LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door superwoman »

Tegenwoordig hoor je dat winkels een vaasgarantie geven op een boeket bloemen. Bij intratuin is dat duidelijk niet het geval, zie onderstaande ervaring ter illustratie.

Mijn echtgenoot gaf mij bloemen voor mijn verjaardag op 27 mei jl. Hij kocht het boeket bij intratuin voor 20 euro. Bij het in de vaas zetten van de bloemen 'ontplofte' een grote roze bloem. De blaadjes lagen door de hele keuken heen en de kale steel bleef in het boeket over. Er zaten ook gerbera's in, bloemen die toch gewoonlijk lang staan, met reeds uitdrogende blaadjes erin. De hortensia-bloem toonde ook al tekenen van uitdroging. De grote rozen hingen al enigszins krom. Ook het decoratie-groen wat erbij zat toonde al tekenen van uitdroging.

Aangezien ik niet zo heel vaak een boeket krijg van mijn echtgenoot wilde ik hem niet meteen terugsturen naar de bloemist. Het boeket stond 4 dagen in een vaas met water met plantenvoeding, en toen was het ondanks alle goede verzorging veranderd in een droogboeket.

Aangezien de bloemen in een andere plaats waren gekocht kon ik ook niet 1-2-3 terug gaan naar de Intratuin in Amersfoort toe. Door persoonlijke omstandigheden heb ik niet zo heel veel gelegenheid voor dergelijke uitstapjes.

Een paar weken daarna was ik in Amersfoort en besloot even langs Intratuin te gaan. Ik sprak een dame van de klantenservice, en vertelde haar over het korte bestaan van hun boeket bloemen. Ze ging met mij naar de afdeling verse bloemen toe, en daar stond een andere medewerkster mij te woord.

Natuurlijk had ik eerder een telefoontje kunnen plegen, een terecht verwijt. Alleen was ik te verbijsterd dat een boeket van 20 euro, na de juiste verzorging, na een paar uur al uit elkaar begint te vallen.

Ik kreeg als goedmaker een 'nieuw' boeket mee van hun. Het werd uit een emmer die achter de kassa stond vandaag gehaald. Een mooi gebaar, het was een wit boeket dit keer met rozen, een paar gerbera's etc. Ik zag al een droog randje aan een van de rozen maar besloot er diplomatiek over te zwijgen want er stonden nog meer klanten te wachten.

Thuis de bloemen meteen in het water gezet, plantenvoeding erbij. En na een dag merkte mijn echtgenoot zelf al op dat ook dit boeket begon te verwelken.
Nu, na het weekend is het resultaat wederom pover.

Voor de tweede keer op rij geeft Intratuin oude bloemen mee. Het zet me toch aan het denken: wie maakt nu een eerdere blunder goed door weer dezelfde fout te begaan ? Intratuin heeft bij mij behoorlijk afgedaan nu. Volgende keer bezoek ik wel een ander tuincentrum, en aan mijn echtgenoot heb ik gevraagd om volgende keer bloemen te halen bij de bloemenzaak bij ons om de hoek.

Intratuin heeft het op hun website wel over een 'garantie' op vaste planten, maar nergens over een 'garantie' op een boeket bloemen. Die is blijkbaar tot aan de deur. Jammer !!!!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zet bloemen altijd in bloemenvoeding en niet in plantenvoeding.
Misschiend dat dat er ook iets mee te maken heeft?

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Waarom geen verse bloemen halen bij vaarderhoogt in jouw woonplaats ?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door gerland »

Wat een gezeur!

Pas weken later teruggaan om te klagen, dan alsnog gematst worden, ondanks de bezwaren die je hebt het aanbod van Intratuin accepteren ("Ik zag al een droog randje aan een van de rozen maar besloot er diplomatiek over te zwijgen want er stonden nog meer klanten te wachten") en als stank voor dank, in plaats van opnieuw, maar nu tijdig, je beklag te doen bij Intratuin, een bericht plaatsen op een forum waarin Intratuin zwart gemaakt wordt.

Zo doet de consument dat tegenwoordig.
Ben er maar trots op.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

gerland schreef:Wat een gezeur!

Pas weken later teruggaan om te klagen, dan alsnog gematst worden, ondanks de bezwaren die je hebt het aanbod van Intratuin accepteren ("Ik zag al een droog randje aan een van de rozen maar besloot er diplomatiek over te zwijgen want er stonden nog meer klanten te wachten") en als stank voor dank, in plaats van opnieuw, maar nu tijdig, je beklag te doen bij Intratuin, een bericht plaatsen op een forum waarin Intratuin zwart gemaakt wordt.

Zo doet de consument dat tegenwoordig.
Ben er maar trots op.
Ik wilde het niet zo 'hard' neerzetten eerder, maar ik ben het wel met je eens.
Sterker nog, had mevrouw de kassabon bij zich toen ze ging?
Anders is het helemaal megaservice dat er tóch een nieuw boeket wordt meegegeven.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou, als je kijkt wat je tegenwoordig voor bloemen betaalt, vind ik dit geen gezeur meer.

Maar ik heb de oplossing gevonden :D
Ik koop een bosje rozen bij de Aldi voor 2,19 en die staan minimaal 1,5 week.
Verwelkt? Voor 2,19 een nieuw bosje.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door elmo43 »

Er zijn maar heel weinig bloemisten die vaasgarantie geven. Ze zijn het niet eens verplicht.
Het is aan de bloemist wat hij hiermee doet, en krijg je wel vaasgarantie dan kun je er vaak van opaan dat de bloemist oplet met het inkopen van de bloemen.
Maar wat ook vaak gebeurd en daar is de veiling een grote boosdoener in, dat er rotzooi geveild word.
En daar kan de bloemist ook niks aan doen, maar wij als bloemist sorteren de kweker waarvan wij weten dat ze rotzooi aanbieden. En zodoende proberen wij zoveel mogelijk de slechte kwekers te mijden, maar ook bij de goeie kweker kan wel eens wat fout gaan. :wink:

WousjeNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2010 23:37

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door WousjeNL »

Een aantal weken later zonder kassbon, en zonder het artikel een vervangend artikel meekrijgen is echt wel een goede service, kom daar bij menig winkel maar om! Ik kan niet begrijpen dat u daar zo teleurgesteld over bent. U moet begrijpen dat bloemen een levend product zijn, en dat u de volgende keer direct en met het artikel terug moet gaan, zo kan de verkoper ook zien wat er mis mee is, en kan deze daar lering uit trekken.

Maar goed, bloemen hebben natuurlijk ook een goede verzorging nodig, dat vergeten de meeste mensen voor het gemak, want de lekker goedkope supermarkt-bloemen staat zo lekker lang, dus moeten alle bloemen dat kunnen? De ene bloem is de andere niet, het zijn net mensen, sommige zijn onverwoestbaar en zonder gebruiksaanwijzing, en andere ..... tsja, vul zelf maar in.

Een nuttige link: http://www.dutchflowerlink.nl/nederland ... loemen.htm

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Door het afsnijden van de bloemen zijn ze al stervende als je ze in een vaas zet. Ze hoeven hier geen garantie op te geven.

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door witte angora »

Aangezien de bloemen in een andere plaats waren gekocht kon ik ook niet 1-2-3 terug gaan naar de Intratuin in Amersfoort toe.
Ik vraag me af hoe lang die bloemen in de auto hebben liggen verdorsten?

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Boeket bloemen bij intratuin met garantie tot aan de deur.

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

bloemen van de jumbo echt super
en vaasgarantie van een week
rozen staan 2 weken

Gesloten