en bruine pleisters????
Bij 2de beoordeling 8 mnd later, situatie is verslechert, diagnose (10 min gesprek), persoonlijkheidsstoornis.
De D.D diagnose is hierbij, mogelijk een genderproblematiek! (KLOPT VOOR GEEN METER)
Wat is de volgende stap?
Krijg ik dan advies om te moeten gaan denken aan een sex verandering?
En als ik dat weiger krijg ik dan een sanctie opgelegt?

IK ROEP IEDEREEN OP DIE PROBLEMEN HEEFT MET HET UWV EEN AANKLACHT IN TE DIENEN!

flipje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 10:21

Re: uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door flipje01 »

Ik wil even mijn verhaal hier kwijt, ik weet niet of het herkenbaar is voor jullie of dat jullie er wat mee kunnen. (is voor mij ook nog niet duidelijk)
Het is nl zo dat ik in 2002 een zwaar ongeluk heb gehad met een vrachtwagen in het buitenland, heb daarbij enkele uren met mn heupen en bekken klem gelegen, waarbij ik vandaag de dag, regelmatig uitval heb na overbelasting van mn benen. Ook heb ik mn maagwand beschadigd waarvoor ik dagelijks medicijnen slik, en verden een spastichse darm. Dit alles geeft mij behoorlijke beperkingen. In 2003 is door UWV heerlen geconstateerd dat ik voor het werk wat ik deed 20% afgekeurd ben. Daarna ben ik na revalidatie weer aan de slag gegaan en 2x van werkgever veranderd, maar de beperkingen werden groter en werkgevers, hadden er steeds meer moeite mee. In de crisis ben ik dus in de ww gekomen, en kreeg een werkconsulent aangewezen. Deze deed niet zo heel veel voor mij, en zij bleek na twee maanden ermee te stoppen vw pensioen. Daarna werd haar taak overgenomen door een collega, die maar de helft van de info had over mij, en het weer van voor af aan met haar moest gaan beginnen.
Betalingen van UWV, liepen daardoor fout, en tot 5 maanden achter elkaar zijn deze te laat uitbetaald, waarvoor ik veel moest bellen over hoe en wat! Hierdoor ben ik met betalingen weer in problemen gekoem en heb zelfs betalings afspraken moeten regelen waarbij ik ook nog eens rente moest gaan betalen. Dank u UWV.
Mn werkconsulent adviseerde me, om me ziek te gaan melden bij UWV, omdat mn ziektebeeld verder achteruit aan het lopen was, gedeeltelijk door stree=ss van UWV, ben tenslotte maagpatient. In deze periode zou ik nog 3 maande ww ontvangen, voor ik naar de bijstand zou moeten. Nadat ik me ziek gemeld had, hoorde ik een maand lang niets. Niets over wat er komen zou, en of ik iets moest gaan ondernemen. Na telefoontje met werkconsulent, kreeg ik te horen, wacht het maar af. Ik kreeg hierbij het voor gevoel, dat ze me lieten wachten totdat mn ww uitkering af zou gaan lopen. Na 2,5 maand kreeg ik dan toch uiteindelijk een telefoontje van een controlerend arts van UWV Heerlen. En stelde me enkele vragen, oa de vraag, wannneer ik dat ongeluk gehad had. Ik antwoorde october 2002. Nadat telefonisch gesprek, kreeg ik per post een uitnodiging, om in Heerlen op bezoek te komen.
Nou dat was gister 7-06. Het gesprek heeft wel geteld 10 minuten geduurd, en hij mij doodleuk vertelde, en min of meer vaststelde, dat mn ongeluk in 2007 gebeurd zou zijn. Dus ik vroeg hem, zonder deze datum te beamen, of hij dit met stukken aan mij kon overleggen, maar dat kon hij dus niet, dus duim zuigerij. Ja dat lijkt me logisch als in 2003 zaken zijn vast gelegd, en nu niet verder terug zoekt dan 2007. Ik betwijfel ten zeerste de integriteit van het UWV en haar medewerkers. Ook zijn ze helemaal niet capabel voor de taak waar ze voor staan.
Maar UWV moet 1 ding in hun oren knopen, dat ik mijn toekomst onder geen enkele voorwaarde laat bepalen door dit soort mensen of organisaties. Ze hebben me al terug geworpen in financieel opzicht.
Nogmaals ik weet niet of iemand hier iets mee kan, maar tips ontvang ik graag over dit soort zaken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: uwv arts heerlen

Ongelezen bericht door ciske »

EnyaMae schreef:
Dat kan ook wel wat minder he?
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is maar ik je kunt toch nog in bezwaar gaan?
Het lijkt me niet dat die man jullie doelbewust gaat lopen stangen dus in zijn ogen zal je vrouw wel aan de slag kunnen.

Waarom moet TS minder van jou doen? Bij het UWV hebben ze strengere richtlijnen , terecht maar daarom is het niet zo dat TS zijn vrouw niet ziek is , een normale behandeling lijkt me wel op zijn plaats.

Gesloten