LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef: Ze vragen dus niet om misbruik, hoewel er altijd mensen zijn die het toch proberen te doen. Dit soort mensen verpesten het voor de rest. Uiteindelijk zal teveel misbruik leiden tot beleidverandering wat het alleen maar verpest voor de rest.

Ben van mening dat het woord misbruik niet op zijn plaats is in deze. Gebruik is het juiste woord.
Personen maken gebruik van de wat Jumbo adverteert. Niet relevant of deze personen dagelijks, wekelijks of zelden in een filiaal komen.

Mijn inziens is het beter als Jumbo net als andere supermarkt formules de producten flink afprijst ipv gratis weggeeft.
Wat dan nog overblijft bv na sluitingstijd onder personeel verdelen.
Dat vind jij niet relevant.. Anderen denken daar dan weer anders over.
Ik vind het zeker misbruik van een optie die bedoelt is voor klanten en iemand die alleen gratis produkten zoekt is wat mij betreft geen klant.

Anders denken kan uiteraard, ik ben er daar zelf ook 1 van maar in deze blijf ik erbij dat er geen misbruik is maar gebruik.

Nogmaals, dan moeten ze het beleid maar aanpassen zodat dit soort situaties niet voorkomen. Je kan op je vingers natellen dat zou gaan gebeuren.

Nog een mogelijkheid. Bv alleen gratis als je ook wat koopt met een min. waarde van ....vulmaarin.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:Er is wel degelijk sprake van misbruik. Geen enkele winkel wil klanten die alleen maar de gratis voordeeltjes halen en verder geen stuiver uitgeven.

En het zijn vaak niet de mensen die minimuminkomen hebben, maar mensen die dit soort produkten makkelijk kunnen betalen. We zullen netjes zeggen de beter gesitueerden.

Ook voor jou, dan moeten ze dit beleid beter uitwerken. Mogelijkheden zijn reeds gegeven. Zal best dat geen enkele winkel dit soort klanten wil maar dan beter uitwerken.

De rest van je uitspraken kan ik niet over oordelen.
Maar dat brengt mij tot nog een mogelijkheid. Uitwerking zal over nagedacht moeten worden, maar geef deze producten aan de echte minima ipv dat de beter gesitueeren dit voor de neus wegkapen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door moederslink »

Of verzamel ze in dozen en geef het weg aan de voedselbank.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door toeslagen »

moederslink schreef:Of verzamel ze in dozen en geef het weg aan de voedselbank.
Artikelen over het vervaldatuum, mogen niet meer aan de consument gegeven worden, ook is het gratis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door moederslink »

Officieel mag dat idd niet, ware het niet dat heel veel artikelen, net of even, over de datum bij de voedselbank terecht komen. Een kameraad van mijn zoon zit in zo.n beroerde situatie en krijgt/ haalt iedere week zn voedselpakket op. Zodoende weet ik dit. ( hij eet ook vaak met ons mee :D )

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door puma73 »

Teunbosseman schreef:
puma73 schreef:Er is wel degelijk sprake van misbruik. Geen enkele winkel wil klanten die alleen maar de gratis voordeeltjes halen en verder geen stuiver uitgeven.

En het zijn vaak niet de mensen die minimuminkomen hebben, maar mensen die dit soort produkten makkelijk kunnen betalen. We zullen netjes zeggen de beter gesitueerden.

Ook voor jou, dan moeten ze dit beleid beter uitwerken. Mogelijkheden zijn reeds gegeven. Zal best dat geen enkele winkel dit soort klanten wil maar dan beter uitwerken.

De rest van je uitspraken kan ik niet over oordelen.
Maar dat brengt mij tot nog een mogelijkheid. Uitwerking zal over nagedacht moeten worden, maar geef deze producten aan de echte minima ipv dat de beter gesitueeren dit voor de neus wegkapen.
Nee, het is bedoeld dat mensen die er klant zijn, lees betalen voor boodschappen dit, als het zo voorkomt GRATIS kunnen meenemen. Niet voor diegene die elke dag de winkel afschuimen om zo aan gratis boodschappen te komen.

De uitwerking is prima alleen kunnen sommige mensen de verleiding niet weerstaan. Het kan zelfs een winkelverbod opleveren.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:Officieel mag dat idd niet, ware het niet dat heel veel artikelen, net of even, over de datum bij de voedselbank terecht komen. Een kameraad van mijn zoon zit in zo.n beroerde situatie en krijgt/ haalt iedere week zn voedselpakket op. Zodoende weet ik dit. ( hij eet ook vaak met ons mee :D )
tot er een keer iemand ziek wordt of een 'niet echte minima' gebruik maakt van deze mogelijkheden en dit ook de nek om wordt gedraaid.. Tja, dan moeten ze het beleid maar aanpassen of beter uitwerken :shock:

Mensen verpesten het voor zichzelf ( en anderen ).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
Teunbosseman schreef:
puma73 schreef:Er is wel degelijk sprake van misbruik. Geen enkele winkel wil klanten die alleen maar de gratis voordeeltjes halen en verder geen stuiver uitgeven.

En het zijn vaak niet de mensen die minimuminkomen hebben, maar mensen die dit soort produkten makkelijk kunnen betalen. We zullen netjes zeggen de beter gesitueerden.

Ook voor jou, dan moeten ze dit beleid beter uitwerken. Mogelijkheden zijn reeds gegeven. Zal best dat geen enkele winkel dit soort klanten wil maar dan beter uitwerken.

De rest van je uitspraken kan ik niet over oordelen.
Maar dat brengt mij tot nog een mogelijkheid. Uitwerking zal over nagedacht moeten worden, maar geef deze producten aan de echte minima ipv dat de beter gesitueeren dit voor de neus wegkapen.
Nee, het is bedoeld dat mensen die er klant zijn, lees betalen voor boodschappen dit, als het zo voorkomt GRATIS kunnen meenemen. Niet voor diegene die elke dag de winkel afschuimen om zo aan gratis boodschappen te komen.

De uitwerking is prima alleen kunnen sommige mensen de verleiding niet weerstaan. Het kan zelfs een winkelverbod opleveren.

Neen, want dat staat nergens op de site van Jumbo. Of geef anders een link waar dit wel staat want ik kan niet vinden.

Wat er wel staat is:
http://www.jumbo.com/ scroll naar benee en lees nr4:


Bij ons is vers gegarandeerd vers, we selecteren met zorg de allerbeste versproducten. Product met de datum van vandaag? Dan krijg je als dank voor de melding het product gratis mee

Dus is de uitwerking van een van deze 7 zekerheden niet goed uitgewerkt. En als dit leidt tot een winkelverbod mag die winkel van mij aan de schandpaal.....pek en veren. Waarom jij daar nu ineens mee komt is mij een raadsel.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat TS het niet heeft gemeld waarvoor deze als dank :roll: de producten gratis mee zou krijgen.
Wellicht dat TS dit nog kan toelichten.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 16 sep 2015 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Jumbo's vers is vers garantie. Beleid klopt niet.

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat de TS geschrokken is van alle (ook verwijderde) antwoorden, dus die horen we hier nooit meer... terug.

Gesloten