Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Wilmahes
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2022 16:52

Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door Wilmahes »

Ilyamsterdam is een webwinkel die producten aanbiedt, echter de producten worden geleverd vanuit China.
Het probleem ontstaat als het product niet juist is (te klein of verkeerd). Je geeft dit binnen 30 dagen aan omdat je garantie hebt dat je het product wil retourneren en dan begint de ellende
Je krijgt geen retourbon of uit eindelijk kun je ze retourneren naar China kosten 80 euro.
Ze zijn tot op de dag onbereikbaar.
Hoe krijg ik mijn product geretourneerd?
Mvg

Wilma Hesselink

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet. U hebt gekocht bij een dropshipper. Google daar maar eens op.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door grun »

De website verwijst naar moza-amsterdam.com. Geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK nummer. Er staat wel een valse claim dat ze een uitstekende beoordeling hebben op trustpilot. Dat is niet waar, zoals u inmiddels hebt ontdekt. Ik zie het somber in om uw geld terug te krijgen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Niet of heel moeilijk. Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies, maar me ervaring is dat de advies is om je verlies te nemen.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door triangel »

Niet! Waarschijnlijk heeft u voor het product niet de hoofdprijs betaald......neem u verlies en les voor de volgende keer

Debbystoffel
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2022 15:24

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door Debbystoffel »

Ik heb bij ILYAMSTERDAM ook een bestelling gedaan en natuurlijk is deze niet goed en wou ik het terug sturen. Uiteraard kreeg ik geen bericht terug
Het is nu zo dat ik via klarna heb betaald en ik heb daar mijn pakket retour gemeld.
Zo kunnen zij nog niet het bedrag betalen aan ILYAMSTERDAM
Omdat ik mijn pakket wil terug sturen gaan zij nu een onderzoek starten om te kijken of ik en ILYAMSTERDAM volgends de regels hebben gehandeld.
Ik sta nog in de wacht tot dit is afgerond maar hebben anderen hier misschien ook ervaring mee?

Debbystoffel
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2022 15:24

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door Debbystoffel »

Ben er net achter gekomen dat het KVK nummer van moza-Amsterdam op ene byTVK staat. KVK 78277361Vestigingsnr. 000045918813 Sondervick 135 5506RA Veldhoven
Op dit adres staan tal van bedrijven. Ik vraag me af of dit ooit aangepakt word en of dit gewoon gedoogd word omdat dit ook op een of andere manier de staatskas spekt…..

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Debbystoffel schreef:
09 feb 2022 16:42
Ik vraag me af of dit ooit aangepakt word en of dit gewoon gedoogd word omdat dit ook op een of andere manier de staatskas spekt…..
Interessant, vertel eens?

De meest voor de hand liggende manier om dit "aan te pakken" is heel simpel: koop er niet.

Onkruid71
Berichten: 2703
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ilyamsterdam webwinkel: hoe krijg ik mijn product geretourneerd?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

KvK doet niet zo moeilijk, dat is het probleem als het over bedrijven gaat met KvK. Ze registreren allesalleen maar.
Misschien dat het KvK alleen ter registratie bedoeld is, daar lijkt het op in ieder geval, controleren wordt er weinig gegaan.

Gesloten