LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kringloopwinkel 2Switch

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Toch mooi om te weten dat service en werkende producten niet in een tweedehandswinkel verwacht moeten worden.
Heel apart.

caddygirl
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 sep 2005 22:47

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door caddygirl »

Ik heb ook iets te klagen over 2switch! En vooral die in Doesburg waar ik overigens graag kom neuzen.

Ze worden met de dag duurder! Echt schandalige prijzen kom je daar tegen. Net zo duur als in de winkel. Action kandelaars voor 5 euro per stuk bijv... die koop je bij de action zelf nog voor minder.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door duiner »

Jezebel schreef:Na de derde keer een probleem, hier maar eens een review.

1.Artikelen liggen ongeprijsd in de winkel, maar mogen desondanks niet verkocht worden. Bedrijfsvoering is niet aanwezig, dus er mag geen prijs bepaald worden. Op de vraag of ik dan morgen terug mag komen en ze het kledingstuk tot dan willen reserveren krijg ik ook een negatief antwoord. Toen een klacht over deze handelswijze ingediend, waarop ik na een maand nog steeds geen reactie heb ontvangen. Wat een arrogantie!!!
2. produkt (telefoon) gekocht waarop stond dat het getest was en de melding "GOED" . Thuis geprobeerd en bleek niet te werken. Weer naar de winkel, maar van garantie was natuurlijk geen sprake.
3. in de winkel liggen vele spullen die rijp zijn voor een container, maar ze plakken er gewoon een prijs op. Schandalig!!!

Dus..... wees gewaarschuwd voordat u deze dubieuze winkel binnenstapt waar niets op orde is, het personeel zo flexibel als een strijkplank is en ze gewoon kapotte spullen verkopen.

in Den Haag hetzelfde .. schandalig , dat ze voor een oude rare salontafel.. 35 euro durven vragen

die je voor 16 euro , en nieuw dan bij Ikea kan kopen, ander model maar wel NIEUW ! !!
.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door 53o »

De kringloopwinkel krijgt hun spullen grotendeels gratis. Afgezien van uurloon voor vervoerders etc. (*edit* Alleen meubilair stond er nog, rest was al leeg)

Ze hebben bij mij ooit m'n oude flat mogen leeghalen. Had gezegd, jullie mogen alles hebben, als jullie alles meenemen. Ik had nog wel alle compleet waardeloze meubels het huis uit gedaan voordat zij langskwamen.

Toen ze aankwamen vonden ze mijn oude wandmeubel van enkele duizenden euros, (ongeveer 6k nieuwwaarde, ongeveer 4 jaar oud), wel goed genoeg om mee te nemen en een hoop ander meubilair. Maar ik moest het wandmeubel demonteren voordat ze deze mee wilden nemen.

Heb dit gedaan, en bij vervolgafspraak weigerden zij om een erg kitsch (maar ook erg licht en schoon) meubel mee te nemen wat in de hal stond voor mijn kat.

Na een korte discussie heb ik hun verzocht mijn huis verlaten en heb ik met een maat m'n meubels kort en klein geslagen zodat de restanten in de vuilcontainer pasten(was best wel vermakelijk, maar kostte mij wel een middag die eigenlijk ingepland stond voor werkzaamheden in nieuwe woning).

Ze verkopen gratis verkregen spullen voor veel geld, heel veel geld als je doorhebt dat hun inkoopsprijs alleen bestaat uit vervoerskosten. Daarna verkoopt de kringloopswinkel die artikelen voor 60% van de nieuwwaarde wanneer ze er mee weg komen.

De kringloopwinkels zijn gewoon profiteurs. Ze krijgen hun artikelen gratis van mensen die de de illusie hebben dat ze hiermee de medemens die er minder goed voorstaat helpen, terwijl hierna de kringloopwinkel die gratis producten voor bijna de hoofdprijs aanbiedt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door nevermind »

Dit verhaal kan ik beamen, wij hebben zoiets ook meegemaakt.
Daarvoor heb ik ook gekozen, om deze spullen of gratis weg te geven, of naar het milieupark te brengen.
Dit soort onderhandelingen hoef voor mij niet meer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@53o,
Ook een vermakelijk verhaal, maar wel een beetje triest dat het zo gaat.
53o schreef:Ze verkopen gratis verkregen spullen voor veel geld, heel veel geld als je doorhebt dat hun inkoopsprijs alleen bestaat uit vervoerskosten. Daarna verkoopt de kringloopswinkel die artikelen voor 60% van de nieuwwaarde wanneer ze er mee weg komen.
Sja dat ze ermee wegkomen, ligt eigenlijk meer aan de mensen die de spullen kopen voor die bedragen. Als mensen het allemaal niet meer zouden kopen, is het ook gauw afgelopen.
53o schreef: De kringloopwinkels zijn gewoon profiteurs. Ze krijgen hun artikelen gratis van mensen die de de illusie hebben dat ze hiermee de medemens die er minder goed voorstaat helpen, terwijl hierna de kringloopwinkel die gratis producten voor bijna de hoofdprijs aanbiedt.
Ik denk (dit verhaal gelezen hebbende) dat het beter is om andere wegen te bewandelen om er vanaf te komen, misschien een advertentie op marktplaats of een andere site, gratis af te halen ofzo..

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hallo,

Hier een zelfde verhaal, ik had kleding die ik niet meer droeg (vroeger pastte ik daar dus wel nog in) naar de kringloop gebracht. Ik kwam daar zelf een keertje en zag mijn blouse hangen voor de nieuwprijs.
Vervolgens wilden wij wat meubels wegdoen en moesten we eerst betalen voor het op te laten halen door de kringloop (nou goed dan) en toen wilden ze het toch niet want de meubels waren 'uit de tijd'. Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht, daarom wilde ik nieuwe.

Ik breng nu alles naar het Leger des Heils, die nemen praktisch alles wat het nog doet en zijn vriendelijk ook nog.

Isabel

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door duiner »

Isabel1 schreef:Hallo,

Hier een zelfde verhaal, ik had kleding die ik niet meer droeg (vroeger pastte ik daar dus wel nog in) naar de kringloop gebracht. Ik kwam daar zelf een keertje en zag mijn blouse hangen voor de nieuwprijs.
Vervolgens wilden wij wat meubels wegdoen en moesten we eerst betalen voor het op te laten halen door de kringloop (nou goed dan) en toen wilden ze het toch niet want de meubels waren 'uit de tijd'. Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht, daarom wilde ik nieuwe.

Ik breng nu alles naar het Leger des Heils, die nemen praktisch alles wat het nog doet en zijn vriendelijk ook nog.

Isabel

poeh, als je ziet wat ze verkopen, is wel alles uit de tijd ,
.
potjes en pannetjes uit de jaren 70 , zijn al heel gewoon daar !
( oma's woning werd opgeruimd . :wink: )
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

poeh, als je ziet wat ze verkopen, is wel alles uit de tijd ,
.
potjes en pannetjes uit de jaren 70 , zijn al heel gewoon daar !
( oma's woning werd opgeruimd
heel normaal , tenslotte krijgen ze die spullen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Jolijn »

duiner schreef:
Isabel1 schreef:Hallo,

Hier een zelfde verhaal, ik had kleding die ik niet meer droeg (vroeger pastte ik daar dus wel nog in) naar de kringloop gebracht. Ik kwam daar zelf een keertje en zag mijn blouse hangen voor de nieuwprijs.
Vervolgens wilden wij wat meubels wegdoen en moesten we eerst betalen voor het op te laten halen door de kringloop (nou goed dan) en toen wilden ze het toch niet want de meubels waren 'uit de tijd'. Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht, daarom wilde ik nieuwe.
Ik breng nu alles naar het Leger des Heils, die nemen praktisch alles wat het nog doet en zijn vriendelijk ook nog.
Isabel
poeh, als je ziet wat ze verkopen, is wel alles uit de tijd ,
potjes en pannetjes uit de jaren 70 , zijn al heel gewoon daar !
( oma's woning werd opgeruimd . :wink: )
En sommige mensen zijn daar dol op, gaan daarvoor speciaal naar kringloopwinkels.
En zetten ze soms op MP te koop voor diegenen die er ook dol op zijn, maar geen kringloopwinkels willen afstruinen.

Er zijn diverse kringloopwinkels, sommigen draaien bijna alleen op vrijwilligers, liefdewerk oud papier, anderen hebben hebben mensen in dienst via re-integratieprojecten, tja dan worden de spullen wat duurder, we willen natuurlijk ook dat die mensen gewoon betaald worden. Of die kringloopwinkels een lang leven beschoren is? We willen toch wel het idee hebben (denk ik) dat we iets leuks scoren voor weinig geld.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Twee keer per jaar winkelen in de kringloopwinkel dan naar de voedselbank en tenslotte naar de spaarbank om je geld voor een jaar op een depositorekening tegen 4% te storten.

Hoe zo armoede ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:

poeh, als je ziet wat ze verkopen, is wel alles uit de tijd ,
.
potjes en pannetjes uit de jaren 70 , zijn al heel gewoon daar !
( oma's woning werd opgeruimd . :wink: )
.
Weet je wel juist daarom veel mensen daar naar toe gaan omdat ze van
zulke spullen houden uit die tijden !?

Maar iets scoren daar voor weinig geld....hier in ieder geval niet, het is er
hartstikke duur.
Waren op zoek naar een fatsoenlijk tv kastje voor op logeerkamer, stonden
er genoeg, bij leenbakker waren we goedkoper uit en het was nieuw.

Heb nog bij de kleding gekeken, een broek voor 15 euro, kun je beter naar de markt gaan of naar Wibra/Zeeman daar heb je voor dat zelfde geld nieuwe kleding.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

Heb nog bij de kleding gekeken, een broek voor 15 euro, kun je beter naar de markt gaan of naar Wibra/Zeeman daar heb je voor dat zelfde geld nieuwe kleding
klopt bij Zeeman een nieuwe spijkerbroek 10 euries, tweede hands kleding vind ik persoonlijk vies.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Jolijn »

€10 van Zeeman of €15 voor 1 of ander duur, hip,speciaal merk, kan iemand doen beslissen voor die €15 te gaan.
Waarom tweedehands vies? Is toch gewassen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom tweedehands vies? Is toch gewassen?

dat is mijn persoonlijke mening, ik vind het vies. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:€10 van Zeeman of €15 voor 1 of ander duur, hip,speciaal merk, kan iemand doen beslissen voor die €15 te gaan.
Waarom tweedehands vies? Is toch gewassen?
Klopt, ieder zijn eigen keuze, mijn keuze is het niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door nevermind »

Jolijn schreef:€10 van Zeeman of €15 voor 1 of ander duur, hip,speciaal merk, kan iemand doen beslissen voor die €15 te gaan.
Waarom tweedehands vies? Is toch gewassen?
Hoe weet je of de kleding gewassen is?
Wordt deze alleen gewassen aangenomen, of gaat de kringloop deze wassen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door VioletPrue »

mafvogeltje schreef:Twee keer per jaar winkelen in de kringloopwinkel dan naar de voedselbank en tenslotte naar de spaarbank om je geld voor een jaar op een depositorekening tegen 4% te storten.

Hoe zo armoede ?
Tuurlijk, want iedereen kan even gratis eten bij de voedselbank halen.
Daar zit namelijk geen screeningsproces aan vast ofzo....
Blijf verder dromen!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
Jolijn schreef:€10 van Zeeman of €15 voor 1 of ander duur, hip,speciaal merk, kan iemand doen beslissen voor die €15 te gaan.
Waarom tweedehands vies? Is toch gewassen?
Hoe weet je of de kleding gewassen is?
Wordt deze alleen gewassen aangenomen, of gaat de kringloop deze wassen?
Ik ben eigenlijk van mezelf uitgegaan, als ik kleding wegdoe (fam/ buren/vrienden/kringloop) of op MP zet, is 't gewassen.
En ook al zou 't niet gewassen zijn (dat merk je misschien niet eens), je bent er altijd zelf bij. Vind je 't te vies om te kopen (mocht het dan toch in het rek hangen) laat je het.

Soms kun je d'r tweedehands leuker bijlopen dan nieuw.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 04 jan 2012 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kringloopwinkel 2Switch

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Waarom tweedehands vies? Is toch gewassen?
dat is mijn persoonlijke mening, ik vind het vies. :wink:
Wat precies vind je er vies aan?

Gesloten