Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Methusalah »

angel1978 schreef:
24 jun 2023 10:02
BL2 schreef:
24 jun 2023 09:54
Schijnbaar staan wij anders in het leven, waarom zou je werkelijk elke dag of nog vaker willen weten wat je verbruikt. Eén keer per jaar is toch ruim voldoende.
Je gaat toch geen half gare aardappels eten omdat je aan het maximale dagverbruik zit......
Blijkbaar sta je er idd anders in.
Ik wil wel graag weten of er ergens een kraan oprn is blijven staan of de dat er ergens een lekkage zit ipv dat ik er na een jaar achter kom dat er vele m3's aan water of gas is weggelekt.
Ook sluipverbruik is blijkbaar voor sommigen niet interessant.. dat mag natuurlijk, maar waarom dan reageren in een topic over iets dat totaal niet interessant is?


Hoeveel water en gaskranen heb jij in huis dat je het overzicht kwijt raakt? :roll: Je hebt een heel bijzonder probleem denk ik dan maar. En dat probleem heeft dan niets te maken met de meter.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Methusalah schreef:
25 jun 2023 19:06
angel1978 schreef:
24 jun 2023 10:02
BL2 schreef:
24 jun 2023 09:54
Schijnbaar staan wij anders in het leven, waarom zou je werkelijk elke dag of nog vaker willen weten wat je verbruikt. Eén keer per jaar is toch ruim voldoende.
Je gaat toch geen half gare aardappels eten omdat je aan het maximale dagverbruik zit......
Blijkbaar sta je er idd anders in.
Ik wil wel graag weten of er ergens een kraan oprn is blijven staan of de dat er ergens een lekkage zit ipv dat ik er na een jaar achter kom dat er vele m3's aan water of gas is weggelekt.
Ook sluipverbruik is blijkbaar voor sommigen niet interessant.. dat mag natuurlijk, maar waarom dan reageren in een topic over iets dat totaal niet interessant is?


Hoeveel water en gaskranen heb jij in huis dat je het overzicht kwijt raakt? :roll: Je hebt een heel bijzonder probleem denk ik dan maar. En dat probleem heeft dan niets te maken met de meter.
Als dat zelf uitgelezen kon worden, waarom niet?
En zeker als het betaalbaar is.

tvaessen1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2023 22:50

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door tvaessen1 »

rwolters schreef:
24 jun 2023 10:34
tvaessen1 schreef:
23 jun 2023 22:55
Bij mij werkt het ding voor geen meter! Valt bijna iedere dag uit. Ik moet dan de stekker er uit en er in doen. Als ik dan bel met hun servicedesk (als ik ze al te pakken krijg na een uur wachten) word ik zeer onvriendelijk te woord gestaan. Ik heb inmiddels een andere dongel die wel goed werkt. Homewizard, trap er niet in!
Homewizard vraagt wel enige kennis van het platform en competentie.om er automation mee te kunnen bouwen. Wellicht dat daar het probleem zit.
Ik las hem gewoon uit via de app. ding hangt naast het wifi punt. de app update niks. stekker er uit en er in en hij doet het weer. Hoeveel meer verstand heb je nodig voor zoiets simpels? HomeWizard is gewoon onstabiel en de mensen er achter laten je zitten met een niet werkend product.

150747
Berichten: 234
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door 150747 »

Justmeagain schreef:
25 jun 2023 00:51
Misschien ben ik niet nieuwerwets maar waarom zou je op de seconde nauwkeurig je energieverbruik moeten weten. 1 dag later weten geeft dezelfde resultaten.
Het klinkt best sneu als dit zo belangrijk is voor je.
Ik zie het wel graag want gisteren hadden we weer gratis uren stroom.
Wasautomaat, droger en vaatwasser draaien in die tijden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snuffel1 schreef:
26 jun 2023 15:17
Als ik dan ook een duit in het zakje mag doen,
Ik zal mijn zakje aanreiken, kunt u het daar in doen.
snuffel1 schreef:
26 jun 2023 15:17
watermeters zijn voor nu nog niet slim dus als er een kraan open staat wordt dat niet gemeten.
Er zijn al wel systemen die een analoge teller digitaal kunnen laten inzien
snuffel1 schreef:
26 jun 2023 15:17
Inzicht van het dagelijkse stroom en gas verbruik is een keuze maar kan voor sommige ook stressvol zijn en leidt tot absurde besparingen of zelfs ruzie in de familie sfeer en dat moet je zeker niet willen.
Geen inzicht kan ook identieke problemen opleveren. Met inzicht kan je zeggen dat die brandende ganglamp toch niet zo duur is terwijl die nutteloos aan staat. En zonder inzicht krijg je de voorspelbare vraag “weet je wel wat dit kost”.
Beide kanten kunnen voor problemen zorgen. Het is maar net waar je als gebruiker voor kiest.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
26 jun 2023 15:17
... maar kan voor sommige ook stressvol zijn en leidt tot absurde besparingen of zelfs ruzie in de familie sfeer en dat moet je zeker niet willen.
Nee, inderdaad. Dan kom je op de halfgare aardappels terecht... :lol:

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als ik dan ook een duit in het zakje mag doen, watermeters zijn voor nu nog niet slim dus als er een kraan open staat wordt dat niet gemeten.
Bijzonder dat ik dat toch de hele tijd meet via homewizard.. dat ze zoiets https://www.homewizard.com/nl/watermeter/ dan mogen verkopen zeg...

Klok en klepel?

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door PGros »

Dat je een extra meter ergens bij zet maakt de watermeter zelf nog niet slim. ;-)

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
26 jun 2023 16:26
Dat je een extra meter ergens bij zet maakt de watermeter zelf nog niet slim. ;-)
... maar er wordt, anders dan Snuffel schreef, wel degelijk gemeten.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 jun 2023 16:28
PGros schreef:
26 jun 2023 16:26
Dat je een extra meter ergens bij zet maakt de watermeter zelf nog niet slim. ;-)
... maar er wordt, anders dan Snuffel schreef, wel degelijk gemeten.

En ook nog eens via het homewizard platform waar het hier uiteindelijk om draait. Het wordt gemeten en zichtbaar gemaakt via dezelfde app in hetzelfde platform.
Of dat nu door een slimme meter of een extra metertje gemeten wordt maakt voor het resultaat ( inzicht in verbruik en dit geval of een kraan open staat ) niet uit.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Woon toch al zo'n 30 jaar zelfstandig, werkelijk nog nooit meegemaakt dat ik ergens een kraan open had staan zonder dat ik het wist. Van anderen ook nog nooit een dergelijk verhaal gehoord. Wat je gemiddeld aan water kwijt bent voor douchen, wassen, tuin sproeien enz. doet er volgens mij niet zo toe. Die dingen moeten toch gewoon gebeuren?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik noteerde, normaal gesproken, wekelijks de stand van de watermeter toen ik die nog had. Gebruik lag gemiddeld tussen de één en twee kuub per week. Op een gegeven moment was dat drie kuub, raar.

Bleek dat één toilet zachtjes bleef doorlopen. Dus toen vlotter gerepareerd en verbruik weer standaard.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Doorgaans heb je het wel in de gaten als een toilet blijft doorlopen. Maar goed, je kan dus ook doen wat jij deed, wekelijks even de standen vd meter bekijken / noteren / fotootje. Lukt prima zonder Homewizard.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
26 jun 2023 17:03
Maar goed, je kan dus ook doen wat jij deed, wekelijks even de standen vd meter bekijken / noteren / fotootje. Lukt prima zonder Homewizard.
Tuurlijk kan dat. Het is alleen veel makkelijker.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 jun 2023 17:04
ZeerPrivé schreef:
26 jun 2023 17:03
Maar goed, je kan dus ook doen wat jij deed, wekelijks even de standen vd meter bekijken / noteren / fotootje. Lukt prima zonder Homewizard.
Tuurlijk kan dat. Het is alleen veel makkelijker.
En de melding komt dus veel sneller ( een uur ipv een week ).
Hier in de 1 1/2 jaar dat ik de meter er nu op heb zitten 2x meegemaakt dat er een kraan weliswaar zachtjes maar toch open stond. Zijn we hier dan slordig? Wellicht..
Maar wat ik in ieder geval niet weet is hoeveel kranen ik heb in huis.. wat ik wel weet na de laatste zoektocht is dat het er veel meer zijn dan ik eerst dacht :wink:

Ook ik noteerde wekelijks de standen ( en verbaasde me over het lage verbruik ).. Nu noteer ik het niet meer en weet ik waar het verbruik vandaan komt en of de waterbesparende douchekop zin heeft gehad, wat bet vullen van het zwembad me heeft gekost ( een maand aan normaal waterverbruik ) en wat de tuin sproeien aan (drink)water kost en of het de moeite loont om een put te laten slaan of een pomp in de sloot te leggen..

Noodzakelijk? Nee, wel handig.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 26 jun 2023 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
26 jun 2023 17:08
Maar wat ik in ieder geval niet weet is hoeveel kranen ik heb in huis.. wat ik wel weet na de laatste zoektocht is dat het er veel meer zijn dan ik eerst dacht :wink:
Da's een goeie... inderdaad: veel meer dan ik dacht :D

- buitenkraan voor
- buitenkraan achter
- kraan garage
- kraan in meterkast
- tapkraan keuken
- kraan keukenboiler
- kraan vaatwasser
- kraan toilet beneden
- kraan toilet boven
- kranen wastafel badkamer
- badkraan
- douchekraan
- kraan wasmachine
- kraan verwarming

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dus als ik het goed begrijp zijn die meters niet erg slim , maar de verkopers er van wel. Slimme jongens :D

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 jun 2023 17:10
angel1978 schreef:
26 jun 2023 17:08
Maar wat ik in ieder geval niet weet is hoeveel kranen ik heb in huis.. wat ik wel weet na de laatste zoektocht is dat het er veel meer zijn dan ik eerst dacht :wink:
Da's een goeie... inderdaad: veel meer dan ik dacht :D

- buitenkraan voor
- buitenkraan achter
- kraan garage
- kraan in meterkast
- tapkraan keuken
- kraan keukenboiler
- kraan vaatwasser
- kraan toilet beneden
- kraan toilet boven
- kranen wastafel badkamer
- badkraan
- douchekraan
- kraan wasmachine
- kraan verwarming
Kraan bijvullen cv?
Binnenwerk toilet bevat ook nog een kraantje vaak..

Maar er schijnen mensen te zijn die dit overzicht hebben en ook nog meteen door hebben dat er een open staat.. Er zijn er genoeg die ik niet dagelijks zie 🙃

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
26 jun 2023 17:17
Kraan bijvullen cv?
Da's de "kraan verwarming".
angel1978 schreef:
26 jun 2023 17:17
Binnenwerk toilet bevat ook nog een kraantje vaak..
Dan komen er nog twee bij. En die zie ik al helemaal niet ;-)

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Homewizard p1 slimme meter, niet doen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 jun 2023 17:19
angel1978 schreef:
26 jun 2023 17:17
Kraan bijvullen cv?
Da's de "kraan verwarming".
angel1978 schreef:
26 jun 2023 17:17
Binnenwerk toilet bevat ook nog een kraantje vaak..
Dan komen er nog twee bij. En die zie ik al helemaal niet ;-)
Gelukkig lekken die zelden want dan heb je meteen een serieuze lekkage ..

Zelf had ik nog een kraan op het wasmachineaansluitpunt op zolder dat niet gebruikt wordt.

Plaats reactie