LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn restaurant actie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door gezondheid »

http://www.ahrestaurantactie.nl/

Je kunt zegels sparen waarbij de tweede persoon gratis kan eten. Een restaurant gaat vervolgens de prijs verhogen van de eerste persoon van 18 euro naar 25 euro. Bovendien mag je niet alles uitzoeken en onbeperkt eten. Terwijl het motto van hun onbeperkt eten voor één prijs. Als je mee doet met de Albert Heijn actie krijg je een andere menukaart voorgeschotelt.

Ik vind dit een misleidende actie.

Reactie van het restaurant:

De prijs is niet verhoogd wij hebben 3 gangen menu samen gesteld met dessert dit zit er normaal niet bij.
Tapas onbeperkt is geen 3 gangen menu is dan een 2 gangen menu.
Restaurants bepalen zelf welk menu ze samen stellen, kunnnen het niet helemaal gratis weggeven.
Hierbij een link van de actie:
http://www.ahrestaurantactie.nl/Campaig ... erland.pdf

Wat u zelf verwacht?
Had u wel lekker gegeten?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 14 aug 2015 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik heb de naam van het restaurant verwijderd.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door toeslagen »

vogels schreef:
gezondheid schreef:http://www.ahrestaurantactie.nl/

Je kunt zegels sparen waarbij de tweede persoon gratis kan eten. Pata Negra Tapas Restaurant & Lounge gaat vervolgens de prijs verhogen van de eerste persoon van 18 euro naar 25 euro. Bovendien mag je niet alles uitzoeken en onbeperkt eten. Terwijl het motto van hun onbeperkt eten voor één prijs. Als je mee doet met de Albert Heijn actie krijg je een andere menukaart voorgeschotelt.

Ik vind dit een misleidende actie. Op http://www.patanegradrachten.nl/menu/ staat daarover niets vermeld dat AH klanten een beperkte keuze hebben. Ook op de kaart van de AH actie staat hierover niets vermeld.
Het is nog altijd de ondernemer die zijn prijzen bepaald. Dus wat deze ondernemer doet, mag gewoon. Erg kinderachtig trouwens om de naam van het restaurant te vermelden.
Dan had je bij het quoten de naam van het restaurant moeten verwijderen.
Want nu staat de naam alleen nog bij jou bericht.

Marly27
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 aug 2015 10:52

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door Marly27 »

Dus jij wou voor de helft van het geld onbeperkt eten, en een gratis voorgerecht, en ook nog een gratis nagerecht? Is helemaal niets misleidend aan de actie want je krijgt gewoon 3 gangen. Nergens staat dat er iets onbeperkt moet zijn.

Mag die restauranthouder ook nog een beetje winst draaien, of zit dat er niet bij wat jou betreft?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door moederslink »

Er staat toch duidelijk bij de voorwaarden van deze AH actie dat het restaurant het menu bepaalt. Het restaurant bepaalt of het een 3 gangen menu a la carte wordt of een vast 3 gangen menu.
Ook staat nergens iets over onbeperkt eten. De 1e persoon betaalt , de 2e persoon eet gratis , maar van het door het restaurant bepaalde menu ( exclusief drankjes).

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door witte angora »

gezondheid schreef: Ik vind dit een misleidende actie.
Ik vind van niet.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb even op de link gekeken trouwens. En daar zie ik toch heel wat anders. Onbeperkt Tapas is van zondag tot en met donderdag 18,50, en vrijdag en zaterdag 23,50. Daar zit inderdaad geen dessert bij.

Dat zit toch aardig in de buurt van de bedragen die genoemd worden, sorry hoor.

En ja, ik kan me indenken dat, als er een dessert bij zit, dat er dan niet nog even onbeperkt gegeten kan worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2015 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het restaurant waar wij hebben gegeten, had een speciaal 3 gangen menu (à 32,95 meen ik) voor deze actie. Dat menu bestond uit voor-, hoofd- en nagerecht, met voor elke gang 2 keuzes. Ook kon er een 4e gang toegevoegd worden voor een zacht prijsje, en het toetje vervangen worden door kaas voor een klein supplement.

Daarnaast boden ze de keuze om van de normale kaart te eten, met de prijs van het gratis 2e menu (dus 32,95) als korting op de totale rekening. De detail invulling verschilt dus per restaurant.

De eerste keer hebben we het menu gedaan, de 2e keer is al geboekt, ala carte stond er ook van alles lekkers op.
Laatst gewijzigd door sjohie op 14 aug 2015 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door moederslink »

@ gezondheid , ik heb de link van dat bepaalde restaurant gelezen , maar dat zijn de regels en de acties van dat tapasrestaurant zelf, heeft niks met de landelijke actie van AH te maken .

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door sjohie »

De voorwaarden van de actie zeggen ook duidelijk dat het restaurant vrij is om gasten een 3-gangen menu aan te bieden, of de mogelijkheid om ala carte te eten waarbij de korting altijd geldt over de laaggeprijsde artikelen. Ik zie niet in wat het restaurant in kwestie verkeerd heeft gedaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Er staat toch duidelijk bij de voorwaarden van deze AH actie dat het restaurant het menu bepaalt. Het restaurant bepaalt of het een 3 gangen menu a la carte wordt of een vast 3 gangen menu.
Ook staat nergens iets over onbeperkt eten. De 1e persoon betaalt , de 2e persoon eet gratis , maar van het door het restaurant bepaalde menu ( exclusief drankjes).
Dat zeg ik :wink:
Dus sjohie , zoals jullie het ervaren hebben is gewoon correct en is de actie van AH niet misleidend.
@gezondheid : naar dat tapasrestaurant gaan onder hun voorwaarden, ok? Met de zegeltjes van AH naar hun toe gaan , genoegen nemen met de voorwaarden van AH , eet smakelijk!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door newmikey »

En het zoveelste onzintopic van gezondheid. Hoef geen commentaar te geven, dat hebben anderen al (zeer volledig) gedaan.

Het is een aardige manier om eens kennis te maken met een restaurant of dat nu via een vast menu is of via een korting op de a la carte opties. Dat de ondernemer daarbij geen verlies wil draaien lijkt mij zeer begrijpelijk.

Gezondheid, zoek eens een andere hobby dan volstrekt willekeurig alles af te zeuren wat je voor de voeten komt!

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door gezondheid »

De menu lijst van de AH voorwaarden staan niet op de site vermeld, die zie je pas in het restaurant. Bewust? Aan jullie verhaal zit wat in. De prijzen zijn anders dan de reguliere tarieven. Voorwaarden gelezen en geef jullie gelijk. Overigens zijn er ook restaurants die de reguliere tarief vragen. Maar dat is aan het restaurant zelf.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 14 aug 2015 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou je als restaurant in vredesnaam je website speciaal aan gaan passen voor een tijdelijke actie van een grootgrutter...?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2015 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende bijdrage verwijderd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door moederslink »

En laat je verrassen in het restaurant!
( en fijn dat je je ongelijk hebt toegegeven )
groet moederslink.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door kweenie »

Leuk dat ze zo n restaurantactie hebben, maar de term 'tweede gratis' vind ik dan ook nergens op slaan. Want blijkbaar is dat dus regelmatig niet het geval.

Als ik dit zo lees, is de actie eerder 'met zijn tweeën uit eten voor een speciale prijs'. Net als dat er bijvoorbeeld regelmatig een restaurantweek is, waarbij je voor een leuk prijsje bij een goed restaurant uit eten kunt.

Dus argumenten zoals dat de restaurateur toch ook wel wat mag verdienen, prima. Maar als dat in feite betekent dat ze een tweede maaltijd niet gratis kunnen maken, noem het dan niet zo.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Tweede persoon gratis eten is tweede persoon gratis eten. Zielig en kinderachtig van Pata Negra om de prijzen speciaal voor de AH actie aan te passen. Wel willen meeliften met de Albert Heijn actie maar de klanten teveel laten betalen.

Argumenten zijn belachelijk. Dessert is ook eten. Alleen al het feit dat je voor deze actie een aparte kaart samenstelt impliceert dat je tevoren al de intentie had om de zaak te flessen. Een ondernemer bepaalt inderdaad zijn prijzen zoals vogels zegt, maar dit grenst aan oplichting.

Niet slim, de klant voelt zich genomen, komt niet meer terug en de mond-op-mond reclame is ook niet positief. En dat is toch een beetje het idee met meedoen met zo'n actie, je wat breder in de schijnwerper zetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik lees nergens dat dit tapasrestaurant ook meedoet met deze tijdelijke AH actie;
zij hebben hun eigen website met hun eigen aanbieding tw:
** zondag t/m donderdag onbeperkt tapas eten voor € 18.50
** vrijdag & zaterdag idem maar dan voor € 23.50
** desserts vallen buiten dit arrangement
en ik neem aan dat deze aanbieding van hen voor het hele jaar geldt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door puma73 »

moederslink schreef:Ik lees nergens dat dit tapasrestaurant ook meedoet met deze tijdelijke AH actie;
zij hebben hun eigen website met hun eigen aanbieding tw:
** zondag t/m donderdag onbeperkt tapas eten voor € 18.50
** vrijdag & zaterdag idem maar dan voor € 23.50
** desserts vallen buiten dit arrangement
en ik neem aan dat deze aanbieding van hen voor het hele jaar geldt.
Het restaurant doet wel mee aan deze actie, zie website grootgrutter.

Het staat elk restaurant natuurlijk vrij om een eigen actie aan te bieden tijdens deze actie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Albert Heijn restaurant actie

Ongelezen bericht door moederslink »

@puma73, je hebt gelijk, ze doen wel mee ad AH actie heb ik nu gezien , op de website van AH , maar dan bieden ze dus idd een ander menu aan voor de AH zegeltjes en niet dat onbeperkt tapas eten, dat is dan hun eigen actie en op hun eigen website.

Gesloten