LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank blijkt te groot na levering

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door jonis »

NeoDutchio schreef:
22 feb 2020 00:24
jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Men laat je de stof bij daglicht bekijken van de bank....ipv alleen bij showroombelichting waarin kleuren misschien net even anders uitpakken en tot klachten kunnen leiden.
Maw in het aankoopproces probeert Goossens je al te behoeden voor eventuele missers....
Dat is dus een nette service. Er wordt meegedacht en u krijgt de kans om de stof echt te zien.
jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Je moet je ook nog bedenken dat tussen aankoop en levering er tijd zit.
Bij mijn aankoop zat er gewoon vanwege levertijd maanden tussen.
Heeft u enig idee hoeveel verschillende bankstellen er zijn en hoeveel verschillende stoffen? Een bank wordt gemaakt op de wensen van de klant. Die staat dus niet ergens op voorraad.
jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Echter de factuur wordt bij aankoop in winkel door verkoper direkt naar je email verstuurt....En al krijg je de spullen 1 week later al thuis gebracht....dan is er niet naar de factuur gekeken waarop de annuleringskosten staan die van toepassing zijn. In de winkel niet toen die digitaal ondertekend werd en/of later thuis niet.
Wat is het verschil of u de AV nu digitaal of op papier zou ontvangen? U zou het wel gelezen hebben als u een stapel papier mee naar huis kreeg? Het is toch niet de taak van de verkoper om u te attenderen dat u uw mail moet lezen? U bent echt op zoek naar een manier om uw aankoop terug te brengen, maar die is er niet. Dat u de AV niet gelezen hebt is geen reden om een koop te ontbinden.
Af en toe sla je de plank ook wel eens finaal mis....🤔

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Neo heeft het tegen u , Jonis, maar ik dénk dat de laatste alinea voor de Ts Foes was bedoeld 😉.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij opdringerige verkopers zou ik juist hard weglopen en nooit terug komen.

Ik koop zelden gelijk iets, liever bedenktijd en nameten, vooral als je woning beperkte ruimte heeft.
Ook of de Bank, groot en lomp wel naar binnen kan via de deuren, en of hij kan staan.

En je had de maten van de losse stoelen moeten vragen, foto is niet genoeg... en dan nameten en eventueel met kranten thuis op de vloer kijken hoe groot dat is. Een 3 zits is bepaalde ruimte, 2 stoelen zijn ongeveer hetzelfde van maat, en 2 zits bankje was vermoedelijk achteraf beter geweest, niet annuleren maar probeer te ruilen.
Verder is het geen 30% over alles maar wat terug moest.... dus valt het wel mee.

mh73

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik zie alleen een foute gedachtengang van TS: de gedachte (gratis?) te kunnen annuleren en dan annuleren als in terugbrengen als het niet bevalt. Bij de gemiddelde meubelzaak werkt dat zo niet natuurlijk.
Goossens heeft niets verkeerd gedaan.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Foes schreef:
20 feb 2020 20:07


De verkoopster was vooral gericht op een deal binnenhalen en haar manier van verkopen lag tegen het agressieve aan hierdoor ben ik overstag gegaan en zit ik nu met 2 extra producten die eigenlijk veel te groot zijn voor mijn appartement.
Je bent overstag gegaan met een agressieve verkoopster. Dat overkwam ons ook 3 weken geleden. Toen alles genoteerd moest worden leek het wel een politie verhoor. Dat heb ik ook tegen haar gezegd. Ik keek mijn man aan en zijn weggegaan..Er zijn meer zaken die banken verkopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat verkoopsters proberen een deal binnen te halen moet toch niet zo vreemd zijn. Dat zegt de naam al.

MarcB64
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2020 14:35

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door MarcB64 »

Het onderwerp is een te grote geleverde bank. Was die bank groter dan in de winkel stond vermeld cq op de factuur? Of hadden jullie niet van te voren zelf gemeten, waardoor hij te groot was voor jullie beschikbare ruimte?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

De bank is niet te groot ook al staat dat in de titel. De bank is juist goed .
Dit maakt het dus verwarrend. :(

Het is wel zo handig om altijd voorgaande reacties te lezen .😏

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Foes schreef:
21 feb 2020 21:43
(...)
Tegen mij werd wel gezegd dat ik het via marktplaats kon proberen want de producten zijn gewild, als dat zo was dan neem ik aan dat ze die ook makkelijk kunnen verkopen.
Ja precies, waarom kunnen zij het dan niet nog een keer verkopen als deze producten " zo gewild" zijn ?
En hoe is dit nu verder afgelopen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door berndv »

Foes schreef:
21 feb 2020 12:18
Ik ben bij diverse zaken geweest en uitgebreide gesprekken gehad maar nergens is er gesproken over annuleringskosten
Foes schreef:
21 feb 2020 22:47
Verschil wat ik gemerkt heb is dat bij al die andere zaken (want ben al een tijd bezig) is een open en heldere communicatie. er werd direct duidelijk aangeven wat kon en wat niet kon.
vreemd dat er precies besproken is wat wel en niet kon, maar dat nergens gesproken is over annuleringskosten. Dan waren ze waarschijnlijk niet aangesloten bij het CBW, want die voorwaarden spreken namelijk wel gewoon over annuleringskosten.
Foes schreef:
21 feb 2020 21:27
Ik was in de waan dat je het kon annuleringen, vandaar die 30% want dan had ik alleen de bank gekocht. Ging er van uit dat als je het niet mooi vindt (waar ik bij aankoop absoluut niet bij stil stond) gaat het gewoon terug de winkel in en wordt het verkocht.
Dit is al een verkeerd beginstandpunt. Het beginstandpunt voor een aankoop in de winkel is dat koop is koop en dat annuleren niet mogelijk is, tenzij er anders overeengekomen wordt.
Foes schreef:
20 feb 2020 20:33
ik heb alleen digitaal voor de aankoop getekend. Maar er staat letterlijk in dat ze mij op de hoogte hebben gebracht hierover en dat is niet het geval?
Bovenstaande is iets waar ik u op een paar keer op heb zien hameren. Wat is in uw ogen de definitie van "op de hoogte brengen"? U zegt namelijk dat u digitaal uw handtekening heeft gezet. Ik neem toch aan dat u een handtekening, digitaal of analoog heeft gezet voor een order, en dat daar verschillende zaken op stonden, namelijk een mededeling over algemene voorwaarden. Het hoeft niet mondeling benoemd te zijn door de verkoopster, het kan ook schriftelijk overeengekomen zijn, op datzelfde document waar u uw handtekening onder heeft gezet.

Gesloten