Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 17:17
Moneyman schreef:
14 aug 2023 16:20
Speedy123 schreef:
14 aug 2023 16:13
Je kan niet van de Benelux aanbieden als je hier niet zit. Dan biedt je hier helemaal niet vanuit hier aan. Dan probeer je mensen te misleiden door ze te laten denken dat je vanuit hier aanbiedt.
Om je punt te maken het je het blijkbaar nodig steeds de daadwerkelijke tekst te verdraaien. Ze zeggen niet "vanuit", ze zeggen "van".

Om maar bij mezelf te blijven: ik heb recent schoolfoto's gemaakt voor een school die niet in mijn woonplaats zit. Ik ben dus de aanbieder van die foto's van die school. En dat terwijl ik er niet woon of gevestigd ben.
Maar je claimt ook niet de aanbieder van de mooiste foto's van die woonplaats te zijn. Je claimt foto's van die school.
Dat maakt voor het punt van de vestigingsplaats natuurlijk helemaal niets uit. Maar goed, ik heb niet het idee dat je je laat overtuigen, dus ik laat het hier maar bij :wink:

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Methusalah »

Er zijn zo veel zaken die aanbieden in Nederland maar niet gevestigd zijn in Nederland. Het een sluit het ander niet uit. Dat is het hele punt van sommige webwinkels.

Speedy123
Berichten: 1175
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lees net op Scamadvisor reviews van mensen die zeggen opgelicht te zijn door hutsen.nl.
OPLICHTERS !!!

De 8TB high speed SSD bevat een 64 GB micro SD kaartje met een kaartlezer die net doet of het een 8 TB SSD is.

PURE OPLICHTERS
oplichters, verkopen 8TB opslag media, disk bestaat uit een 64 GB SD kaartje met circuit om 8TB te 'faken'.
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen want iDeal en Klarna schijnen wel zaken met hutsen.nl te doen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat klinkt wel als boefjes :wink:

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door PGros »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 17:42
Lees net op Scamadvisor reviews van mensen die zeggen opgelicht te zijn door hutsen.nl.
OPLICHTERS !!!

De 8TB high speed SSD bevat een 64 GB micro SD kaartje met een kaartlezer die net doet of het een 8 TB SSD is.

PURE OPLICHTERS
oplichters, verkopen 8TB opslag media, disk bestaat uit een 64 GB SD kaartje met circuit om 8TB te 'faken'.
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen want iDeal en Klarna schijnen wel zaken met hutsen.nl te doen.
Hier wordt dus eigenlijk hutsen.nl opgelicht door het bedrijf in China. Dat krijg je als je als bedrijf niet precies weet wat er geleverd wordt door je dropshipper

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speedy123 schreef:
14 aug 2023 16:13
Maar goed, jij vind Real Madrid ongetwijfeld ook de beste voetbalclub van Nederland.
Ajax heeft afgelopen winter een keeper van Villarreal gekocht. Die is nu toch echt in Nederland.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens heeft niemand hier gezegd dat het een Chinees bedrijf is. Het zal een Nederlands bedrijf zijn dat vanuit China levert. Dat zie je ook in de dikgedrukte delen van de algemene voorwaarden, die gaan over invoerrechten en dergelijke.

En als je producten uit China geleverd krijgt, dan zul je ze daar ook naar retour moeten sturen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Aygulf »

Anko1972 schreef:
07 dec 2022 11:15
Ik heb een keukenlamp besteld bij Hutsen.nl. Volgens de tracking van DHL zou deze op 22 oktober 2022 bij me bezorgd zijn. Ik heb echter niets ontvangen. Ik heb Hutsen.nl hierover ingelicht en keer op keer verwijzen zij me naar DHL. Hutsen.nl is de betalende opdrachtgever van deze zending en zij horen hierover een onderzoek te starten, niet ik. Ook DHL verwijst me naar Hutsen.nl
Zo jammer dat mensen niet eerst even goed de site checken. Reviews:l (Trustpilot ) komt er zeer slecht vanaf. Ten tweede is het een dropshipper die zijn spullen uit China haalt en hier doorverkoopt. Standaard contactformulier, geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK nummer.....

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aygulf schreef:
16 aug 2023 09:54
Zo jammer dat mensen niet eerst even goed de site checken. Reviews:l (Trustpilot ) komt er zeer slecht vanaf. Ten tweede is het een dropshipper die zijn spullen uit China haalt en hier doorverkoopt. Standaard contactformulier, geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK nummer.....
Mensen staan huilend bij de zoveelste winkelketen die failliet is gegaan, maar ze snappen niet dat ze zelf op alles invloed hebben. Koop alleen bij normale winkels en dergelijke dropshitters hebben geen bestaansrecht meer.
Maar ja, zo lang het denkvermogen uitgaat en de laagste prijs belangrijker is dan nadenken, dan blijft het fout gaan.

Roboos
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2023 22:48

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Roboos »

Ook ik heb retour gestuurd naar Adres in Den Haag waar hutsen zit volgens hun website.
Ik mocht volgens hen alleen naar China retour zenden,maar dat kost mij 65 euro ! Meer dan de waarde van het incomplete artikel.
Krijg steeds melding dat ze het niet hebben ontvangen omdat het niet naar het juiste adres is gestuurd. Ik heb daarvan bewijs van DHL dat ze het wel degelijk hebben ontvangen.Ik heb achteraf betalen aangegeven,en nu is KLARA mij rekeningen en aanmaningen aan het sturen.Ik heb het ze tig keren uitgelegd en ja ze gaan het bij hoge uitzondering uitzoeken. Ik ga tot het einde om ze van hun ongelijk te overtuigen.Ik hoop hier niet alleen te staan,wie helpt daarbij??? Ik heb tv programma RADAR ook een bericht gestuurd. Nu maar weer afwachten

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roboos schreef:
16 aug 2023 16:46
Ik ga tot het einde om ze van hun ongelijk te overtuigen.
Ja, dat is leuk. Maar ze weten al lang dat ze ongelijk hebben.

Als je de daad bij het woord wilt voegen, moet je niet op radar gaan zitten wachten, maar dan moet je gewoon zelf stappen ondernemen. Stel ze in gebreke, stel een termijn, ga ze dagvaarden.

Of zie het als leergeld - de volgende keer kijk je wél vooraf naar waar je shopt.

Morgan le Fay
Berichten: 517
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

.
Laatst gewijzigd door Morgan le Fay op 16 aug 2023 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roboos schreef:
16 aug 2023 16:46
Ook ik heb retour gestuurd naar Adres in Den Haag waar hutsen zit volgens hun website.
Ik mocht volgens hen alleen naar China retour zenden,maar dat kost mij 65 euro ! Meer dan de waarde van het incomplete artikel.
Krijg steeds melding dat ze het niet hebben ontvangen omdat het niet naar het juiste adres is gestuurd.
Retourzendingen doen naar verkeerde adressen is overigens natuurlijk niet bepaald handig... Je bestelt iets uti China, waarvan vooraf duidelijk was dat het ook weer retour moet naar China, en stuurt het vervolgens naar een adres in Den Haag waarvan de kans nogal groot is dat ze er helemaal niet daadwerkelijk zitten. Dat levert wel gedoe op ja...

Morgan le Fay
Berichten: 517
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Roboos schreef:
16 aug 2023 16:46
Ook ik heb retour gestuurd naar Adres in Den Haag waar hutsen zit volgens hun website.
Ik mocht volgens hen alleen naar China retour zenden,maar dat kost mij 65 euro ! Meer dan de waarde van het incomplete artikel.
Krijg steeds melding dat ze het niet hebben ontvangen omdat het niet naar het juiste adres is gestuurd. Ik heb daarvan bewijs van DHL dat ze het wel degelijk hebben ontvangen.Ik heb achteraf betalen aangegeven,en nu is KLARA mij rekeningen en aanmaningen aan het sturen.Ik heb het ze tig keren uitgelegd en ja ze gaan het bij hoge uitzondering uitzoeken. Ik ga tot het einde om ze van hun ongelijk te overtuigen.Ik hoop hier niet alleen te staan,wie helpt daarbij??? Ik heb tv programma RADAR ook een bericht gestuurd. Nu maar weer afwachten
O jee, weer een Don Quichot :D

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Roboos schreef:
16 aug 2023 16:46
Ik heb tv programma RADAR ook een bericht gestuurd. Nu maar weer afwachten
Radar is een consumenten televisieprogramma, geen helpdesk die zaken gaat oppakken in opdracht van een consument. Ook gaan ze echt niet achter elke dropshipper aan aangezien het om honderden websites per jaar gaat.
U bent verantwoordelijk voor uw eigen daden en zal dus ook zelf aktie moeten ondernemen.

Morgan le Fay
Berichten: 517
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

J. Deltoer schreef:
14 aug 2023 11:43
Met hulp van RADAR wordt de hulp van de redactie of het tv programma ingeroepen. Antoinette kan dus aan de slag om de strijd tegen Hutsen op te pakken. Benieuwd hoe dit afloopt. Chips, bier, nootjes.
Je vergeet de popcorn.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus mensen sturen daadwerkelijk iets naar een ander adres dan aangegeven. De webshop zegt het niet ontvangen te hebben, omdat dat het verkeerde adres is en dan claim je vervolgens dat je zeker weet dat ze het hebben ontvangen, omdat de track en trace zegt dat het is aangekomen. Ja, op dat verkeerde adres, waar mogelijk iemand heel verbaasd een pakketje heeft gekregen en niet weet wat ie er mee moet.

J. Deltoer
Berichten: 3092
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, het adres van de dropshitter die doodleuk zegt: verkeerde adres.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Weet je zeker dat dat het adres van de dropshipper is?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hutsen.nl schuift verantwoordelijkheid af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het doel van een malafide dropshipper is het ontvangen van geld. De rest kan hem niets schelen. Je gaat dus geen verplichte zaken op je website neerzetten en al helemaal niet je eigen gegevens. Want dat word het wel heel makkelijk om gevonden te worden. Je noemt je tussenpersoon/platform en je zet een retouradres in je voorwaarden in China.
Dat gebeurd al jaren en zal niet veranderen.

Plaats reactie