LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kell05
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2020 21:29

Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door kell05 »

Op 22 Juni jl via reclame op FB bij Vivalie, "lederen " sandalen besteld EN betaald.
Deze kreeg ik ca 3 weken later, summier verpakt, blijkt het geen leer te zijn en al van plastic, wat erg tegenviel.
stuur ik de dag erna een mail naar het bedrijf, of ik de sandalen kan retourneren, 1 week later weer een mail
en tot op heden niets gehoord. Terwijl er wordt vermeld binnen 1 dag antwoord.

Er zat geen afzender of retourbon bij de sandalen, dus weet niet waar ze heen retour moeten.
Op FB lees ik nu volop negatieve verhalen over dit bedrijf: antwoorden niet en als wel, retour sturen schijnt 29,95
te kosten op een aankoopbedrag van 39,95.

Als ik bij bestelling de foto van t product had kunnen vergroten, had ik deze zeker NIET besteld.
En nee, had me toen niet verdiept in evt retour sturen....te goed van vertrouwens zekers.

HELP !

Wat te doen ? er zijn inmiddels al heel veel gedupeerden !!!!

Wie kan zeggen dwat ik kan beginnen, het zou wel een mooie zijn voor een uitzending!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het bekende trucje weer, een dropshipper die zogenaamd als tussenpersoon fungeert. U besteld iets bij hem en hij besteld het weer in China en laat het naar u sturen.
Het mooie is dat deze 'ondernemer' een mooie fout maakt in zijn AV. Eerst zegt hij tussenpersoon te zijn, maar verderop is hij ineens wel de ondernemer. Daar moet het dus naar toe gestuurd worden. Dat is de ondernemer en daar hebt u besteld. Maar ja, uit bijna 100 voorgaande topics over dropshippers dit jaar blijkt dat recht hebben iets heel anders is dan recht krijgen.

De makkelijkste weg is uw verlies nemen en de volgende keer opletten waar u koopt. Wilt u echt uw recht hebben zal u een jurist in de arm moeten gaan nemen. Voor minder gaat een dergelijke ondernemer echt niet aan de slag.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ik zie op hun website dat ze samenwerken met een aziatisch bedrijf. Retour zenden gaat dan inderdaad een hoop geld kosten. Ik vrees dat het lastig wordt om uw geld terug te gaan zien.

Behalve de reviews is het ook altijd goed om de contactgegevens op de website op te zoeken. Op hun site staat bijvoorbeeld alleen een contactformulier. Geen adres/telefoonnummer o.i.d.

Ook zie ik staan 30 dagen levertijd. Dit is vaak ook een signaal dat het een dropshipper is.

Ik meld dit niet om je een schop na te geven hoor! Het is al zuur genoeg voor je maar misschien heb je er in de toekomst iets aan: ) veel bedrijven op fb zijn trouwens dropshippers. Altijd goed om daar alert op te zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vegetarisch Leder?

Ook echt leer is soms gemalen afval aan elkaar gelijmd.
Heb al bankstellen en werkhandschoenen gezien die zelfde materiaal hadden.

Split of Top leder, en diverse klassen.
En schoenen, die moet je passen, ik heb soms maar 41, 42 of 43 nodig, en mijn voeten groeien niet meer.....
Sandalen ook, foute riempjes met scherpe randen of klittenband dat je voet open schuurde.

Schoenen en Sandalen koop je in een winkel, net als mijn Klompen... Soms moet ik touwtje knippen omdat links en rechts niet gelijk was en 2 losse uitzoeken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Zelfs op Aliexpress hebben ze er geen goede feedback voor over.

https://nl.aliexpress.com/item/40011722 ... 1451_3&s=p

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door hebra98 »

De boefjes hebben ook iets met hun fotogroepje over 2200 tevreden klanten.
Die foto is niet echt uniek :mrgreen: :mrgreen:

https://www.google.com/search?hl=nl&tbs ... 20&bih=930

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door Brahms »

Lederen sandalen van nog geen Euro 40,- . Op zich natuurlijk niet duur..........

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

simpel, u stuurt de sandalen terug naar de dropshipper hier IN Nederland en verzoekt hen om terugbetaling, goed alle correspondentie bewaren....

u geeft ze 15 dagen de tijd om geld terug te sturen doen ze dit niet geeft u uw vordering uit handen aan een deurwaarder....

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hawk-Eye schreef:
23 jul 2020 08:42
simpel, u stuurt de sandalen terug naar de dropshipper hier IN Nederland en verzoekt hen om terugbetaling, goed alle correspondentie bewaren....

u geeft ze 15 dagen de tijd om geld terug te sturen doen ze dit niet geeft u uw vordering uit handen aan een deurwaarder....
Inderdaad simpel, TS zegt juist: “Er zat geen afzender of retourbon bij de sandalen, dus weet niet waar ze heen retour moeten.”

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

KVK 72900725, Nedereindseweg 540, 3546PT Utrecht

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bestelling van Vivalie van lage kwaliteit, kan niet terugsturen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lowieze schreef:
23 jul 2020 08:49
Hawk-Eye schreef:
23 jul 2020 08:42
simpel, u stuurt de sandalen terug naar de dropshipper hier IN Nederland en verzoekt hen om terugbetaling, goed alle correspondentie bewaren....

u geeft ze 15 dagen de tijd om geld terug te sturen doen ze dit niet geeft u uw vordering uit handen aan een deurwaarder....
Inderdaad simpel, TS zegt juist: “Er zat geen afzender of retourbon bij de sandalen, dus weet niet waar ze heen retour moeten.”
zoek en gij zult vinden zoals je hierboven ziet!!!!

Gesloten