LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is het probleem dan? Je had niks betaald, en je spullen zijn gewoon apart gelegd. Niks meer, niks minder. Lag het er niet, had je gewoon in de winkel nieuwe kunnen halen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sxsx schreef:
31 mei 2019 17:04
Het probleem is, dat ik na betaling, bij de servicebalie, eerst mijn spullen niet kreeg, omdat ik ze zogenaamd al had meegenomen..
Vandaar mijn advies: Laat je na betaling, bij MM niet (zonder spullen) wegsturen, want achteraf kan je dan niets meer bewijzen..
Denk dat 99,9% van de consumenten die iets kopen bij de Mediamarkt, gewoon het product pakken en afrekenen bij de kassa. U maakt het de winkel nodeloos mogelijk door vreemd gedrag te vertonen, namelijk het product pakken en daarna geen geld te hebben en dan ook nog in delen te betalen, en als er dan wat mis gaat in deze vreemde constructie die geheel aan u te wijten is gaat u een topic openen op dit forum om ons te waarschuwen om niet het afwijkende gedrag te vertonen wat u heeft vertoond. Dit is echter een zinloze waarschuwing.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

sxsx schreef:
31 mei 2019 17:04
witte angora schreef:
31 mei 2019 16:47
Maar wat is het probleem dan? Je had niks betaald, en je spullen zijn gewoon apart gelegd. Niks meer, niks minder. Lag het er niet, had je gewoon in de winkel nieuwe kunnen halen.
Het probleem is, dat ik na betaling, bij de servicebalie, eerst mijn spullen niet kreeg, omdat ik ze zogenaamd al had meegenomen..
Bijzonder vreemd dat het blijkbaar het beleid is om niet-betaalde spullen mee te geven, verwachtend dat de klant na 10 minuten met het geld terug komt om alsnog te betalen.

Ik ga maar met dit topic nokken, dit gaat me boven de pet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sxsx schreef:
31 mei 2019 17:43
Ik zou uw gezicht wel eens willen zien, als u nietsvermoedend, een produkt wil ophalen, en in eerste instantie te horen krijgt; 'We hebben het uitgezocht, maar u heeft het produkt al meegenomen..'
Bij de mediamarkt waar ik altijd kom kun je het product pakken en betalen aan de kassa.
sxsx schreef:
31 mei 2019 17:43
Betalen in cash+pinnen is geen enkel probleem bij MM; dat is helemaal niet waar het hier om gaat.
Maar toch besloot u af te wijken van wat normaal is en dan ontstaat er een misverstand, wat gecorrigeerd is, want u heeft het product meegekregen maar toch besluit u hier het bedrijf zwart te maken. U ben toch zelf de veroorzaker van het misverstand door iets te doen wat niet regulier is bij de Mediamarkt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

U heeft een bankrekening met €500,- grens op Pin betalingen.

Vooraf je bank vragen om dit eenmalig te verhogen is normaal bij duurdere aankopen!
Als ik een auto wil kopen is vandaag bellen, morgen pinnen en dan is een groter bedrag gewoon mogelijk.

Als je niets kocht binnen enkele dagen vervalt de gevraagde limiet weer, dus uitstellen mag niet.
Omdat de meeste een Limiet van €1500,- of hoger hebben gaf dit verwarring.

Maar als ik elders flink gewinkeld heb is de dag limiet ook soms bereikt.... dus vraag je eigen bank hoe dit zit en je dit kunt oplossen.

Moneyman
Berichten: 30091
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je waarschuwt voor een situatie waarin een consument die zich normaal gedraagt, nooit zal komen te verkeren. Dat punt lijk je te missen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door scontra »

sxsx schreef:
31 mei 2019 16:40
In eerste aanleg heb ik niets betaald, ook geen aanbetaling, en verwachtte ik uiteraard ook niet, om de spullen alvast mee te krijgen.
Ik zei dat ik even contant ging bij-pinnen en dan de transactie in cash en pinnen zou betalen. Dat gaf inderdaad enige overlast maar ze hebben wel wat aan mij verdiend.
Na terugkeer lukte genoemde betaling dus prima, maar de aflevering verliep dus nogal stroef, om het vriendelijk te zeggen.
Waarom gaat iemand in hemelsnaam met een artikel naar de kassa om dat af te rekenen, terwijl men op voorhand al weet dat er onvoldoende plastic/contant geld voorhanden is en er eerst nog, buiten de winkel, geld uit de muur moet worden gehaald ?

Lowieze
Berichten: 6599
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ach sxsx, u had het wat handiger aan kunnen pakken. Maar u wist niet dat hier op het forum ook mensen reageren die nooit iets doms doen, die ogenschijnlijk bijna perfect zijn?
Trek u die reacties niet teveel aan, gebeurd is gebeurd en het is uiteindelijk goed afgelopen. Weer een les voor de volgende keer.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sxsx schreef:
01 jun 2019 10:01
Alle reden dus om 'een bedrijf zwart te maken' wat al helemaal niet zo is, omdat het enkel gaat om mijn (consument)waarschuwing, dat je er (bij MM) op moet staan, dat je eerst het gekochte moet krijgen, en veiligheidshalve, pas daarna moet betalen.
Doe je dat niet, dan kom je dus in een kwetsbare positie, wat ik dus bij MM heb moeten ervaren.
Je krijgt bij de Mediamarkt niets mee als je het niet volledig hebt betaald. Normale mensen hebben het complete bedrag bij zich en betalen het geheel en lopen dan voorbij de kassa. Uw hele waarschuwing is dus niet relevant omdat 99,9% van de klanten van de mediamarkt niet iets afgeven bij de balie om daarna pas te betalen.

Moneyman
Berichten: 30091
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sxsx schreef:
01 jun 2019 10:13
Moneyman schreef:
01 jun 2019 10:10
Je waarschuwt voor een situatie waarin een consument die zich normaal gedraagt, nooit zal komen te verkeren. Dat punt lijk je te missen.
Mijn vorige reactie geldt ook voor u
Bedankt voor deze bevestiging van mijn conclusie.

Veel plezier met je aanschaf, volgende keer gewoon genoeg geld meenemen of je pinlimiet verhogen en je hebt geen enkel probleem meer.

Telecommer
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2019 13:35

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Telecommer »

sxsx schreef:
01 jun 2019 09:39
Komkommertijd schreef:
01 jun 2019 07:55
U heeft een bankrekening met €500,- grens op Pin betalingen.

Vooraf je bank vragen om dit eenmalig te verhogen is normaal bij duurdere aankopen!
Als ik een auto wil kopen is vandaag bellen, morgen pinnen en dan is een groter bedrag gewoon mogelijk.

Als je niets kocht binnen enkele dagen vervalt de gevraagde limiet weer, dus uitstellen mag niet.
Omdat de meeste een Limiet van €1500,- of hoger hebben gaf dit verwarring.

Maar als ik elders flink gewinkeld heb is de dag limiet ook soms bereikt.... dus vraag je eigen bank hoe dit zit en je dit kunt oplossen.
Het probleem van verhogen pinlimiet kan enkel via MIJN ING worden opgelost, helaas niet via de app van ING, als je in de winkel bent
Ik kocht pas ook meer spullen dan oorspronkelijk de bedoeling was bij een winkel. Ik heb toen met mijn smartphone ingelogd op de website van ING, en daar de limiet tijdelijk omhoog gezet. Ging prima!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je weet hoeveel de ING als Limiet heeft, vooraf thuis verhogen zoals ik al schreef of vooraf pinnen....

Meestal is contant opnemen + Pin een limiet dus waarom dit lukte is voor mijn ook nog een raadsel.
Vermoedelijk een jongere en/of student met gratis of goedkopere rekening met beperkende voorwaarden.
Ik heb zelf geen ING, ASN heeft voor studenten wel beperkingen en mijn zoon weet dat, even bellen en na paar uur kan hij ook alles gewoon kopen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Je had telefonisch je limiet kunnen verhogen....

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

sxsx schreef:
01 jun 2019 17:17

Het 'probleem', (wat voor mij geen probleem was), dat ik MM in eerste aanleg zonder produkt en zonder betaling verliet, had voorkomen kunnen worden, als ING zou toestaan, de pinbetaling-limiet, zowel via app, als via Mijn ING door de klant laat beheren.
Dus de topictitel had eigenlijk iets moeten zijn in de trant van " ING voorkomt dat ik een laptop bij MediaMarkt kan betalen" of iets dergelijks.......

Het wordt steeds vreemder.

v.d.Heyden

Lowieze
Berichten: 6599
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Lowieze »

U had via Mijn ING uw limiet even van tevoren kunnen verhogen
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door witte angora »

sxsx schreef:
01 jun 2019 17:17
Vreemd dat moderator het onderwerp wijzigde in 'deel laptop betaald' terwijl ik het hele! bedrag, ineens betaalde met pin+contant.
Veel reacties gingen er inderdaad van uit dat een deel van de laptop al betaald was toen je de winkel verliet. Dat blijkt nu dus niet zo te zijn.

Ik denk dat er meerdere communicatiestoornissen zijn. Waarbij de schuld bij iedereen ligt: de moderator, de MediaMarkt, en nu ineens ook de ING.

Maar goed, ik blijf het een verbazingwekkend iets vinden.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Misverstand betekenis & definitie.

Een misverstand is iets dat is misgegaan doordat men elkaar niet goed heeft begrepen. Vaak wordt een misverstand aangeduid als vergissing. Een misverstand is ook wel een onbedoelde verkeerde handeling.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

breien schreef:
01 jun 2019 17:38
Je kunt ook een laptop kopen dat nog binnen de pinlimiet van de bank valt.
Ik denk dat vele de PEAQ PNB S1414 niet willen... Windows 10 loopt na paar weken vast.
Dat ik hier een lichtere Linux Distributie op gezet heb en tevreden ben...
Was als Demo/ retour in aanbieding van €199,- voor €105,- met sporen van vingers en zo in geopende doos!

Dus je kunt zelfs meerdere Laptops kopen voor minder dan €500,- 2 nieuwe of 4 gebruikte!
:mrgreen:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef:
02 jun 2019 10:13
Ik denk dat vele de PEAQ PNB S1414 niet willen... Windows 10 loopt na paar weken vast.
Dat ik hier een lichtere Linux Distributie op gezet heb en tevreden ben...
Was als Demo/ retour in aanbieding van €199,- voor €105,- met sporen van vingers en zo in geopende doos!

Dus je kunt zelfs meerdere Laptops kopen voor minder dan €500,- 2 nieuwe of 4 gebruikte!
:mrgreen:
Mijn jongens kopen tot twee jaar oude laptops en weten bij elk exemplaar een M.2 erin te drukken. Waarbij ik inderdaad moet toegeven dat de M.2 stukken duurder is dan de hardware eromheen. Maar toch. Voor 500 euri een strakke laptop met tomorrow's specs....doen ze netjes

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Deel laptop bij MediaMarkt betaald, toch niet meegekregen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus even kijken. Normaal pakt men het product in de winkel en betaald deze aan de kassa en loopt naar buiten.

In dit geval pakt de klant het product, gaat naar de kassa, legt het product daar neer en loopt naar buiten. Even later komt de klant terug naar de kassa om te betalen, zonder eerst het product te pakken. Ik zou als medewerker ook gedacht hebben dat het product al was meegenomen, als een klant zonder product komt betalen.

Gesloten