Bonafide webshop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
m.oort
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2020 13:07

Bonafide webshop

Ongelezen bericht door m.oort »

Goedemorgen ik heb twee huggys besteld bij huggys in industrie park 5 in Geldrop . Ik plaatste mijn bestelling en hoorde een kleine twee weken niets Toen kreeg ik in eens een bericht dat er een pakketje uit hong kong bezorgd was . Blijkt drop ship te zijn . Ik wilde het pakket retour sturen maar zat geen retour label bij enz . Ik begon te mailen en ik zou het pakket maar een ander adres kunnen retour sturen . Een retour adres in Brabant Strabrecht 23 in heeze . Er is voor het pakket getekend maar er gebeurt nu verder helemaal niets . Geen ontvangst bevestiging en geld word niet terug over gemaakt . Ik ben inmiddels 76 euro plus tien euro aangetekend kwijt . Mijn vraag is wat kan ik hier verder mee doen ?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

m.oort schreef:
04 nov 2022 11:36
Goedemorgen ik heb twee huggys besteld bij huggys in industrie park 5 in Geldrop . Ik plaatste mijn bestelling en hoorde een kleine twee weken niets Toen kreeg ik in eens een bericht dat er een pakketje uit hong kong bezorgd was . Blijkt drop ship te zijn .
Dat is dus exact wat ze op hun website beloven. Ze geven expliciet aan dat ze dropshipper zijn en wat de levertijden zijn. Wat is dan het probleem?

Voor wat betreft het terugkrijgen van je geld: wat is de tijdlijn? Als het te lang duurt, stuur ze dan gewoon een ingebrekestelling.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt natuurlijk de mogelijkheid om naar een deurwaarder of incassobureau te gaan. Eventueel kan de deurwaarder een dagvaarding maken waardoor u naar de rechter kunt. Hierna kunt u terug naar de deurwaarder om de vonnis ten uitvoer te brengen.

Dit kost een hoop geld, en misschien meer dan het oplevert (als het al lukt). Indien u een rechtsbijstandverzekering hebt dan kunt u met hun contact opnemen met de vraag of deze casus binnen uw pakket valt.


Daarnaast is het goed lezen wat voor soort website u zaken doet. Dat scheelt een hoop ellende.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is allemaal veel te voorbarig, Seinhuis.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door Hophophop »

To be fair, ze verwijst ditmaal niet naar de rechtsbijstandsverzekering.

Undutchable
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door Undutchable »

U bedoelt zeker malafide ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hophophop schreef:
04 nov 2022 14:46
To be fair, ze verwijst ditmaal niet naar de rechtsbijstandsverzekering.
Ja wel, maar is dat is niet erg. Het probleem zit het in het nodeloos maken kosten. TS kan een deurwaarder of incassobureau altijd nog inschakelen, nadat TS een ingebrekestelling heeft verstuurd en de door hem/haar genoemde redelijke termijn vruchteloos is verstreken.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door Hophophop »

Oh, ik ben het helemaal met je eens hoor. Mijn bericht was ironisch bedoeld. Het standaardbericht van Seinhuis voegt in dit geval niks toe.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bonafide webshop

Ongelezen bericht door juliomariner »

Standaard wordt ook verwezen naar het juridisch loket. Die mis ik nu wel.

Plaats reactie