Kruidvat aanbieding uitzondering voor multipacks niet goed aangegeven

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Lily1001
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2023 15:32

Kruidvat aanbieding uitzondering voor multipacks niet goed aangegeven

Ongelezen bericht door Lily1001 »

Ik was vandaag bij een Kruidvat en ik was op zoek naar deodorant van Rexona. Wat een geluk, dacht ik nog bij het schap, ik tref een aanbieding '2e halve prijs op alle Rexona'. Dus ik neem twee duopacks mee naar de kassa. Aan de zelfscankassa blijkt de korting niet verrekend, dus ik vraag een medewerker om hulp. Zij kijkt nog even bij het schap en komt tot de conclusie dat ze het ook niet weet en haalt er iemand anders bij. Deze man vertelt na een poosje dat duopacks uitgezonderd zijn, dat staat altijd op het bordje bij het schap. Ik kan volgens hem beter de losse bussen nemen, want dat is goedkoper. (Dat was overigens ook niet waar)

Jammer weer, ik dacht toch echt goed gekeken te hebben. Dus ik weer terug naar het schap en wat zie ik: op het actiekaartje staat 'alle rexona' en op het hele kaartje zie ik nergens een uitzondering voor duopacks. Dus ik spreek dezelfde medewerker weer aan met "ik zie toch echt nergens een uitzondering staan". Het antwoord was dat ze multipacks altijd uitzonderden van aanbiedingen, tenzij ze dat specifiek benoemen. Dus ik vroeg hoe ik dat had moeten weten. Nou, vertelde hij, kijk op het kaartje erboven, bij een heel ander merk staat "Andrelon, Axe, Badedas, Dove, Lux, Neutral, Prodent White now en nog veel meer 2e halve prijs" en daar staat de uitzondering voor multipacks wel bij. Dus ik vroeg nog "en hoe had ik die kaartjes, die bij heel verschillende merken staan aan dezelfde aanbieding en voorwaarden moeten koppelen? Ik kan toch niet zien dat 'en nog meer' op een heel ander kaartje verwijst naar Rexona?". Tja dat had ik dan moeten zien omdat je bij beiden een prentenboekje zou moeten krijgen volgens de medewerker.

In de bijlage de foto van het schap met de aanbiedingskaartjes. Ik hoor graag wat jullie visie op de situatie is: had ik moeten weten dat deze kaartjes aan dezelfde aanbieding waren verbonden en dat 'alle rexona' toch niet helemaal 'alle rexona' betekent of had de Kruidvat dit zelf beter moeten aangeven?
WhatsApp Image 2023-11-13 at 15..jpg
Foto die ik bij het schap in de Kruidvat heb gemaakt met de kaartjes waarop de aanbieding staat.
(97.55 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kruidvat aanbieding uitzondering voor multipacks niet goed aangegeven

Ongelezen bericht door Moneyman »

Simpel: natuurlijk mocht je op die aanbieding vertrouwen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruidvat aanbieding uitzondering voor multipacks niet goed aangegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch blijft het vreemd. Als je zo'n duopack hebt, dan heb je toch twee keer twee stuks? Wat is het probleem dan?

Overigens is dit de omgekeerde wereld:
Lily1001 schreef:
13 nov 2023 16:13
Het antwoord was dat ze multipacks altijd uitzonderden van aanbiedingen, tenzij ze dat specifiek benoemen. Dus ik vroeg hoe ik dat had moeten weten.
Een aanbieding hoort gewoon duidelijk te zijn. Een uitzondering niet benoemen is niet duidelijk, dus daar hoef je ook niet vanuit te gaan. En een uitzondering bij de ene aanbieding wel benoemen en bij de andere niet, terwijl die uitzondering ook daar geldt, maakt het alleen maar nog onduidelijker en verwarrender.

Reclamemaken is een vak, ik heb daar indertijd op de Meao serieus les in gehad. Daar leerden we hoe je een behoefte kunt creëren die er voorheen niet was, om wat te noemen. Tegelijk leerden we bij een van de economievakken (ik meen bedrijfseconomie) over winstmaximalisatie, ook zoiets. Dat impliceert al dat reclame iets anders is dan wekelijks halfbakken lokkertjes de wereld in schreeuwen om maar klanten over de vloer te krijgen in de hoop dat mensen dan nog andere dingen gaan kopen. Maar troost je: Kruidvat is niet de enige die er weinig van bakt.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kruidvat aanbieding uitzondering voor multipacks niet goed aangegeven

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Is inderdaad niet heel duidelijk. Echter bij drogisterijen betaal je in Nederland zonder aanbiedingen gewoon standaard teveel. Ga een keer naar Duitsland en zie dat dezelfde producten gewoon de helft van hier kosten (daar wordt dan niet meer mee gestunt prijs is prijs). Dit twee voor één (schijnbaar oneindig durende aanbiedingen) zijn dus eigenlijk gewoon de "normale prijs" waar ze nog gewoon winst op maken. De dubbelverpakkingen zitten dan wel weer heel dicht bij de Duitse prijzen dus daar kan men niet mee stunten.

Plaats reactie