Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Alica67
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2023 20:09

Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Alica67 »

Goede avond,

Ik ben zeer teleurgesteld in de webshop Dress for less.
Op 22 november heb ik een bestelling voor € 75,84 op hun website less geplaatst.
Helaas is tot nu toe is mijn bestelling niet aangekomen. Als ik de klantenservice bel, wordt er niet opgenomen en ik krijg een voice mail bericht met het verzoek om ze een e-mail te sturen.
Op 5 december heb ik een mail gestuurd met de vraag wanneer ik mijn bestelling kan verwachten. Als antwoord kreeg ik een standaard mail, zonder enige antwoord op mijn vraag.
Sinds toen heb ik ze nog twee keer gemaild en gevraagd om mijn vraag te beantwoorden of de bestelling te annuleren en mijn geld terug te storten. Elke keer krijg ik automatisch een standaard mail zonder antwoord op mijn vraag.
Net op Trustpilot gezien dat de laatste tijd meerdere mensen dezelfde ervaring met de webshop hebben.
Ik dacht dat een kleding webshop die zo populair is, netjes alle bestelingen zou verzenden en als er problemen zijn, deze zsm zou oplossen . Helaas blijkt dit niet zo te zijn.
Ik zou niemand adviseren om bij Dress for less te kopen!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is even zoeken hoe dress-for-less in elkaar zit. Het is een Duits postorderbedrijf in Kelsterbach, actief in Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk en Nederland.
Bijzonderheid aan Nederland: antwoordnummer voor retourzendingen in Elst Gelderland plus een 0900-nummer als klantenservice.

Advies: annuleer je bestelling zowel per mail als schriftelijk naar het antwoordnummer inclusief een termijn voor terugbetaling. Daarna kun je de normale stappen volgen om je geld terug te krijgen (afhankelijk van je betaalmethode).

Alica67
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2023 20:09

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Alica67 »

Bedankt voor het advies. Ik zal het doen.

Marcel Bessels
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2024 08:47

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Marcel Bessels »

Hier een soort gelijk verhaal, wel mijn spullen gekregen, maar voor hetgeen ik retour heb gestuurd een bevestiging gekregen in mijn mail dat het terug betaald wordt binnen 3 tot 5 dagen. Nu bijna 4 weken verder nog geen geld terug ontvangen en je kan bellen (nummer wordt niet herkend) en mailen wat je wilt maar geen enkele reactie.

Het is dan iets goedkoper, maar wat een ellendig bedrijf.

JRBerlicum
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2024 10:43

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door JRBerlicum »

Ik heb 20 november kleding besteld voor ruim € 200,- Tot op heden ook niets ontvangen. Geen reactie op mails en telefonisch niet bereikbaar. Via een Duitse site (retailnews.de) een artikel gevonden waarin staat dat dress for less failliet is. Ik denk dat we dus niets meer ontvangen en geen geld retour krijgen.

mfgcvermeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2024 19:10

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door mfgcvermeulen »

Betaald en niets ontvangen bij Dress-for-Less
Op 5 december heb ik ook spullen besteld op de site van Dress-for-less voor € 136,-. Betaald en tot op heden niets ontvangen.
Div malen gemaild en niets ontvangen ook geen reactie op de mail. Vandaag een mail verstuurd naar de duitse service afdeling. Ik denk dat het toch erg ruikt naar oplichting.

Elisabethh2030
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2024 09:24

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Elisabethh2030 »

Bij mij precies hetzelfde... 22 november besteld voor ruim 200 euro, tot op heden niets ontvangen, geen reactie op mails, facebook en ze zijn niet bereikbaar.. bestelling zou toen pas leverbaar zijn na 10- 16 werkdagen. Heb afterpay als betalingswijze gebruikt. Dress-for-less kan nergens op reageren maar heeft Riverty wel een seintje gegeven dat de betalingstermijn kon gaan lopen vanaf 19 december.. Die betaalptermijn is inmiddels afgelopen vrijdag verlopen terwijl ik nog altijd niets heb ontvangen.
Maar ik ga toch niet nu alsnog betalen voor gebakken lucht?? Iemand hier ervaring mee?

en wat ik hierbovenstaand lees: (Bijzonderheid aan Nederland: antwoordnummer voor retourzendingen in Elst Gelderland plus een 0900-nummer als klantenservice)
deze gegevens heb ik nergens online kunnen vinden, weet iemand het nederlandse 0900 nummer? want anders wilde ik die nog proberen te bereiken, maar ben bang dat dit ook tevergeefs is..

Rogers123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2024 19:56

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Rogers123 »

Hier hetzelfde probleem. Wacht al 26 dagen op bijna 300 euro retour.

Nederlandse website is verdwenen, contact niet mogelijk.
Wat is het toch raar dit zomaar mag

Verschrikkelijk zo veel geld kwijt te zijn.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het mag niet, het gebeurd wel.

Indien u betaalt hebt met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.

Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Maak eventueel een melding bij www.fraudehelpdesk.nl/fraude/ik-heb-iet ... ontvangen/.

Elisabethh2030
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2024 09:24

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Elisabethh2030 »

Helaas heb ik gelezen dat ze net voor de kerst een faillissement hebben aangevraagd.. ik ben bang dat het geld niet meer terug komt, en ben bang dat ik moet gaan betalen voor iets wat ik nooit heb gekregen..

adamzoekteva
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2024 15:41

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door adamzoekteva »

Zelfde gevallen als jullie allemaal
Zelfde gevallen als jullie allemaal!

2 bestellingen geplaatst, tevens netjes ontvangen. 3/4 retour gezonden. Geen reactie meer gehad.

We kunnen een groepschat starten waarin we elkaar op de hoogte houden, ondersteunen en gezamenlijk de strijd aangaan tegen deze partij.

Er is een Facebook groep aangemaakt: Dress for Less Klachten

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als er faillissement is aangevraagd hoef je niks meer te doen.
Geen energie meer erin steken.
Schrijf het maar af.

Laloet
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2024 12:49

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Laloet »

Al jaren een tevreden klant van Dress for Less, tot nu.
Op 30 december 2023 een bestelling voor winterjassen geplaatst t.w.v. €181,19
Bij PostNL zou het pakket wat langer onderweg zijn vanwege de feestdagen, dus dat nam ik aan voor waar.
Het duurde zó lang dat ik maar ben gaan bellen en mailen. Ook via social media geprobeerd contact te krijgen.
Uiteindelijk gaan googelen en zo kwam ik hier.
Niks meer aan te doen?

Léanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2024 10:52

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Léanne »

Hier precies hetzelfde!! Ellende bij Dress-for-Less :evil:
Zending begin december teruggestuurd en hier ook een bewijs van, daarna niks meer gehoord en het retour is niet verder verwerkt. Gekozen voor betaling via Riverty en zij blijven nu aanmaningen sturen. Ik heb niks gehouden van de bestelling. Het bedrag is nu 170 euro maar dat ga ik echt niet betalen. Wat een ellende!! :(

Léanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2024 10:52

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Léanne »

Riverty weet al langere tijd dat het bedrijf Dress-For-Less failliet is maar blijft toch betaalopdrachten van ze aannemen. Dit is natuurlijk ook heel slecht, Als je ze een mail stuurt dan draaien ze eromheen en wordt je betaling wel uitgesteld maar niet geannuleerd. Dit terwijl ik met van alles aan kan tonen dat mijn bestelling retour gestuurd is. Je kan dit bedrijf beter ''Roverty'' noemen.

martijnmartens
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2014 07:44

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door martijnmartens »

Hier idem, deel van bestelling teruggestuurd. Maar retour wordt niet verwerkt, maar incassokosten zijn al wel 2 x omhoog gegaan. En contact met Rivery levert niets op, ze geven aan om te wachten en daarna worden er incassokosten in rekening gebracht. Volgens mij moeten ze daar van leven die incassokosten.

Eergisteren gaven ze zelfs aan als blijkt dat het artikel kwijt is dat ik dan gewoon het bedrag + al de incassokosten moet betalen. Schandalig.

Riet44
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2024 23:46

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Riet44 »

Retouren voor 22 december 2023 worden niet gecrediteerd. Ik kreeg vandaag een mail in het Duits van Dressforless na talloze mailtjes waar ik verzoek om terugbetaling van €170,00!!!!

Zie vertaling hieronder:

Geachte klanten,

Op dit moment ontvangen het bedrijf en ons kantoor dagelijks honderden aanvragen voor de lopende voorlopige insolventieprocedure van dress for less. Door het grote aantal vragen kunnen de vragen niet tijdig afzonderlijk worden beantwoord. Maar met deze e-mail proberen we de belangrijkste vragen te beantwoorden.

De bedrijfsvoering wordt voortgezet in een voorlopige insolventieprocedure onder toezicht van de voorlopige beheerder. Voor bestellingen vanaf 22-12-2023 betekent dit het volgende:

- de wettelijke herroepingsrechten zijn van toepassing

- Retourzendingen worden verwerkt en geaccepteerd

- Creditnota's (paypal, Klarna, enz.) voor betalingsdienstaanbieders worden aangemaakt

Er is een beleggersproces opgezet om de bedrijfsactiviteiten van dress for less over te dragen aan een belegger. Het doel is om:

- alle banen te behouden en

- een toekomstgerichte oplossing te creëren voor het merk en het bedrijf dress for less.

We vragen u om ons hierbij te helpen.

We begrijpen dat u, beste klanten, boos bent door de faillissementssituatie. Dit komt omdat u als klant in ieder geval na het retourneren van de goederen (retour) wordt verwezen naar de inschrijving in de insolventietabel voor zogenaamde oude vorderingen die vóór 22-12-22023 zijn ontstaan. Dit betekent dat u uw geld niet terugkrijgt als:

- de goederen zijn vóór 22-12-2023 besteld en betaald

- en ook als je de goederen al hebt teruggestuurd (retourneren).

Deze retourzendingen kunnen ook niet worden teruggestuurd naar de klant vanwege het faillissementsrecht. Het is verstandig om de goederen dan niet terug te sturen naar het bedrijf.

Dit resultaat lijkt op het eerste gezicht misschien oneerlijk. De procedure vereist echter de Duitse insolventiewetgeving. Alle schuldeisers, of het nu gaat om leveranciers, klanten, verhuurders, nutsbedrijven en andere dienstverleners, moeten gelijk worden behandeld.

Als u een schuldeiser bent, kunt u uw vorderingen na het openen van de insolventieprocedure indienen bij de insolventietabel. De insolventieprocedure wordt naar verwachting op 01-03-2024 geopend. U wordt gevraagd om vorderingen in te dienen. Om de procedure te vereenvoudigen, vragen we u alvast om u aan te melden via het Crediteureninformatiesysteem (GIS) op onze homepage www.brinkmann-partner.de.

Wij danken u voor uw begrip.

Jan Becker Dr. Jan Markus Plathner

Algemeen directeur interim-directeur

Riet44
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2024 23:46

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door Riet44 »

Aanmelden via de website http://www.brinkmann-partner.de/ voor teruggave is pure onzin! Klarna die het bedrag heeft geïnd laat de klant ook in de steek ondanks bewijs van Postnl dat de retourzending is afgeleverd is locatie Elst op 9 december 2024.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door riddert »

Doe nou toch wat er van je gevraagd wordt, riet44.

vera0989
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2024 16:21

Re: Betaald maar niks gekregen bij Dress for Less

Ongelezen bericht door vera0989 »

Ik heb hetzelfde probleem en heb voor 355 euro geretourneerd eind december.
Ik heb alleen een mail gekregen dat het retour is ontvangen en een mail over het faillissement. De klantenservice mailt niet terug. Kan ik zomaar mijn geld kwijt zijn?
Laatst gewijzigd door vera0989 op 13 feb 2024 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie