LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mucha

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Mucha schreef:Maar ja, hoe je het ook bekijkt. TS is wel met de prijs akkoord gegaan. Dan is het op zijn zachts gezegd een beetje slap om er op dit forum achteraf zo'n drama over te maken.
Ik bekijk het van de andere kant. G&G heeft aan de oude foute prijs vast gehouden, en daardoor dit soort topics over zichzelf afgeroepen.
Wanneer je kritisch bent kun je overal wel over klagen.

Nog even en we klagen omdat het leven zo perfect is geworden dat we niets meer te klagen hebben.

Een kwartier voor sluitingstijd de prijskaartjes vast vervangen zoadat voor maandag de winkel in orde is lijkt mij goed ondernemerschap.

Daar kan iemand wel weer wat van vinden, maar die kaartjes wisselen zich niet vanzelf.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Daar kan iemand wel weer wat van vinden, maar die kaartjes wisselen zich niet vanzelf.
Dit voelt alsof jij de prijskaartjes en de werkzaamheden daaraan centraal stelt.
Centraal hoort te staan dat het product juist geprijsd is.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
crazyme schreef:Daar kan iemand wel weer wat van vinden, maar die kaartjes wisselen zich niet vanzelf.
Dit voelt alsof jij de prijskaartjes en de werkzaamheden daaraan centraal stelt.
Centraal hoort te staan dat het product juist geprijsd is.
De klant staat centraal en de ondernemer probeert hier zoveel mogelijk aan tegemoet te komen.

Ofwel hij begint op de avond ervoor al net voor sluitingstijd met wisselen omdat het niet praktisch uitvoerbaar is om het daarna nog te doen.
Ofwel hij doet het pas na opening op de dag zelf ( maar ook dan is een deel niet goed geprijsd ).
Ofwel hij huurt een heel leger aan mensen in om het 's nachts te doen met de bijbehorende kosten die toch weer verhaald worden op de klant.

Of de klant nu het meest gebaat is bij de laatste?

Uiteindelijk is te hopen dat de ondernemer van dit voorval geleerd heeft en in vervolg netjes een briefje aan de deur ophangt waarbij hij uitlegt dat de actieprijzen pas de volgende dag geldig zijn. Daarmee voldoet hij aan de eisen die eraan gesteld mogen worden. Voor de klant maakt het in praktische zin nog steeds weinig uit. Deze moet voor de actieprijs nog gewoon de volgende dag terugkomen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een winkelier kan natuurlijk ook gewoon zo iets hebben van "Ik heb aangegeven dat de prijs € 11,49 is, dus geef ik die fles mee voor € 11,49".

Ik had persoonlijk een foto van de prijs genomen, € 11,49 gepast betaald en de fles meegenomen.
angel1978 schreef:komen op het afgesproken moment
Waar heeft de winkelier die afspraak opgeschreven?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:Een winkelier kan natuurlijk ook gewoon zo iets hebben van "Ik heb aangegeven dat de prijs € 11,49 is, dus geef ik die fles mee voor € 11,49".

Ik had persoonlijk een foto van de prijs genomen, € 11,49 gepast betaald en de fles meegenomen.
angel1978 schreef:komen op het afgesproken moment
Waar heeft de winkelier die afspraak opgeschreven?
mondelinge overeenkomsten zijn ook geldig!

Als je dit overigens in mijn winkel op een dusdanige manier had uitgevoerd, dan had ik je (ongeacht de juridische consequenties) even laten voelen dat dit niet gepikt wordt (letterlijk).
Overigens had die klant van mij ook gewoon de fles meegekregen voor die €11,49. Maar op eigen initiatief dit soort dingen uitvoeren, zou ik zeker niet pikken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal: deze klant komt net voor sluitingstijd zaterdagavond deze fles kopen met de prijs € 11,49 al reeds geprijsd , nb!
Op zondag komt geen hond in de zaak en vanmorgen om klokslag 09.00 , denk ik , gaat de winkel open met deze prijs van € 11,49.
Als TS nu op zaterdagmorgen om 9.45u was geweest tja dan geldt de prijs van € 13.49 uiteraard nog.
Maar nee , hij moet toch nu nog de prijs van €13,49 afrekenen , vlak voor de winkel op slot gaat.
De prijskaartjes hadden ook vanmorgen voor de winkel opengaat verwisseld kunnen worden. Personeel moet toch altijd op tijd al aanwezig zijn en ik neem ook niet aan dat er op maandagmorgen om 9.00u al een een rij mensen voor de deur staat, zodat daar dan geen tijd meer voor was geweest.
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken :(

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
GJvdZ schreef:Dit is wel een leuke. Als de winkel pas na sluitingstijd (of voor openingstijd) de prijzen gaat aanpassen krijgen we op fora zoals deze vragen van werknemers of de werkgever mag verwachten dat het personeel na sluitingstijd dat werk doet. En dan vinden we het allemaal schandalig dat die werknemers na sluitingstijd moeten werken.... :-)
Ik wil juist wel dat ze buiten openingstijden werken! Dan is er gelegenheid om winkel schoon te maken en bevoorraden, zonder dat klanten daar last van hebben.
Dat vind ik ook. Maar op dit forum zijn wel eens vragen gesteld zoals ik aangeef, en dan vindt bijna iedereen dat het onterecht is dat werknemers door moeten werken, terwijl het vanuit een klantgerichtheidsperspectief gewoon zo hoort.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door jfortron »

TS hoef toch de fles niet te kopen, wat een gez..k!
Als de prijs niet goed is, dan laat ik het artikel staan.
Bij andere winkels, bv. Krui..at, worden artikelen voor sluitingstijd in de winkel geplaatst, de de volgende dag pas in de aanbieding zijn.
Mag de winkelier misschien het werk al verdelen?

Flut topic!l :mrgreen:

mh73

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door mh73 »

jfortron schreef:Bij andere winkels, bv. Krui..at, worden artikelen voor sluitingstijd in de winkel geplaatst, de de volgende dag pas in de aanbieding zijn.
Mag de winkelier misschien het werk al verdelen?

Flut topic!l :mrgreen:
En bij de Lidl doen ze dat ook en mag je het kortingsproduct met de korting gewoon kopen wanneer het in de winkel ligt. Zo kan het dus ook!

Helemaal geen flut topic. Anders kan elke winkel ieder product gewoon in de winkel zetten met een hele goedkope prijs erbij. En dan bij de kassa zeggen: nee sorry, het staat verkeerd geprijsd, het is toch twee euro duurder.

Toen ik vroeger in een boekhandel werkte, hadden we van die prijsjes die nog wel eens door wrijving van het ene artikel op het andere artikel over gingen. En ik kan me herinneren dat er zo'n prijsje van paar gulden op een veel duurdere wegenkaart terecht was gekomen (al dan niet per ongeluk :wink: ). En ik moest van mijn afdelingshoofd het artikel gewoon voor die prijs verkopen. Want het prijsje zat op die kaart, en de klant mocht er dus vanuit gaan dat het voor die prijs te koop was.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als Gall en Gall toch eens had bedacht dat ze met nog geen twee euro korting (die ze de volgende dag ook al zouden geven) een negatief topic van nu al 50posts had kunnen voorkomen... :wink:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door olaf79 »

eddyb schreef:Mijn enige vraag is:

Is de winkelier hieraan gebonden, als er een lagere prijs staat, wanneer deze binnen het redelijke valt ?

Ik zit niet op meningen te wachten..... Wil gewoon een juridisch kloppend antwoord.
Ja de prijs zoals aangegeven op het product of in een reclame is de prijs waarvoor het artikel te koop is en waarvoor de verkoper het moet verkopen. Het is zijn risico dat er 15 min voor sluitingstijd iemand komt om het product te kopen waarvan de prijs eigenlijk pas morgen in gaat. Alleen indien er sprake is van een (duidelijke) fout dan kan de aangeboden prijs worden geweigerd.

Een voorbeeld is een tv van 999 euro die foutief 9,99 is geprijsd. hier is duidelijk sprake van een fout. De prijs is niet alleen onaannemelijk maar je kunt ook simpel zien dat iemand de komma verkeerd heeft gezet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door olaf79 »

moederslink schreef:Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal: deze klant komt net voor sluitingstijd zaterdagavond deze fles kopen met de prijs € 11,49 al reeds geprijsd , nb!
Op zondag komt geen hond in de zaak en vanmorgen om klokslag 09.00 , denk ik , gaat de winkel open met deze prijs van € 11,49.
Als TS nu op zaterdagmorgen om 9.45u was geweest tja dan geldt de prijs van € 13.49 uiteraard nog.
Maar nee , hij moet toch nu nog de prijs van €13,49 afrekenen , vlak voor de winkel op slot gaat.
De prijskaartjes hadden ook vanmorgen voor de winkel opengaat verwisseld kunnen worden. Personeel moet toch altijd op tijd al aanwezig zijn en ik neem ook niet aan dat er op maandagmorgen om 9.00u al een een rij mensen voor de deur staat, zodat daar dan geen tijd meer voor was geweest.
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken :(
Het is niet flauw, TS heeft de fles gewoon gekocht en niet moeilijk gedaan verder. Hij is gewoon benieuwd hoe het zit. Mag dat?

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door jfortron »

mh73 schreef:
jfortron schreef:Bij andere winkels, bv. Krui..at, worden artikelen voor sluitingstijd in de winkel geplaatst, de de volgende dag pas in de aanbieding zijn.
Mag de winkelier misschien het werk al verdelen?

Flut topic!l :mrgreen:
En bij de Lidl doen ze dat ook en mag je het kortingsproduct met de korting gewoon kopen wanneer het in de winkel ligt. Zo kan het dus ook!

Helemaal geen flut topic. Anders kan elke winkel ieder product gewoon in de winkel zetten met een hele goedkope prijs erbij. En dan bij de kassa zeggen: nee sorry, het staat verkeerd geprijsd, het is toch twee euro duurder.

Toen ik vroeger in een boekhandel werkte, hadden we van die prijsjes die nog wel eens door wrijving van het ene artikel op het andere artikel over gingen. En ik kan me herinneren dat er zo'n prijsje van paar gulden op een veel duurdere wegenkaart terecht was gekomen (al dan niet per ongeluk :wink: ). En ik moest van mijn afdelingshoofd het artikel gewoon voor die prijs verkopen. Want het prijsje zat op die kaart, en de klant mocht er dus vanuit gaan dat het voor die prijs te koop was.
Producten, die pas de volgende dag in de aanbieding zijn, kunnen nog niet gekocht worden, ook niet in de Lidl!

Waarom, omdat de prijzen in het systeem nog niet aangepast zijn, dus nog de oude prijs aan de kassa wordt gehandhaafd.

Nog een keer, als de prijs, die ik als consument niet wens te betalen niet goed is, koop ik niet!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door moederslink »

olaf79 schreef:
moederslink schreef:Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal......
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken ..... :(
Het is niet flauw, TS heeft de fles gewoon gekocht en niet moeilijk gedaan verder. Hij is gewoon benieuwd hoe het zit. Mag dat?
Flauw en kinderachtig van G&G , niet van TS , :D

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door jfortron »

moederslink schreef:
olaf79 schreef:
moederslink schreef:Maar hoe flauw en kinderachtig allemaal......
Hoe dan ook , of het juridisch wel of niet klopt , het gaat toch ook om klantwerving en normaal even redelijk en vriendelijk denken ..... :(
Het is niet flauw, TS heeft de fles gewoon gekocht en niet moeilijk gedaan verder. Hij is gewoon benieuwd hoe het zit. Mag dat?
Flauw en kinderachtig van G&G , niet van TS , :D
Flauw van TS, eerst kopen en dan klagen, typisch consument.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

jfortron schreef:Flauw van TS, eerst kopen en dan klagen, typisch consument.
Sinds wanneer is de vraag "wat vinden jullie hiervan" synoniem aan "klagen"?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
eddyb schreef:Mijn enige vraag is:

Is de winkelier hieraan gebonden, als er een lagere prijs staat, wanneer deze binnen het redelijke valt ?

Ik zit niet op meningen te wachten..... Wil gewoon een juridisch kloppend antwoord.
Ja de prijs zoals aangegeven op het product of in een reclame is de prijs waarvoor het artikel te koop is en waarvoor de verkoper het moet verkopen. Het is zijn risico dat er 15 min voor sluitingstijd iemand komt om het product te kopen waarvan de prijs eigenlijk pas morgen in gaat. Alleen indien er sprake is van een (duidelijke) fout dan kan de aangeboden prijs worden geweigerd.
Ik heb wel wat moeite waarop ts communiceert.

Hoezo zit hij niet op meningen te wachten ?

Hoe beoordeelt hij of een antwoord juridisch kloppend is wanneer hij het ook niet weet ?

Wat wil hij eigenlijk met het antwoord doen ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mucha schreef:Dan is het op zijn zachts gezegd een beetje slap om er op dit forum achteraf zo'n drama over te maken.
TS maakt geen drama. Degene die hier drama's maken zijn de lui die constant en bij voortduring elke klacht, elke topic en elke issue afdoen met eigen schuld, had je beter moeten opletten, en als dit allemaal niet kan omdat TS in zijn recht staat, dan doen ze het af met gezeur om niks, drama, etc. JAMMER want TS vraagt alleen of iemand weet hoe het zit omdat hij dat graag wil weten. Hij wil geen 2 euro terug, geen rechtszaak, geen drama. GEWOON INFORMATIE.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:
Mucha schreef:Dan is het op zijn zachts gezegd een beetje slap om er op dit forum achteraf zo'n drama over te maken.
TS maakt geen drama. Degene die hier drama's maken zijn de lui die constant en bij voortduring elke klacht, elke topic en elke issue afdoen met eigen schuld, had je beter moeten opletten, en als dit allemaal niet kan omdat TS in zijn recht staat, dan doen ze het af met gezeur om niks, drama, etc. JAMMER want TS vraagt alleen of iemand weet hoe het zit omdat hij dat graag wil weten. Hij wil geen 2 euro terug, geen rechtszaak, geen drama. GEWOON INFORMATIE.
Is dat wel zo?
Waarom dan vermelden dat hij de kassabon nog heeft en oh ja, wel de fles aangebroken?
Wellicht toch van plan de fles terug te brengen ( met bon, he ****, aangebroken :cry: )

Gesloten