buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
erikwaterman
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2023 11:13

buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door erikwaterman »

Na een buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen, voel ik de behoefte om mijn verhaal te delen. Mijn aankoop in 2023 bij deze winkel was niets minder dan een regelrechte ramp.
Twee jaar geleden kochten we een bankstel bij Seats and Sofas, dat binnen slechts twee jaar en een maand begon te vertonen: scheuren en afbladderende delen deden hun intrede en we waren geschokt door de slechte kwaliteit van het materiaal. We namen contact op met Seats and Sofas Groningen en ontmoetten aanvankelijk een begripvolle medewerker die bereid was ons probleem aan te pakken. Helaas viel het niet meer onder de garantie, maar er werd wel korting aangeboden voor een nieuw bankstel.
Hier begon de ellende pas echt. Ik kreeg het gevoel dat het personeel van Seats en Sofas op commissiebasis werkt en buitengewoon gedreven is om producten te verkopen. Het leek erop dat er met verschillende stoffen en prijzen werd gesjoemeld. Ondanks dit alles, kregen we 50% korting op ons nieuwe bankstel, wat op zichzelf geen slecht aanbod was.
We plaatsten een bestelling voor het nieuwe bankstel en na ruim 6 tot 8 weken konden we het ophalen. Dit bracht echter nieuwe problemen met zich mee. We moesten zelf een bus huren voor €100 om het bankstel op te halen. Bij het magazijn aangekomen, werden de medewerkers weliswaar behulpzaam, maar het bankstel werd ruw in de bus geplaatst, ondanks mijn verzoeken om voorzichtig te zijn. Ik was ervan overtuigd dat het bankstel beschadigd moest zijn na zoveel brute kracht. Een van de medewerkers ging echter in discussie en beweerde dat er geen schade was. Gelukkig kwam er uiteindelijk een medewerker met verantwoordelijkheidsgevoel tussenbeide en werd het bankstel uit de bus gehaald. Tot mijn verbazing was het van achteren tot voren en van boven tot onder helemaal beschadigd.
Het verdere verloop van de situatie was al niet veel beter. De beloofde spoedbestelling bleek niet zo spoedig te zijn en we moesten nogmaals 6 tot 8 weken wachten met ons oude bankstel. Na levering ontdekten we opnieuw schade, maar het bleek een ware uitdaging om de bedrijfsleider te bereiken. We werden afgescheept met smoesjes door een dienstdoende medewerker die nu op een andere vestiging werkt.
Uiteindelijk beloofde Seats en Sofas een spoedbestelling voor een nieuwe tweezitsbank en omruiling van onze oude tweezitsbank voor een splinternieuw exemplaar. Echter, bij levering werd een ruilbank aangeboden in plaats van een nieuw bankstel. Ik weigerde de beschadigde tweezitsbank mee te geven en na vele telefoontjes en kosten voor het huren van een aanhanger, belandden we opnieuw zonder tweezitsbank.
Tot mijn grote verbazing werd de tweezitsbank gerepareerd teruggebracht, in plaats van een nieuw exemplaar. Deze reparatie was slordig uitgevoerd en er was nieuwe schade ontstaan. Na herhaalde meldingen en foto's naar Seats en Sofas, was het uiteindelijke aanbod om het geld terug te geven voor het complete bankstel en het bankstel retour te nemen. Met 50% korting schiet dat echter niet heel veel op.
In mijn ogen verdient Seats en Sofas Groningen de prijs voor de slechtste service, het slechtste product en het meest klantonvriendelijke personeel ooit. Spijtig genoeg rest ons niets anders dan nog twee of drie jaar met dit bankstel te doen, maar we zullen nooit meer bij Seats and Sofas Groningen kopen want we zijn er van januari tot en met oktober 2023 mee bezig geweest om ons bankstel weer compleet te krijgen.
#SeatsEnSofas #Groningen #SlechteKwaliteit #SlechteService #Klantonvriendelijkheid #GarantieProbleem #BeschadigdBankstel #Spoedbestelling #BeschadigdeLevering #Commissiebasis #MateriaalKwaliteit #KlachtenAfhandeling #TeleurstellendeErvaring #BankstelProblemen #Kwaliteitsproblemen

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, de eerste klacht die ik hier kan terug vinden dateert uit 2004. 19 jaar lang komen er klachten over Seats en Sofa en ondanks uw eerdere slechte ervaring besluit u er toch weer opnieuw een bank te kopen.
In de basis is S&S heel basic. Je kiest wat je wilt, je betaald (te veel) en brengt het zelf naar huis. Dat consumenten rechten hebben willen zij wel eens van af stappen. In uw geval zou het vreemd zijn dat u na iets meer dan 2 jaar geen rechten zou hebben. Een bank zou langer moeten meegaan.
Die 50% korting die u kreeg klinkt leuk, maar wat zou dat bankstel normaal gesproken kosten? Er hangen geen prijskaartjes aan de bank en de klant is afhankelijk van wat de verkoper zegt. Elke klant krijgt daar een enorme korting als je maar blijft volharden.

Helaas voor u bent u ook in hun trucjes getrapt. In uw plaats zou ik heel snel de laatste bank annuleren, het geld terug halen en nooit meer daar kopen. Het is zuur voor de te duur betaalde eerste bank, maar beschouw dat als leergeld. Doe eerst onderzoek naar een verkoper, kijk hoe ze werken, wees bewapend en laat u niet verleiden.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Dit is X niet, hashtags halen hier niets uit.
Ik weet zeker dat u bij de 1e aankoop een aardige maar nogal sturende/opdringerige verkoper had. Dat was al de 1e rode vlag. En vtv geen reviews checken is naïef.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik vind het best knap dat seats & sofas zich al zolang kan handhaven met de rommel die ze verkopen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Om de zoveel jaar komt Seats en Sofa's weer eens voorbij.
Het bedrijf bestaat al meer dan 25 jaar, dus eigenlijk vallen de klachten dus wel mee.
Net als bij andere bedrijven, kan je hier in verschillende stofgroepen kwaliteit kopen, wil je het dezelfde dag mee, zit je in de goedkope stof groep en dus de slechtste kwaliteit.
Zelf hebben we 2x een bank gekocht in de duurste stofgroep, waar we een paar weken/maanden op moesten wachten en de eerlijkheid gebied dat dit achteraf 2 erg goede banken waren , de laatste gebruiken we nog steeds in ons tuinhuisje.
Het grote nadeel van S@S is de agressieve verkoop methode, waar je je tegen moet wapenen net als bij de keuken zaken.
En dat mensen nog steeds niet door hebben dat je zelf moet ophalen en terug brengen, al meer dan 25 jaar hun werkwijze.
En wat mij altijd weer opvalt , dat de mensen die het hardst schreeuwen dat dit bedrijf niks is, er nog nooit wat hebben gekocht, laat staan binnen zijn geweest.

Nee ik werk niet bij dit bedrijf en kom er ook niet graag , omdat ik er niet rustig even kan rondkijken.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goedkoop is duurkoop, dubbeltje op eerste rang enzovoort.
Ze verkopen daar relatief goed spul als je in de iets hogere prijsklasse kijkt, maar de aanbiedingen en goedkope bankstellen zijn min of meer wegwerpproducten waar je een jaartje mee kan doen voor nood.
Dat het personeel je spullen slecht behandled is natuurlijk wel belachelijk.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Laat hun beoordelen wat er gedaan kan worden.

De vraag is waar de beschadigingen zitten. Zit het onder of aan de achterzijde dan is het een andere verhaal dan het op de zitgedeelte is

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door BL2 »

erikwaterman schreef:
03 nov 2023 11:17
Na een buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen, voel ik de behoefte om mijn verhaal te delen.
En toen ben ik gestopt met lezen, het internet en dit Radarforum staat er meer dan vol mee. Maar blijkbaar leest niemand het, en winkelt vrolijk verder bij dit bedrijf.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door witte angora »

erikwaterman schreef:
03 nov 2023 11:17
Na een buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen, voel ik de behoefte om mijn verhaal te delen.
Ik heb eerlijk gezegd niet de behoefte om het te lezen. Seats en Sof ben ik één keer binnen geweest, kwam niet echt geweldig over. Er zijn aanzienlijk betere zaken. En ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat ze nog steeds bestaan, na alle klachten. Vermoedelijk omdat het toch de aard van het Nederlandse beestje is: we gaan voor goedkoop ook al is het niets, maar we hebben tenminste iets, en ach, volgende keer kopen we wel wat beters. Om vervolgens de volgende ronde opnieuw naar hetzelfde bedrijf te gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nevyn schreef:
04 nov 2023 10:23
En wat mij altijd weer opvalt , dat de mensen die het hardst schreeuwen dat dit bedrijf niks is, er nog nooit wat hebben gekocht, laat staan binnen zijn geweest.
Hoe weet u of ik wel of niet bij een vestiging bent binnen geweest en hoe kunt u gokken of ik wel of nooit iets gekocht zou hebben? Ja, ik schreeuw hard dat het geen fijne winkel is, en daar heb ik ook mijn redenen voor.
Ik kan u uit de droom helpen, ik ben verschillende keren in verschillende winkels van hun geweest. Gekocht heb ik nooit, kon ook niet aangezien S&S zich niet aan hun zelf geuite levertermijn konden houden. Die 2 minuten levertijd voor een stoeltje uit de folder werd iets langer. Met een beetje geluk zou dat 12 weken worden. Dit is ook bij de RCC beland.
Ook de wijze van aanspreken beviel mij totaal niet. Hoe ik kon rondlopen zonder verkoper, die had immers de prijzen. Nou, ik kom hier niet voor prijzen, ik kom voor een stoel.
De vestiging van S&S hier in de buurt is met stille trom vertrokken. Zal een reden hebben.

Zakelijk ben ik later in aanraking gekomen met de "kwaliteit" die zij durven te leveren. De rompen zijn veelal een bij elkaar geraapt zooitje hout waar geen logica in zit. Het blijft elke keer een verrassing wat je tegenkomt.

De reviews zijn om te lachen. Geselecteerd op 5 sterren op datum geeft de eerste 10 resultaten 0 ervaringen over de bank, maar steeds hetzelfde riedeltje over hoe goed ze geholpen zijn en dat er veel korting gegeven word. En de bekende kopjes koffie komen ook regelmatig voorbij. Ook heel apart dat veel positieve reviews expliciet namen benoemd van de medewerkers. Ik ben een hoop pagina's door gescrold, maar niemand kon iets vertellen over de bank zelf, alleen maar over de verkoop.
De 4 sterren reviews worden al een heel stuk minder geplaatst en gaat, vreemd genoeg, weer niet over de banken maar over het personeel.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, als je er gratis koffie kan krijgen is een bezoekje aan die toko natuurlijk niet verkeerd. Of wel dan?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
04 nov 2023 18:01
Maar goed, als je er gratis koffie kan krijgen is een bezoekje aan die toko natuurlijk niet verkeerd. Of wel dan?
Zolang je er bij blijft staan, zou het evt een goede ervaring kunnen zijn.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door witte angora »

En als je nou gaat zitten, en je schrikt je wild van die opdringerige verkoper waardoor je je koffie op die bank morst, wat dan?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
04 nov 2023 18:01
Maar goed, als je er gratis koffie kan krijgen is een bezoekje aan die toko natuurlijk niet verkeerd. Of wel dan?
Helaas was er ook een 5 sterren review van iemand die de koffie niet lekker vond.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
04 nov 2023 17:35
Nevyn schreef:
04 nov 2023 10:23
En wat mij altijd weer opvalt , dat de mensen die het hardst schreeuwen dat dit bedrijf niks is, er nog nooit wat hebben gekocht, laat staan binnen zijn geweest.
Hoe weet u of ik wel of niet bij een vestiging bent binnen geweest en hoe kunt u gokken of ik wel of nooit iets gekocht zou hebben? Ja, ik schreeuw hard dat het geen fijne winkel is, en daar heb ik ook mijn redenen voor.
Ik kan u uit de droom helpen, ik ben verschillende keren in verschillende winkels van hun geweest. Gekocht heb ik nooit, kon ook niet aangezien S&S zich niet aan hun zelf geuite levertermijn konden houden. Die 2 minuten levertijd voor een stoeltje uit de folder werd iets langer. Met een beetje geluk zou dat 12 weken worden. Dit is ook bij de RCC beland.
Ook de wijze van aanspreken beviel mij totaal niet. Hoe ik kon rondlopen zonder verkoper, die had immers de prijzen. Nou, ik kom hier niet voor prijzen, ik kom voor een stoel.
De vestiging van S&S hier in de buurt is met stille trom vertrokken. Zal een reden hebben.

Zakelijk ben ik later in aanraking gekomen met de "kwaliteit" die zij durven te leveren. De rompen zijn veelal een bij elkaar geraapt zooitje hout waar geen logica in zit. Het blijft elke keer een verrassing wat je tegenkomt.

De reviews zijn om te lachen. Geselecteerd op 5 sterren op datum geeft de eerste 10 resultaten 0 ervaringen over de bank, maar steeds hetzelfde riedeltje over hoe goed ze geholpen zijn en dat er veel korting gegeven word. En de bekende kopjes koffie komen ook regelmatig voorbij. Ook heel apart dat veel positieve reviews expliciet namen benoemd van de medewerkers. Ik ben een hoop pagina's door gescrold, maar niemand kon iets vertellen over de bank zelf, alleen maar over de verkoop.
De 4 sterren reviews worden al een heel stuk minder geplaatst en gaat, vreemd genoeg, weer niet over de banken maar over het personeel.
Volgens mij heb ik niemand specifiek benoemd, ik doelde niet eens op deze specifieke Kollum, maar op alle reacties over dit bedrijf in de loop der jaren.
Raar dat u zich zo voelt aangesproken. Maar goed wie de schoen past trekke hem aan.

En zoals ik al aangaf, ben absoluut geen fan van dit bedrijf, maar heb wel gekocht dus eigen ervaring .

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nevyn schreef:
04 nov 2023 22:29
NeoDutchio schreef:
04 nov 2023 17:35
Nevyn schreef:
04 nov 2023 10:23
En wat mij altijd weer opvalt , dat de mensen die het hardst schreeuwen dat dit bedrijf niks is, er nog nooit wat hebben gekocht, laat staan binnen zijn geweest.
Hoe weet u of ik wel of niet bij een vestiging bent binnen geweest en hoe kunt u gokken of ik wel of nooit iets gekocht zou hebben? Ja, ik schreeuw hard dat het geen fijne winkel is, en daar heb ik ook mijn redenen voor.
Ik kan u uit de droom helpen, ik ben verschillende keren in verschillende winkels van hun geweest. Gekocht heb ik nooit, kon ook niet aangezien S&S zich niet aan hun zelf geuite levertermijn konden houden. Die 2 minuten levertijd voor een stoeltje uit de folder werd iets langer. Met een beetje geluk zou dat 12 weken worden. Dit is ook bij de RCC beland.
Ook de wijze van aanspreken beviel mij totaal niet. Hoe ik kon rondlopen zonder verkoper, die had immers de prijzen. Nou, ik kom hier niet voor prijzen, ik kom voor een stoel.
De vestiging van S&S hier in de buurt is met stille trom vertrokken. Zal een reden hebben.

Zakelijk ben ik later in aanraking gekomen met de "kwaliteit" die zij durven te leveren. De rompen zijn veelal een bij elkaar geraapt zooitje hout waar geen logica in zit. Het blijft elke keer een verrassing wat je tegenkomt.

De reviews zijn om te lachen. Geselecteerd op 5 sterren op datum geeft de eerste 10 resultaten 0 ervaringen over de bank, maar steeds hetzelfde riedeltje over hoe goed ze geholpen zijn en dat er veel korting gegeven word. En de bekende kopjes koffie komen ook regelmatig voorbij. Ook heel apart dat veel positieve reviews expliciet namen benoemd van de medewerkers. Ik ben een hoop pagina's door gescrold, maar niemand kon iets vertellen over de bank zelf, alleen maar over de verkoop.
De 4 sterren reviews worden al een heel stuk minder geplaatst en gaat, vreemd genoeg, weer niet over de banken maar over het personeel.
Volgens mij heb ik niemand specifiek benoemd, ik doelde niet eens op deze specifieke Kollum, maar op alle reacties over dit bedrijf in de loop der jaren.
Raar dat u zich zo voelt aangesproken. Maar goed wie de schoen past trekke hem aan.

En zoals ik al aangaf, ben absoluut geen fan van dit bedrijf, maar heb wel gekocht dus eigen ervaring .
Kollum is een dorp in Groningen ik bedoel Column

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat had iedereen allang begrepen.😁

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: buitengewoon teleurstellende ervaring met Seats en Sofas Groningen

Ongelezen bericht door riddert »

Nevyn schreef:
05 nov 2023 21:37
Nevyn schreef:
04 nov 2023 22:29
NeoDutchio schreef:
04 nov 2023 17:35


Hoe weet u of ik wel of niet bij een vestiging bent binnen geweest en hoe kunt u gokken of ik wel of nooit iets gekocht zou hebben? Ja, ik schreeuw hard dat het geen fijne winkel is, en daar heb ik ook mijn redenen voor.
Ik kan u uit de droom helpen, ik ben verschillende keren in verschillende winkels van hun geweest. Gekocht heb ik nooit, kon ook niet aangezien S&S zich niet aan hun zelf geuite levertermijn konden houden. Die 2 minuten levertijd voor een stoeltje uit de folder werd iets langer. Met een beetje geluk zou dat 12 weken worden. Dit is ook bij de RCC beland.
Ook de wijze van aanspreken beviel mij totaal niet. Hoe ik kon rondlopen zonder verkoper, die had immers de prijzen. Nou, ik kom hier niet voor prijzen, ik kom voor een stoel.
De vestiging van S&S hier in de buurt is met stille trom vertrokken. Zal een reden hebben.

Zakelijk ben ik later in aanraking gekomen met de "kwaliteit" die zij durven te leveren. De rompen zijn veelal een bij elkaar geraapt zooitje hout waar geen logica in zit. Het blijft elke keer een verrassing wat je tegenkomt.

De reviews zijn om te lachen. Geselecteerd op 5 sterren op datum geeft de eerste 10 resultaten 0 ervaringen over de bank, maar steeds hetzelfde riedeltje over hoe goed ze geholpen zijn en dat er veel korting gegeven word. En de bekende kopjes koffie komen ook regelmatig voorbij. Ook heel apart dat veel positieve reviews expliciet namen benoemd van de medewerkers. Ik ben een hoop pagina's door gescrold, maar niemand kon iets vertellen over de bank zelf, alleen maar over de verkoop.
De 4 sterren reviews worden al een heel stuk minder geplaatst en gaat, vreemd genoeg, weer niet over de banken maar over het personeel.
Volgens mij heb ik niemand specifiek benoemd, ik doelde niet eens op deze specifieke Kollum, maar op alle reacties over dit bedrijf in de loop der jaren.
Raar dat u zich zo voelt aangesproken. Maar goed wie de schoen past trekke hem aan.

En zoals ik al aangaf, ben absoluut geen fan van dit bedrijf, maar heb wel gekocht dus eigen ervaring .
Kollum is een dorp in Groningen ik bedoel Column
Kollum is natuurlijk een dorp in Friesland

Plaats reactie