LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

nultwintig
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2011 16:50

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door nultwintig »

Op dit moment is de It's in Amsterdam open en kunnen mensen per 3 naar binnen om alles wat er staat te kopen met korting tot 70%. Ik heb gemaild en gebeld met het kantoor van de curator, die wisten zogenaamd van niets. Ben bij de winkel langs gegaan met mijn bon van een volledig betaalde wasmachine die ik 2 dagen voor dat ze failliet gingen had gekocht..nietmand reageert, of doet iets.
Het was toch op ze minst netjes geweest de mensen die nog een product te goed hebben (zoals ik) eerst op de hoogte te stellen en uit een van de winkels het product te laten ophalen.

ITS zijn dikke vette oplichters, schandalig hoe er met hun klanten word omgegaan!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Raar verhaal dat er uitverkoop is bij It's Amsterdam.
Lijkt mij iets niet te kloppen, ook al omdat de curator van niets schijnt te weten.
De inboedels van It's worden verkocht via een veilinghuis.
Zie o.a. http://www.bva-auctions.com/auction/current
Wie weet gebeuren er momenteel wel dingen die niet door de beugel kunnen!?

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Nou die indruk krijg ik dan ook, belachelijk dat mensen met zulke kortingen nu de spullen kunnen kopen in de winkel in Amsterdam!! Terwijl jij en ik alles al betaald hebben en gewoon pech hebben,wij staan gewoon nog met lege handen.
Hier staat de winkel nog steeds vol. En mijn aangekochte artikel staat waarschijnlijk nog steeds geladen klaar in de vrachtwagen, :x

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden!! Welkom in ons rechtsstaat Nederland!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

nultwintig
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2011 16:50

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door nultwintig »

Er kloppen idd dingen niet! Diezelfde dag heb ik telefonisch contact gehad met t bureau waar meneer Franken werkt ( curator) heb zijn mail adres gekregen en gemaild met vraag om uitleg...nooit op gereageerd
De mail adressen waarvan ik eerder updates kreeg...doen het niet meer..en het algemene nummer waar ik eerder nog mensen aan de lijn kreeg is nu veranderd in een bandje...

Het word gewoon steeds schandaliger wat hier gebeurd!

Bij de Expert zijn ze ook niet blij met het open gooien van de It's winkels. Via de speciale regeling hebben zij voor it's klanten producten besteld die de klanten nu niet meer komen halen en liever tegen 70% korting alsnog hun spullen bij de it's gaan kopen

Kan dit allemaal dan zomaar hier in NL? Moet toch iets aan te doen zijn

angelique31
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2011 15:27

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door angelique31 »

Een hele lijst met online verkoop van andere it's fillialen;
http://www.bva-auctions.com/news/index/1091

let op!!
UDEN - Het online bieden op artikelen van het failliete It's kan voor sommige mensen weleens een dure grap worden. Zo betaalt de momenteel hoogste bieder op een Philips LED-TV bij de faillissementsveiling van de It's in Uden, 140 euro meer dan nodig is. En je moet het ook zelf ophalen.

Navraag bij veilinghuis BVA-Auctions in Hoevelaken leert dat dit bod eerst vermeerderd wordt met 16% veilingkosten, waarna er nog eens 19% BTW over dat totaalbedrag bij komt.

Wellicht dat de andere filialen een uitkomst bieden voor een leuk koopje op de online veiling....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Nee, nu even wat anders. Ben bij de Expert geweest, met het idee dan maar mijn vijftig procent terug en één product halen. Maar wat blijkt? Ik heb het hele bedrag betaald en de expert waar ik geweest ben geeft mij als antwoord nadat ik daar rond had gekeken voor een andere koel/vriescombinatie, dat hij niet de helft korting geeft van het betaalde bedrag. Het zou volgens hem alleen gaan om de mensen die een aanbetaling hebben gedaan van maximaal 100 euro. Dan is voor hun de korting van 50 euro te doen, maar bij mij gaat het om een bedrag van 450 euro, dus ik nam aan dat ik dan 225 euro korting kreeg, maar nee zo werkt het niet. Dat is volgens de betreffende zaak niet te doen, dan gaat hij 225 euro het schip in en dat wil hij niet.

Logisch natuurlijk, maar ja, niet helemaal wat ik begrepen had en wat in de brief staat die wij gekregen hebben van de curator. Oké daarin gaat het over 50 % korting van het aanbetaalde bedrag. Maar volgens de Expert gaat het bij ons niet om een aanbetaald bedrag maar over het gehele bedrag en daar doen ze dus niet aan.

Dus nu nog steeds geen ander apparaat, want kan niet weer het hele bedrag betalen. Buiten dat was deze Expert ook veel duurder, zou ruim 120 euro meer moeten betalen voor het zelfde apparaat wat ik bij de It's had gekocht.

Wie heeft er wel goede ervaringen mee met de 50 % korting bij de Expert????

lavalamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011 15:32

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door lavalamp »

Hoi,
Hier nog iemand die een flinke cadeaubon heeft liggen van de it's.
Dit is toch een schuldbekentenis van de it's?
Wat kun je als consument hier tegen doen?
Wat kan ik nog doen?
Iemand tips aangezien de site van impacktretail er uit ligt.

Schandalig dit. Er wordt niet eens op mailtjes gereageerd.

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Niemand die naar de Expert is geweest en wel goede ervaringen heeft, m.b.t. het geheel betaalde bedrag voor een product wat ze bij de IT's hebben gekocht?

lavalamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011 15:32

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door lavalamp »

Vogels, humor is leuk alleen in dit geval...moet ik daar tussen gaan staan zeker.

Overigens hier de reactie van Expert op de cadeaubonnen:
Geachte heer XXXXXXX
Bedankt voor uw vraag via onze site.
Wij zijn in gesprek geweest met de curator om cadeaubonnen van It’s over te nemen. Maar helaas is dit op niks uitgelopen.
Wij kunnen u dus helaas niet helpen met uw cadeaubon.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

angelique31
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2011 15:27

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door angelique31 »

Met cadeaubonnen is het lastig want op het vorderingsformulier kun je kiezen uit 2 opties; of je hebt een apparaat in reparatie of je hebt een {aan}betaling gedaan voor een nieuw produkt. Een cadeaubon is in principe een vordering, je zou dan één van de eisers moeten kunnen zijn alleen is die optie op dit vorderingsformulier helaas niet aangegeven. Bij navraag is mij duidelijk geworden dat de cadeaubonnen nergens onder vallen. Een tijd geleden had ik expert gebeld, die heeft de curator een voorstel gedaan om cadeau en tegoedbonnen over te nemen maar dat verzoek is toen afgewezen. Het enige wat ik heb kunnen doen is op het vorderingsformulier voor 1 van de 2 opties kiezen en bij bonnr of wat voor nr dan ook 0000000 invullen en daarna bij een veld waar je wat aanvulling kunt typen je verhaal doen over je cadeaubon. Volgens de curator is het echter wel een mogelijkheid dat zonder geldig bonnr. je vordering niet eens in behandling zal worden genomen. Ik vrees dat we tussen wal en schip zijn beland met onze cadeaubonnetjes. En het vorderingsformulier kun je niet meer invullen want die site ligt plat zoals we allemaal al weten.... maar goed, ook al zou het kunnen is er weinig kans dat je er wat van terug ziet, zoals hierboven ook al wordt geschreven.

angelique31
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 feb 2011 15:27

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door angelique31 »

o ja, ook nog zoiets;

Telegraaf:
Gisteren werd het door de enorme belangstelling bij de faillissementsverkoop in de It's aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein dus een chaos.
De It's ging 's ochtends om tien uur voor de laatste keer open. Honderden mensen waren op de leegverkoop afgekomen om een goedkoop apparaat te bemachtigen. In de mensenmassa ontstond paniek. Ook werd er gevochten, dreigden mensen vertrapt te worden en vielen er mensen flauw.

Ook niet zo'n fijne gewaarwording voor de gedupeerden die nog denken dat er wellicht nog een optie is om een leuk koopje te doen....

oschmann
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:29

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door oschmann »

Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag een folder van de It's. "we zijn weer open" in Dordrecht, Gorinchem, Hellevoetsluis, Naaldwijk, Ridderkerk, Sliedrecht, Vlaardingen, Zwijdrecht en nu ook in Barendrecht en Schiedam"

En ik ben mijn aanbetaling kwijt????

Ik sta echt te stuiteren , ongelooflijk wat er hier gebeurt.

we zouden massaal naar een van deze filialen moeten gaan en onze spullen ophalen!

oschmann
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:29

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door oschmann »

Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag een folder van de It's. "we zijn weer open" in Dordrecht, Gorinchem, Hellevoetsluis, Naaldwijk, Ridderkerk, Sliedrecht, Vlaardingen, Zwijdrecht en nu ook in Barendrecht en Schiedam"

En ik ben mijn aanbetaling kwijt????

Ik sta echt te stuiteren , ongelooflijk wat er hier gebeurt.

we zouden massaal naar een van deze filialen moeten gaan en onze spullen ophalen!

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ja oschman, zo gaat het helaas.
Maar ik had al eerder gehoord dat de IT's weer open zou gaan, 17 filialen door Zuid-Holland. Alleen de naam is overgenomen in dit geval, de zaken hebben wel een hele nieuwe eigenaar. Daar heb ik toen contact mee opgenomen om te kijken of zij ook alsnog onze spullen zouden leveren, maar helaas.
Maar het is inderdaad heel vreemd als je ineens weer zo'n folder in je brievenbus ziet van It's. Maar zo gaat het helaas hier.

Ik heb zelf een nieuwe koel-vriescombinatie aangeschaft bij de EXpert, dit heeft heel wat voeten in de aarde gehad en veel gemail met het hoofdkantoor van de Expert. En ja hoor, ineens kreeg ik toch die 50 % korting waar ik recht op had, oké ik heb nu een heel ander apparaat staan dan wat ik in eerste instantie had uitgezocht bij de It's en ik ben nu dubbel zoveel geld kwijt, maar ja heb er tenminste wel wat voor terug.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARolder3_***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten