Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
24 jun 2023 10:34
tvaessen1 schreef:
23 jun 2023 22:55
Bij mij werkt het ding voor geen meter! Valt bijna iedere dag uit. Ik moet dan de stekker er uit en er in doen. Als ik dan bel met hun servicedesk (als ik ze al te pakken krijg na een uur wachten) word ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Ik heb inmiddels een andere dongel die wel goed werkt. Homewizard, trap er niet in!
Homewizard vraagt wel enige kennis van het platform en competentie.om er automation mee te kunnen bouwen. Wellicht dat daar het probleem zit.
Homewizard is niet hetzelfde als home assistant en heeft geen kennis of competentie nodig

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
24 jun 2023 10:34
tvaessen1 schreef:
23 jun 2023 22:55
Bij mij werkt het ding voor geen meter! Valt bijna iedere dag uit. Ik moet dan de stekker er uit en er in doen. Als ik dan bel met hun servicedesk (als ik ze al te pakken krijg na een uur wachten) word ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Ik heb inmiddels een andere dongel die wel goed werkt. Homewizard, trap er niet in!
Homewizard vraagt wel enige kennis van het platform en competentie.om er automation mee te kunnen bouwen. Wellicht dat daar het probleem zit.
Zoek eerst even uit wat je opschrijft voordat je onzin uitkraamt. Dit soort gepubliceerde onzin blijft nu terugkomen in google zoekresultaten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

tvaessen1 schreef:
23 jun 2023 22:55
Bij mij werkt het ding voor geen meter! Valt bijna iedere dag uit. Ik moet dan de stekker er uit en er in doen. Als ik dan bel met hun servicedesk (als ik ze al te pakken krijg na een uur wachten) word ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Ik heb inmiddels een andere dongel die wel goed werkt. Homewizard, trap er niet in!
Grappig. Bij mij werd een defecte P1-meter zonder een enkele vraag direct en gratis vervangen door een nieuwe. Homewizard, trap er wel in!
BL2 schreef:
24 jun 2023 09:54
Schijnbaar staan wij anders in het leven, waarom zou je werkelijk elke dag of nog vaker willen weten wat je verbruikt. Eén keer per jaar is toch ruim voldoende. Je gaat toch geen half gare aardappels eten omdat je aan het maximale dagverbruik zit......
Eigen ervaring: het simpele feit dat je veel makkelijker en meer inzicht hebt, leidt tot bewustzijn en dus tot een lager verbruik. Zo simpel is het. Als je denkt dat halfgare aardappels het doel of het gevolg zijn, dan heb je het duidelijk nog niet begrepen.
rwolters schreef:
24 jun 2023 10:34
Homewizard vraagt wel enige kennis van het platform en competentie.om er automation mee te kunnen bouwen. Wellicht dat daar het probleem zit.
Wat een onzin. Het is plug en play.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Geen klachten hier over Homewizard, werkt bij ons gewoon goed, met extra abonnementje kan je echt alles bijhouden, erg fijne app.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
24 jun 2023 13:11
Eigen ervaring: het simpele feit dat je veel makkelijker en meer inzicht hebt, leidt tot bewustzijn en dus tot een lager verbruik. Zo simpel is het. Als je denkt dat halfgare aardappels het doel of het gevolg zijn, dan heb je het duidelijk nog niet begrepen.
Waarom zouden we zo extreem bewust moeten zijn. We gebruiken zo veel of weinig als we nodig hebben voor onze dagelijkse behoeften. Of dat nu "weinig" of "veel" is volgens de maatstaven is compleet niet interessant. We betalen er gewoon netjes voor.
Verder een tip, probeer niet elk bericht af te sluiten door iemand hier als niet slim neer te zetten, dat gaat wat vervelen. Jou gedachtegoed is niet altijd hoe anderen over iets oordelen of denken !

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
24 jun 2023 14:29
Moneyman schreef:
24 jun 2023 13:11
Eigen ervaring: het simpele feit dat je veel makkelijker en meer inzicht hebt, leidt tot bewustzijn en dus tot een lager verbruik. Zo simpel is het. Als je denkt dat halfgare aardappels het doel of het gevolg zijn, dan heb je het duidelijk nog niet begrepen.
Waarom zouden we zo extreem bewust moeten zijn. We gebruiken zo veel of weinig als we nodig hebben voor onze dagelijkse behoeften. Of dat nu "weinig" of "veel" is volgens de maatstaven is compleet niet interessant. We betalen er gewoon netjes voor.
Verder een tip, probeer niet elk bericht af te sluiten door iemand hier als niet slim neer te zetten, dat gaat wat vervelen. Jou gedachtegoed is niet altijd hoe anderen over iets oordelen of denken !

Misschien eens in de spiegel kijken en je eigen tips hier op jezelf toepassen!
Er stelt iemand een vraag, en jouw oordeel daarover is totaal niet relevant. Lees topics over dingen die je niet interesseert dan gewoon niet.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
24 jun 2023 14:29
Waarom zouden we zo extreem bewust moeten zijn. We gebruiken zo veel of weinig als we nodig hebben voor onze dagelijkse behoeften. Of dat nu "weinig" of "veel" is volgens de maatstaven is compleet niet interessant. We betalen er gewoon netjes voor.
"We" hoeven ook niet extreem bewust zijn, maar het is wel een keuze per persoon. Sinds ik zonnepanelen heb hou ik dagelijks mijn standen bij. Ik zie wat ik direct bespaar (eigen stroom direct gebruiken), maar ik kan ook berekenen wat ik aan gas bespaar. De airco heeft een eigen meter waardoor ik zie wat deze verbruikt om te verwarmen. Dat afzetten tegen het lagere verbruik van gas geeft voor mij maandelijks weer wat ik bespaard hebt in harde euro's.

Voor mij heeft het absoluut voordelen en ik vind het een leuk spelletje om dagelijks de standen bij te houden. Ieder zijn meug.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
24 jun 2023 14:29
Moneyman schreef:
24 jun 2023 13:11
Eigen ervaring: het simpele feit dat je veel makkelijker en meer inzicht hebt, leidt tot bewustzijn en dus tot een lager verbruik. Zo simpel is het. Als je denkt dat halfgare aardappels het doel of het gevolg zijn, dan heb je het duidelijk nog niet begrepen.
Waarom zouden we zo extreem bewust moeten zijn. We gebruiken zo veel of weinig als we nodig hebben voor onze dagelijkse behoeften. Of dat nu "weinig" of "veel" is volgens de maatstaven is compleet niet interessant. We betalen er gewoon netjes voor.
Je “moet” helemaal niets. Als het jou niet boeit: prima natuurlijk. Ik geef je slechts inzicht in mijn motivatie.
BL2 schreef:
24 jun 2023 14:29
Verder een tip, probeer niet elk bericht af te sluiten door iemand hier als niet slim neer te zetten, dat gaat wat vervelen. Jou gedachtegoed is niet altijd hoe anderen over iets oordelen of denken !
Beetje lachwekkende “tip” :mrgreen: Je begint zelf met een karikatuur “ halfgare aardappelen”, waarmee je duidelijk een oordeel over anderen neerzet. En dan piepen als je ‘m terugkrijgt…? Kinderachtig.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
24 jun 2023 16:14
Je begint zelf met een karikatuur “ halfgare aardappelen”, waarmee je duidelijk een oordeel over anderen neerzet. En dan piepen als je ‘m terugkrijgt…? Kinderachtig.
Dus "halfgare aardappelen" is en karikatuur ? Goed lezen word hoe langer hoe moeilijker.....

En dan toch weer een kinderachtig opgestoken vingertje, je laat je erg kennen de laatste tijd........
Maar goed, het is lekker hier op het water. Gratis energie en vitamine D ...

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
24 jun 2023 16:33
Moneyman schreef:
24 jun 2023 16:14
Je begint zelf met een karikatuur “ halfgare aardappelen”, waarmee je duidelijk een oordeel over anderen neerzet. En dan piepen als je ‘m terugkrijgt…? Kinderachtig.
Dus "halfgare aardappelen" is en karikatuur ? Goed lezen word hoe langer hoe moeilijker.....

En dan toch weer een kinderachtig opgestoken vingertje, je laat je erg kennen de laatste tijd........
Maar goed, het is lekker hier op het water. Gratis energie en vitamine D ...
Proest.. weer mist die spiegel

Alex van Kampen
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 okt 2022 22:33

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Alex van Kampen »

@Quindana,

U maakt gebruik van de Umeter app maar u wilt meteen het verbruik kunnen zien en niet een dag later.
Waarom bestelde u dan Homewizard 2 P1-meters en niet bij Umeter een of twee P1-setjes?

En kijk eerst of uw slimme meter geschikt is voor hetgeen u besteld.

PS Mijn ervaring met Homewizard is wel positief, keurige leveringen en communicatie is ook prima.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
24 jun 2023 16:33
Dus "halfgare aardappelen" is en karikatuur ? Goed lezen word hoe langer hoe moeilijker.....
Natuurlijk is het dat. Het heeft in de verste verte niets met de werkelijkheid te maken.

Maar zelfs als het géén karikatuur zou zijn, maar je serieus was, dan zijn we terug bij mijn eerste statement: je hebt het duidelijk nog niet begrepen. Geeft niets, lees het topic nog eens rustig door als je van het water af bent... misschien lukt het dan :roll:

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Misschien ben ik niet nieuwerwets maar waarom zou je op de seconde nauwkeurig je energieverbruik moeten weten. 1 dag later weten geeft dezelfde resultaten.
Het klinkt best sneu als dit zo belangrijk is voor je.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door BL2 »

Justmeagain schreef:
25 jun 2023 00:51
Het klinkt best sneu als dit zo belangrijk is voor je.
Begin jij nou ook al, straks krijg je ook een deurwaarder achter je aan.....

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door 16again »

Justmeagain schreef:
25 jun 2023 00:51
Misschien ben ik niet nieuwerwets maar waarom zou je op de seconde nauwkeurig je energieverbruik moeten weten. 1 dag later weten geeft dezelfde resultaten.
Met een totaalverbruik per dag zie je niet wanneer de energie wordt verbruikt, met een verbruik "per seconde" is makkelijker te herleiden wat grote verbruiker is.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Justmeagain schreef:
25 jun 2023 00:51
Misschien ben ik niet nieuwerwets maar waarom zou je op de seconde nauwkeurig je energieverbruik moeten weten. 1 dag later weten geeft dezelfde resultaten.
Het klinkt best sneu als dit zo belangrijk is voor je.
Op de seconde is natuurlijk overdreven, maar er komt een tijd dat het salderen flink minder gaat worden. Inzicht in je verbruik kan een mooie besparing opleveren. Dankzij de P1 meter en de bijbehorende stekkers weet ik hoeveel mijn grootverbruikers verbruiken op welk moment. Als ik real time kan meekijken in mijn cijfers kan ik op de beste tijden mijn grootverbruikers aanzetten.
Nu maakt het nog niet zoveel uit, we kunnen immers nog salderen. Maar als dat er af gaat ben ik voorbereid en kan de inkoop van stroom een stuk naar beneden toe.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door BL2 »

16again schreef:
25 jun 2023 07:55
.... met een verbruik "per seconde" is makkelijker te herleiden wat grote verbruiker is....
Denk dat de meeste wel weten dat de wasmachine, wasdroger en vergeet ook niet de 1800 w stofzuiger ruim meer verbruiken dan de TV, het buitenlichtje of de kattenvoederautomaat.

Maar bij allen geldt, ze moeten werken als je ze nodig hebt, ga echt niet stofzuigen als de zon schijnt en het snikheet heet is, dat kan ook om 22.00 uur.
En voor het psychologische welzijn, zet het maandbedrag iets te hoog, krijg je elk jaar een leuk bedragje terug !

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Justmeagain schreef:
25 jun 2023 00:51
Misschien ben ik niet nieuwerwets maar waarom zou je op de seconde nauwkeurig je energieverbruik moeten weten. 1 dag later weten geeft dezelfde resultaten.
Het klinkt best sneu als dit zo belangrijk is voor je.
Het is pas sneu als je zo reageert.. en welk nut het heeft om na een uur een waarschuwing te krijgen dat er ergens in huis een kraan open is blijven staan of er extreem veel gas wordt verbruikt hoef ik hopelijk niet uit te leggen, dat zou pas sneu zijn..
Daar kin je veel beter pas 24 uur later achter komen natuurlijk ...

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
25 jun 2023 09:32
16again schreef:
25 jun 2023 07:55
.... met een verbruik "per seconde" is makkelijker te herleiden wat grote verbruiker is....
Denk dat de meeste wel weten dat de wasmachine, wasdroger en vergeet ook niet de 1800 w stofzuiger ruim meer verbruiken dan de TV, het buitenlichtje of de kattenvoederautomaat.
Absoluut. Maar met realtime inzicht ga je zien welke zaken waar je wellicht niet aan denkt toch voor stevig verbruik zorgen. Juist ook zaken als een tv, een computer, een ouderwets lampje en dergelijke verbruiken soms meer dan je denkt. Bewustzijn en inzicht is winst.

En als iemand de ervaring mist, en de behoefte niet heeft, is dat prima. Maar dan is het wel zo netjes om weg te blijven van (waarde)oordelen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

It's all about the data oftewel gaat allemaal over data.
Als mijn stroom verbruik omhoog ging terwijl er niks verandert in gebruik, is het makkelijk om het vandaag te zien, ipv morgen.
De kleintjes worden steeds belangrijker.

Plaats reactie