Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
John584637
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2022 14:08

Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door John584637 »

Ik ben nu meerdere keren bij de Praxis geweest (in mijn geval de Praxis in Almere (Markerkant)) . En voor geen enkel product kloppen de prijzen in de winkel met de prijzen bij de kassa. Ze zijn ook ALTIJD in het nadeel van de klant. Vandaag kocht ik een product van 29,99 en bij de kassa werd 36,99 gevraagd! Doordat ik hier op voorbereid was, had ik al een foto genomen van het prijskaartje.

Maar het is ronduit bizar dat de prijzen echt nooit kloppen. Dit voelt gewoon als misleiding of oplichting.

Hebben ander mensen gelijksoortige ervaringen met de Praxis?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij de Gamma hebben ze er sinds enige tijd ook een handje van om bij de kassa wat meer te rekenen. Bij 2 van de 3 gekochte producten onlangs nog.
En altijd in het nadeel klant.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Geen last van, vind ze zelfs super behulpzaam bij de Praxis.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
28 okt 2022 16:10
Geen last van, vind ze zelfs super behulpzaam bij de Praxis.
Het ging echter niet over behulpzaam zijn, maar over niet kloppende prijzen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ook die zijn kloppend. Nooit iets anders moeten betalen dan wat er op het kaartje stond.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als in een filiaal niet op tijd de schapkaartjes vervangen worden, dan krijg je deze problemen. Dat heeft niets met oplichting te maken, wel met slecht werken in dat filiaal.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ben aan het verbouwen , koop dus momenteel veel bij de Praxis en heb deze ervaring totaal niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door grun »

Die ervaring heb ik ook bij de Praxis maar dan op een enkel artikel. Op het schap stond 0,89 maar de kassa gaf 1,19 aan. Ik had er zes, dat is toch weer 1,80. Kreeg netjes het geld terug aan de klantenservice balie. Dat kan een foutje zijn, vergissen is menselijk. Vervelender vond ik het dat twee maanden later hetzelfde artikel nog steeds dezelfde prijsverschillen liet zien.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
28 okt 2022 16:26
Als in een filiaal niet op tijd de schapkaartjes vervangen worden, dan krijg je deze problemen. Dat heeft niets met oplichting te maken, wel met slecht werken in dat filiaal.
Ook Praxis heeft een tekort aan winkelmedewerkers, dat zou een oorzaak kunnen zijn, hoewel het in principe niet voor mag komen.
Ik kom zelf regelmatig bij Praxis en heb er geen ervaring mee.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door JozJan »

John584637 schreef:
28 okt 2022 14:13
Ik ben nu meerdere keren bij de Praxis geweest (in mijn geval de Praxis in Almere (Markerkant)) . En voor geen enkel product kloppen de prijzen in de winkel met de prijzen bij de kassa. Ze zijn ook ALTIJD in het nadeel van de klant. Vandaag kocht ik een product van 29,99 en bij de kassa werd 36,99 gevraagd! Doordat ik hier op voorbereid was, had ik al een foto genomen van het prijskaartje.

Maar het is ronduit bizar dat de prijzen echt nooit kloppen. Dit voelt gewoon als misleiding of oplichting.

Hebben ander mensen gelijksoortige ervaringen met de Praxis?
In dit voorbeeld product van 29,99 waarvoor ze 36,99 rekenen zie ik niet in hoe jij zou moeten begrijpen dat de prijs 36,99 zou moeten zijn. En dan moeten ze je het gewoon voor 29,99 verkopen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij geen enkele winkel heb ik ooit meegemaakt dat dit bij veel, laat staan alle producten voorkomt. Als bij het schap overduidelijk een andere prijs staat aangegeven, dan krijg ik het echt wel voor dat bedrag mee, als ik het verschil de moeite waard vind.

Wat ik bij bouwmarkten wel regelmatig meemaak, is dat het schap een rommeltje is, omdat klanten een product pakjen en bekijken, en daarna op de verkeerde plek terugleggen of terughangen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de bouwmarkt maak ik eigenlijk ook nooit prijsverschillen mee. Wat ik wel meemaak is dat ik meer betaal omdat ik een ander product meeneem dat ik aanvankelijk in gedachten had. Vanmiddag nog een buitenlamp, om wat te noemen. Degene die ik wilde was er niet (bleek achteraf op een andere plek te liggen), dezelfde een maatje groter vond ik toch wat saai, dus dan maar een leuke gekocht, die er op de site eigenlijk niet echt spannend uit zag. Geen 17 euro kwijt, maar 30. Maar goed, dat was een eigen keuze.

John584637
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2022 14:08

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door John584637 »

Als ik er wat van zeg, dan krijg ik het ook altijd voor de prijs op het schap mee. Maar het is gewoon bizar dat dit voor alle producten het geval is.

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Missivo »

Heel herkenbaar, tuinslang met haspel kostte volgens prijskaartje 26,99.bij kassa was dat ding ineens 47 euro, na klacht van mij werd dat 38 euro pas na aandringen kreeg ik het voor 26,99 mee.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door moederslink »

Was van de week nog in het nieuws : Jumbo-AH hebben er ook regelmatig een handje van.
Aldi bv scoorde beter, de minste fouten!

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door rwolters »

Je maakt jezelf niet geloofwaardig door te zeggen dat de prijzen "nooit" kloppen. Zo'n stelling is gewoon onzin.

John584637
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2022 14:08

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door John584637 »

rwolters schreef:
28 okt 2022 20:15
Je maakt jezelf niet geloofwaardig door te zeggen dat de prijzen "nooit" kloppen. Zo'n stelling is gewoon onzin.
ELKE keer dat ik er ben geweest klopte de prijzen niet, dus dat is dan inderdaad NOOIT voor mij. Je hoeft echt niet zo bijdehand te reageren als je niet iets toe te voegen hebt.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door rvjapio »

..en u blijft er maar komen?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door rwolters »

John584637 schreef:
29 okt 2022 09:20
rwolters schreef:
28 okt 2022 20:15
Je maakt jezelf niet geloofwaardig door te zeggen dat de prijzen "nooit" kloppen. Zo'n stelling is gewoon onzin.
ELKE keer dat ik er ben geweest klopte de prijzen niet, dus dat is dan inderdaad NOOIT voor mij. Je hoeft echt niet zo bijdehand te reageren als je niet iets toe te voegen hebt.
Dan denk ik alleen maar aan een ezel en een steen. Waarom ga je terug naar een winkel als het zo waardeloos is? Het is nu ook weer niet zo dat Praxis een uniek aanbod heeft.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Bewust benadeeld door Praxis? Prijzen in winkel kloppen nooit met kassaprijs.

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn ervaring is compleet anders.
Vindt de titel ook bewuste oplichting ook zwaar overdreven .
Zou zeggen ga naar een andere bouwmarkt als u dit zo ergert.

Plaats reactie