LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door wiheda »

LET OP!

INVITO winkels geven slechts 3 maanden garantie op schoenen.
Op ritsen wordt geheel geen garantie gegeven.
Terwijl wettelijk 6 maanden verplicht is.

Ik ben met schoenen van meer dan 100 euro naar de winkel in Rotterdam geweest, daar het leer scheurd.
Men kan hier niets aan doen, i.v.m. de garantie die het hoofdkantoor aanhoud.

Ik ben geheel klaar met INVITO.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hoe oud zijn de schoenen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Invito is lid van thuiswinkel waarborg, dus je kan naar geschillencommissie stappen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wettelijke garantie is langer dan zes maanden, enkel het wettelijk bewijsvermoeden is zes maanden.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Nog nooit van INVITO gehoord, maar de wet zegt dat garantie op een produkt moet worden toegekend gedurende de levensduur die van het artikel mag worden verwacht. Als INVITO deze periode op 3 maanden stelt, zegt dit impliciet iets over de kwaliteit van de produkten. Dat alleen al zou reden genoeg moeten zijn om INVITO links te laten liggen. Het lijkt mij tenslotte dat schoenen of artikelen met ritsen wel iets langere levensduur dan 3 maanden zouden moeten hebben.
Niet kopen lijkt mij een beter alternatief dan wel kopen en je achteraf over de garantietermijn beklagen. Alle waar naar zijn geld...

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door aerox »

Waarom zou je garantie op een rits moeten hebben? Je past een jas/broek en dan werkt de rits. 2 maanden later neem je per ongeluk een stuk shirt mee als je de rits dicht doet. De stof zit klem, je gebruikt kracht en een tandje van de rits buigt een beetje en zodoende is de rits kapot. Moet de winkel dan garantie gaan geven op de kapotte rits? In de winkel deed hij het prima. Als ik met me bumper tegen een paaltje rij kan ik ook geen garantie claimen. Als je een rits op de goede manier gebruikt kan hij niet zomaar stuk gaan.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door De Econometrist »

aerox schreef:Waarom zou je garantie op een rits moeten hebben?
Wie heeft het over garantie op een rits?

Het gaat over garantie op een artikel met een rits, dat is wat anders. Dit zijn over het algemeen artikelen die geacht worden langer dan 3 maanden mee te gaan, en dus is de beperking van de garantie tot 3 maanden een beetje kort. Een reden om niet te kopen.

Overigens, garantie kan je nooit afdwingen t.a.v. produkten die kapot gegaan zijn door verkeerd gebruik.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

aerox schreef:Waarom zou je garantie op een rits moeten hebben? Je past een jas/broek en dan werkt de rits. 2 maanden later neem je per ongeluk een stuk shirt mee als je de rits dicht doet. De stof zit klem, je gebruikt kracht en een tandje van de rits buigt een beetje en zodoende is de rits kapot. Moet de winkel dan garantie gaan geven op de kapotte rits? In de winkel deed hij het prima. Als ik met me bumper tegen een paaltje rij kan ik ook geen garantie claimen. Als je een rits op de goede manier gebruikt kan hij niet zomaar stuk gaan.
Natuurlijk heb je garantie op een rits. Als het product verkeerd gebruikt is, dan is dat vrij snel te zien door iemand die een beetje verstand van textiel heeft. RITSEN gaan soms spontaan kapot, ook fabriekanten van ritsen maken wel eens fouten...
Als de bumper volgens de specs tegen zachte tikjes moet kunnen (tot 7 km /u) heb je er weldegelijk garantie op. Sommige van zulke bumpers zitten op duurdere auto's

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

De Econometrist schreef:
aerox schreef:Waarom zou je garantie op een rits moeten hebben?
Wie heeft het over garantie op een rits?

Het gaat over garantie op een artikel met een rits, dat is wat anders. Dit zijn over het algemeen artikelen die geacht worden langer dan 3 maanden mee te gaan, en dus is de beperking van de garantie tot 3 maanden een beetje kort. Een reden om niet te kopen.

Overigens, garantie kan je nooit afdwingen t.a.v. produkten die kapot gegaan zijn door verkeerd gebruik.
Garantie kan helemaal niet beperkt worden tot 3 maanden. Dit is bij wet verboden.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door riddert »

olaf79 schreef:
De Econometrist schreef:
aerox schreef:Waarom zou je garantie op een rits moeten hebben?
Wie heeft het over garantie op een rits?

Het gaat over garantie op een artikel met een rits, dat is wat anders. Dit zijn over het algemeen artikelen die geacht worden langer dan 3 maanden mee te gaan, en dus is de beperking van de garantie tot 3 maanden een beetje kort. Een reden om niet te kopen.

Overigens, garantie kan je nooit afdwingen t.a.v. produkten die kapot gegaan zijn door verkeerd gebruik.
Garantie kan helemaal niet beperkt worden tot 3 maanden. Dit is bij wet verboden.
Wat nu als het een slijtagekwestie is? Dan is het geen garantie lijkt mij.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door wieder »

riddert&olaf79 schreef:
De Econometrist schreef:
aerox schreef:Waarom ?
door verkeerd gebruik.
Dit is bij wet verboden.
Dan is het geen garantie lijkt mij.
Is er geen limiet aan dat ge-überkwoot van hullie?

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: INVITO geeft slecht 3 maanden garantie

Ongelezen bericht door aerox »

Olaf79 heeft wel gelijk maar geeft ook gelijk aan wat het probleem is. 9/10 consumenten hebben geen verstand van textiel en denken dat ze recht hebben op garantie als ze het zelf slopen of ze hebben er wel verstand van maar denken met een grote bek toch garantie te kunnen krijgen.

Gesloten