LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JaninaDabrowska
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:59

Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door JaninaDabrowska »

Geachte heer, mevrouw,

In 2013 heb ik een bed gekocht bij Swissense. Sindsdien heb ik alleen maar ellende gehad met deze firma.

Op het ogenblik ben ik al met mijn vierde bed bezig en ook dit bed is niet goed. Ik heb nog een tegoed van 2000 euro van hun en deze wordt niet uitbetaald. Volgens hun kan ik tegoedbonnen krijgen maar ik heb al aangegeven dat ik dit niet wil. Mijn kasten liggen vol. Ik ben al op leeftijd en moet eerder gaan opruimen dan dat ik meer ga aanschaffen.

Het bed wat ik nu heb, kraakt, staat te hoog , veel te hard, scheef en hierdoor sta ik elke ochtend met hoofdpijn op. Ik trek dit niet meer en ben ten einde raad. Dit heb ik gemeld, bij Swissense, en als ik nu een monteur vraag moet ik al 75 euro servicekosten gaan betalen. Dit kan toch niet!

Zouden jullie mij kunnen helpen want ik loop zelf tegen muren aan.

met vriendelijke groet,

Mw Dabrowska

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw verhaal is niet duidelijk genoeg om een goed antwoord te geven. U zegt dat u al aan uw vierde bed bezig bent. Wat was de reden dat de vorige bedden terug gegaan zijn? Als het gaat op een productfout heeft u recht op herstel of vervanging. Geld terug zou dan ook tot de optie behoren. Aangezien u tegoedbonnen aangeboden heeft lijkt het er op dat het niet gaat op een productklacht, maar dat u het bed terug wilde geven/aankoop annuleren.
Het bed wat u nu heeft kraakt. Is dit al vanaf het begin, of is dit later ontstaan?
Is de lattenbodem in hoogte te verstellen dat het te hoog staat? Dat had u bij montage al kunnen aangeven toen de monteurs er nog waren. Of zijn het vaste poten die verkeerd geleverd zijn?
Dat het matras te hard is is een persoonlijke kwestie. Een matras is maatwerk en zal voor aankoop eerst getest moeten worden. 'Blind' een matras kopen is, zoals vaker gebleken hier, geen juiste keuze. Ieder persoon is anders en ieder persoon reageert anders op een matras.
Wat bedoeld u met scheef? Staat het bed niet waterpas, is het matras verzakt/kuilvorming, of is er iets anders aan de hand?

Wellicht kunnen wij u beter helpen als er wat meer informatie komt.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dat het bed te hoog is en het matras hard, had u in de winkel ook al kunnen ervaren. Waarom dat bed gekocht als het niet aan de verwachtingen voldeed?

JaninaDabrowska
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:59

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door JaninaDabrowska »

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij de antwoorden op uw vragen:
* De bedden : Het eerste bed: Het hoofdboord was niet goed, topper was vies. Het maakte geluid als ik me in bed omdraaide. Een bonkgeluid. Daarna
zijn ze geweest van de Verschillen commissie. Er werd een nieuw bed besteld.
Het tweede bed: Verkeerde kleur, dus weer een ander bed.
Het derde bed: Adviseur had geadviseerd om dit bed te nemen. Vandaar het harde matras. Dit werd door hem geadviseerd. Bed werd
geleverd met vlekken. Iemand is langs geweest van Swiss sense. Deze gaf aan dat het in de stof zat en er niets aan gedaan kon worden.
Hij wilde de bon zien; gaf aan dat het matras veel te hard was. Ik kreeg een nieuw matras. Deze is ook keihard. Waar dit aan ligt,geen idee.
In de topper voel ik elk foutje, veert niet mee. Ik heb er wel 1600 euro voor neer geteld.
Ik heb weer gebeld voor een monteur die langs kan komen om de pootjes van het bed te verlagen. Ze willen 75 euro in rekening gaan
brengen, terwijl het de fout van hun is. De dame die ik aan de telefoon had was niet vriendelijk en wilde niet ,samen met mij, naar een
oplossing zoeken.
* Ze bieden nu kado bonnen aan omdat het laatste bed 2000 euro goedkoper is in prijs ,dan het bed ervoor,en Swiss sense wil mij geen geld terug geven. Ze willen de bonnen opsturen maar ik heb steeds aangegeven dat ik mijn geld terug wil. En dat doen ze niet. Tot nu toe geen kado bonnen of geld ontvangen. Deze bonnen waren geldig tot eind december 2017. Wat wordt hier nu meegedaan?
* Het laatste bed kraakt. Dit is al vanaf het begin.
* Het laatste bed is een boxspring. Het bed heeft geen lattenbodem.
* Het bed is scheef in de lengte. Als ik in bed lig dan rol ik naar links, het loopt scheef af. Ik heb een elektrische onderbodem en als ik het hoofdeinde
omhoog doe loopt het bed scheef. Het mechanisme is niet goed afgesteld.
* Er zijn de nodige beschadigingen opgelopen, in de slaapkamer en gang ,met de bedden verwisselen.

Met de kerstdagen ben ik uit logeren geweest en dan kom ik weer helemaal bij. Geen hoofdpijn, nek en schouder pijn meer.
Dit is toch te erg voor woorden.
Ik was naar Swiss Sense gegaan omdat ik dacht dat deze goede bedden verkocht. Ik kreeg geen geld terug, bij het eerste bed,vandaar dat ik steeds bij hun een ander bed kreeg. Anders was ik zeker naar een andere beddenzaak gegaan.
Ik ben al op leeftijd en ik word er moedeloos van...
Het is moeilijk om alles op papier neer te zetten. Er is veel gebeurt. Hopelijk is het nu duidelijk en kunt u mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Mw Dabrowska

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door aerox »

Als ik uw verhaal lees krijg ik de indruk dat u een heel lastige consument bent. Ik zou als Swiss sense alleen het geld terug geven als u zou beloven er nooit meer iets te komen kopen :lol:

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door Moneyman »

aerox schreef:Als ik uw verhaal lees krijg ik de indruk dat u een heel lastige consument bent. Ik zou als Swiss sense alleen het geld terug geven als u zou beloven er nooit meer iets te komen kopen :lol:
Waar baseer je dat op? Ik lees serieuze klachten.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door aerox »

Omdat je eens pech kan hebben, misschien wel 2x maar hier is zoveel niet goed. Als je lang in de retail werkt herken je bepaalde klachten en dit komt over als iemand die er van alles bij haalt om maar geld terug te krijgen. Als een matras/bed na zoveel vervangingen nog niet goed is kan je afvragen aan wie het ligt. Wat is waarschijnlijker: een onredelijke klant of een bed/matras dat sinds 2013 na tig reparaties/vervangingen nog niet naar de wens van de consument is. En nee, ik werk niet bij Swiss sense.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door Moneyman »

aerox schreef:Omdat je eens pech kan hebben, misschien wel 2x maar hier is zoveel niet goed. Als je lang in de retail werkt herken je bepaalde klachten en dit komt over als iemand die er van alles bij haalt om maar geld terug te krijgen. Als een matras/bed na zoveel vervangingen nog niet goed is kan je afvragen aan wie het ligt. Wat is waarschijnlijker: een onredelijke klant of een bed/matras dat sinds 2013 na tig reparaties/vervangingen nog niet naar de wens van de consument is. En nee, ik werk niet bij Swiss sense.
Andersom redenerend: als je te lang in de retail werkt, kan je dankzij beroepsdeformatie makkelijk terechte klachten afdoen als het bekende gezeur. TS geeft concrete en specifieke informatie en verdient daarmee mijns inziens meer dan een veroordeling op basis van aannames.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door aerox »

Moneyman schreef:
aerox schreef:Omdat je eens pech kan hebben, misschien wel 2x maar hier is zoveel niet goed. Als je lang in de retail werkt herken je bepaalde klachten en dit komt over als iemand die er van alles bij haalt om maar geld terug te krijgen. Als een matras/bed na zoveel vervangingen nog niet goed is kan je afvragen aan wie het ligt. Wat is waarschijnlijker: een onredelijke klant of een bed/matras dat sinds 2013 na tig reparaties/vervangingen nog niet naar de wens van de consument is. En nee, ik werk niet bij Swiss sense.
Andersom redenerend: als je te lang in de retail werkt, kan je dankzij beroepsdeformatie makkelijk terechte klachten afdoen als het bekende gezeur. TS geeft concrete en specifieke informatie en verdient daarmee mijns inziens meer dan een veroordeling op basis van aannames.
Ik weet niet hoe het bij u gaat maar de meeste mensen worden van ervaring wijzer. In de tijd waar het internet vol staat met reviewsites, sociale media, Facebook enz enz willen de meeste bedrijven terechte klachten graag oplossen. Een paar jaar geleden was het op dit forumgedeelte veel drukker, maar toen kwam social media en heeft men geen Radar meer nodig om veel mensen te bereiken. Swiss Sense neem de klacht ook serieus want ze het bed is al meerdere keren vervangen en er zijn reparateurs langs geweest alleen er komen steeds nieuws klachten. Hoe stelt u voor dat deze kwestie opgelost wordt? Er zijn al meerdere nieuwe bedden en matrassen naar TS gestuurd en is ze uitvoerig geadviseerd...

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik zie geen topper van 1600 ,00 euro . In die prijsklasse elke veer te voelen lijkt mij overdreven. Vraag mij af hoe zwaar ts is .
vlekken in materiaal kan div oorzaken hebben.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

gosewijn schreef:Ik zie geen topper van 1600 ,00 euro . In die prijsklasse elke veer te voelen lijkt mij overdreven. Vraag mij af hoe zwaar ts is .
vlekken in materiaal kan div oorzaken hebben.
Het feit dat ts nu vierde bed afkeurt is voor mij wel een indicatie dat swiss sense de nachtrust van ts zeker serieus neemt.
Ik ken weinig winkels welke 4x een product omruilen.

Dat ts nog steeds niet lekker kan slapen hoeft niet direct aan het bed te liggen.
Ik denk dat bij het proefliggen zaken zijn misgegaan.
Een slechte chemie tussen adviseur en klant kan daar debet aan zijn.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ben het met moneyman eens dat met bivenstaand verhaal klant niet direct als zeur kan worden aangemerkt. Dat Swiss Sense zeker in het begin klant goed heeft willen helpen staat denk ik ook vast. Ik denk dat hier Murphy'S Law meespeeld en dat Swiss Sence het okk eenvoudig niet meer weet

GHEr
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2018 11:10

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door GHEr »

Ik herken mij helemaal in dit verhaal en ben niet van plan me er bij neer te leggen. Wij zijn 5000 euro kwijt en hebben fors rugklachten. Binnenkort komt ons verhaal als Swiss sense blijft bij de eindconclusie dat wij "verkeerd op het matras liggen".

GHEr

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door gosewijn »

GHEr schreef:Ik herken mij helemaal in dit verhaal en ben niet van plan me er bij neer te leggen. Wij zijn 5000 euro kwijt en hebben fors rugklachten. Binnenkort komt ons verhaal als Swiss sense blijft bij de eindconclusie dat wij "verkeerd op het matras liggen".

GHEr
En dat zou zomaar kunnen !

GHEr
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2018 11:10

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door GHEr »

Wij hebben Swiss sense nog even de kans gegeven om te reageren via FB deze keer voordat we ons verhaal zouden plaatsen. Nu toch maar een topic van gemaakt. Het is te vinden onder onaanvaardbaar product.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door Brahms »

Waarom twee topics over hetzelfde beddenprobleem ?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Brahms schreef:Waarom twee topics over hetzelfde beddenprobleem ?
Is wel een andere Ts. Met waarschijnlijk weer andere bedden. :D


gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Geen geld terug voor bed Swiss Sense

Ongelezen bericht door gosewijn »

JaninaDabrowska schreef:Geachte heer, mevrouw,

Hierbij de antwoorden op uw vragen:
* De bedden : Het eerste bed: Het hoofdboord was niet goed, topper was vies. Het maakte geluid als ik me in bed omdraaide. Een bonkgeluid. Daarna
zijn ze geweest van de Verschillen commissie. Er werd een nieuw bed besteld.
Het tweede bed: Verkeerde kleur, dus weer een ander bed.

Probleem opgelost


Het derde bed: Adviseur had geadviseerd om dit bed te nemen. Vandaar het harde matras. Dit werd door hem geadviseerd. Bed werd
geleverd met vlekken. Iemand is langs geweest van Swiss sense. Deze gaf aan dat het in de stof zat en er niets aan gedaan kon worden.
Hij wilde de bon zien; gaf aan dat het matras veel te hard was. Ik kreeg een nieuw matras. Deze is ook keihard. Waar dit aan ligt,geen idee.

Had u kunnen zien bij levering

In de topper voel ik elk foutje, veert niet mee.
Had u kunnen testen en voelen bij koop.

Ik heb er wel 1600 euro voor neer geteld.
Ik heb weer gebeld voor een monteur die langs kan komen om de pootjes van het bed te verlagen. Ze willen 75 euro in rekening gaan
brengen, terwijl het de fout van hun is. De dame die ik aan de telefoon had was niet vriendelijk en wilde niet ,samen met mij, naar een
oplossing zoeken.
* Ze bieden nu kado bonnen aan omdat het laatste bed 2000 euro goedkoper is in prijs ,dan het bed ervoor,en Swiss sense wil mij geen geld terug geven. Ze willen de bonnen opsturen maar ik heb steeds aangegeven dat ik mijn geld terug wil. En dat doen ze niet. Tot nu toe geen kado bonnen of geld ontvangen. Deze bonnen waren geldig tot eind december 2017. Wat wordt hier nu meegedaan?
* Het laatste bed kraakt. Dit is al vanaf het begin.
* Het laatste bed is een boxspring. Het bed heeft geen lattenbodem.

* Het bed is scheef in de lengte. Als ik in bed lig dan rol ik naar links, het loopt scheef af.

Het bed is scheef in de lengte Hoe kunt u dan van links naar rechts rollen.

Ik heb een elektrische onderbodem en als ik het hoofdeinde
omhoog doe loopt het bed scheef. Het mechanisme is niet goed afgesteld.

Hoe loopt het bed scheef .

* Er zijn de nodige beschadigingen opgelopen, in de slaapkamer en gang ,met de bedden verwisselen.

Wat is er beschadigd ,alles is van zacht materiaal , behalve pootjes , waar als het goed is vilt onder zit.

Met de kerstdagen ben ik uit logeren geweest en dan kom ik weer helemaal bij. Geen hoofdpijn, nek en schouder pijn meer.

Probeer eens een ander hoofdkussen


Dit is toch te erg voor woorden.
Ik was naar Swiss Sense gegaan omdat ik dacht dat deze goede bedden verkocht. Ik kreeg geen geld terug, bij het eerste bed,vandaar dat ik steeds bij hun een ander bed kreeg. Anders was ik zeker naar een andere beddenzaak gegaan.
Ik ben al op leeftijd en ik word er moedeloos van...

Als u bv 50 jaar op een polyaether matras heeft geslapen is het wennen.. Tijdens slapen hoofdeind niet meer dan 7 a10 cm omhoog zetten anders krijgt u rugklachten.

Het is moeilijk om alles op papier neer te zetten. Er is veel gebeurt. Hopelijk is het nu duidelijk en kunt u mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Mw Dabrowska

Gesloten