Uwv medische machtiging

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Aapje88
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2024 02:21

Uwv medische machtiging

Ongelezen bericht door Aapje88 »

Ik heb een medische machtiging getekend voor het uwv voor als doel medische expertise om gegevens uit te wisselen.
Er is getekend, expertise is geweest, na intrekking van machtiging is er als nog medische gegevens gedeeld, arts wou weten of ik akkoord ging, terwijl ik daar niet mee akkoord ben geweest.

Daarnaast verklaar ik de medische machtiging als NIET GELDIG!
Reden? Die gaat nu komen.

Je beland bij een instantie, die meent onafhankelijk te zijn en dat je nergens op hoeft voor te bereiden. Opeens vliegen de vragen om me heen. Om duidelijk te zijn het gaat hierom een psychiatrische expertise. Maar dan komt de psychiater lachend binnen en zegt zei sarcastische: meneer ..... hoe gaat het met je hernia? Is de mri scan al gelukt of is het weer mislukt! Een hernia heeft niets meer te maken met een psychiatrische expertise, maar een werkveld voor een neuroloog. De uwv arts vergiste zich in een oud dossier waar een mislukte mri scan was, maar een nieuwe mri scan hadden ze gewoon die volledig was en een hernia ook aanwezig is. Ik heb de arts hierop aangesproken en zegtie: ik vindt hier een oude scan met voortijdig beëindigen ivm claustrofobie. Nou ik zei verder zoeken en inderdaad gevonden! En dan zegt de arts ja met samenhang van de klachten zogenaamd. Alsof je dingen staat te verzinnen.

Ook bleek ik een 75 vragenlijst te hebben gehad, die in Amerika wordt gebruikt bij gedetineerden. Die vragenlijst dient voor als een leugendetector. Heb hoog gescoord waardoor ik volgens hen de klachten aanzet. Stonden vragen op die niet eens kloppen en niets meer met pscyhiaterie te maken hebben. Ook rekensommen, denkje nou dat ik nog ga rekenen alsof ik geen pijn heb aan me rug.

Ben afgezet met heel veel vragen tot familie en gezin en als einde ben ik volledig afgezet met de woord: uw kinderen gaan opgroeien met een uitkering.

En nu naar het echte werk. Iemand wees mij op de machtiging! Want ik had ook degelijk me twijfels wat er allemaal gedeeld werdt.

1. Tijdens het tekenen van de machtiging stond er geen adres op met wie zei mijn gegevens zullen delen. Volgens de artsen federatie zou dit een plicht zijn!

2. Er staat bij opmerkingen: medische gegevens delen voor psychiatrische expertise.
- hier viel degelijk mijn twijfels met de gedachte: het zijn mijn gegevens, ook al is de computer van het uwv, ik beslis nog altijd over mijn medische dossier en geheim. Maar op artsen federatie staat ook specifieer duidelijk wat je gaat delen. Want zo krijg je achteraf geen discussie. Ik heb dus nooit iets getekend waarvan ik weet wat er wordt gedeeld en of ik het hiermee eens ben!


NU HET GEVAARLIJKSTE GEDEELTE!
- ik ben de foto van de machtiging kwijt geraakt. Ik heb toen het uwv gebeld en gevraagd om een kopie door dat ik die bewaar voor mijn eigen administratie.

Wat blijkt? Ik krijg die idd toegestuurd en de adresgegevens zijn nog na het delen van mijn gegevens nog blanco. Waarom blanco? Zodat ze mijn gegevens op de achtergrond onbeperkt kunnen delen? Zelfs het uwv is niet betrouwbaar.

Na de expertise gesprek heb ik mijn onvreden kenbaar gemaakt bij de arts. Die was alles aan het sussen. Ik heb me papieren omtrent me problemen. Dus om die onzin expertise maak ik me niet druk. In 2 uur kun je al mijn problemen in kaart brengen? En een expertise is niet bindend! Maar tijdens dit gesprek heb ik ook duidelijk aangeven niet meer mee te werken en de machtiging intrek!!!!

Na ruim 2 a 3 weken werdt ik door deze arts gebeld en als volgt dat de expertise bureau nog gegevens wilt hebben waar ik behandeld ben. Weetje het nog? De vorige gesprek heb ik deze machtiging ingetrokken. En nog zelfs tijdens dit gesprek herhaaldelijk gezegd ik heb de machtiging ingetrokken en niet meer mee wil werken. Als volgt? Hij deeld gwn die gegevens!

Wat vinden jullie van deze handeling?
Heb ik gelijk over mijn medische machtiging?
Een gat voor de arts? Om zich te gaan buigen voor de tuchtcollege?
Er staan wel degelijk nadelige zaken over me in de rapportage, ben me uitkering niet kwijt! Maar nadelig in de zin van bepaalde zaken die omgedraaid worden, te veel privacy over gezin, onderdruk gezet en dan nog niet eens weten wat er wel of niet gedeeld wordt en als volgt misbruik te maken van mijn medische geheim om een blanco machtiging in het systeem te bewaren.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uwv medische machtiging

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd snap ik geen fluit van je verhaal, en ik heb ook geen zin om me er uitgebreid in te verdiepen.

Ik geef je drie adviezen:
- probeer eerst vast te stellen wat je wil bereiken.
- schrijf eens wat meer tho-the-point, noem alleen de belangrijkste dingen die je helpen om je doel te bereiken
- neem contact op met https://www.uwv.nl/particulieren/klante ... index.aspx

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Uwv medische machtiging

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Volkomen onsamenhangend verhaal, zeker voor mensen die uw zaak niet kennen.
Als je echt denkt dat er iets fout gaat of is gegaan, schakel een advocaat in.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Uwv medische machtiging

Ongelezen bericht door Methusalah »

Even cru gezegd, het is een GGZ issue, dus dat het onsamenhangend is, is geen verassing. Maar er is inderdaad geen touw aan vast te knopen.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Uwv medische machtiging

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

In mijn vak (psychologie) was het ook niet toegestaan om een machtiging te laten ondertekenen zonder dat er op het formulier staat welke instanties informatie mogen geven, daar geef je toestemming voor. Ik zou dus zeggen dat die machtiging ongeldig is. Bewaar die kopie dus goed.
Andere slordigheden zijn rechtgetrokken (de verkeerde dossiergegevens op tafel). Dus maak je alleen druk over de fouten die genoteerd staan: laat hen dat duidelijk, schriftelijk weten en zet erbij hoe het wel zit.

Plaats reactie