Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Keyser Soza
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2021 16:39

Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door Keyser Soza »

Op zoek naar orthopedische en leren slippers via google kwam ik terecht bij Lusago.nl. Ik heb 2 paar orthopedische en leren slippers besteld via de website van Lusago.nl. Je kan via KLARNA achteraf betalen, waar ik ook voor gekozen heb omdat deze verkoper niet bekend was bij mij. Na ongeveer 1 week werden ze geleverd via DHL. Afzender uit China. De slippers waren van plastic en absoluut niet orthopedisch en zeer zeker niet van leer zoals aangegeven op hun website. Echt waardeloze troep van slechte kwaliteit. Op de website van Lusago staat dat je bestellingen kunt retourneren. Op hun website staat ook dat je artikelen voor retourn eerst moet aanmelden via de email. En je moet een retourformulier uitprinten en bijvoegen in het retourpakket. Dit retour formulier is nergens te vinden of te downloaden op hun website. Verder moet je de retour track en trace gegevens naar hun opsturen via de mail. De kosten voor retour zijn voor eigen rekening.
Retour adres is een bedrijvenloods in Tilburg. Maar het is niet echt duidelijk wie daar allemaal gehuisvest zijn. Bij het retouradres staat ook geen naam aangegeven. (Lusago zal waarschijnlijk voldoende zijn) Ook het aangegeven contact 06 telefoon nummer op hun website werkt niet. Nummer is niet bereikbaar.

Ik heb dezelfde dag na ontvangst van de slippers hun klantenservice [email protected] gemaild dat ik mijn bestelling wilde retourneren. Verder heb ik aangegeven dat de website gegevens van de slippers niet kloppen met die van de slippers die ik ontvangen had. Ik heb daar ook gevraagd naar de naam en juiste adres gegevens waar het retourpakket naartoe moet. Tevens heb ik om het retour formulier gevraagd welke mee terug gestuurd moet worden.

Een dag later krijg ik een email terug van Lusago met het volgende voorstel. Ze bieden 20% korting als ik de slippers behoud en bespaar dan ook nog eens de retour verzendkosten die ik zelf moet betalen. Ze vragen of dit een goed idee is!!!!. Verder geen antwoorden op mijn vragen naar het juiste retouradres en het ontbrekende retourformulier. Ook geen excuses voor de foute gegevens op hun website over de producten die absoluut niet kloppen.

Met dit aanbod ben ik uiteraard niet akkoord gegaan omdat ik deze slippers nog niet eens gratis wil hebben zo'n slechte kwaliteit zijn deze. Ik heb hun mail beantwoord en gezegd dat ik de bestelde slippers wil terug sturen en geen gebruik wil maken van hun korting aanbod. Tevens wederom gevraagd naar het retouradres en retourformulier.

Aantal uren later krijg ik een response van Lusago. Wederom wordt er een korting aangeboden, nu van 32% en een voorstel van hun om de slippers aan familie te schenken. Te belachelijk voor woorden. Heb wederom geweigerd en gevraagd mijn retourverzoek te respecteren, zoals op hun website aangegeven, en mij geen nieuwe voorstellen te maken/geven. Wederom heb ik het juiste retouradres aangevraagd en het toesturen van het benodigde retourformulier.

Tot nu toe, een dag later heb ik nog geen reacties of antwoorden ontvangen van Lusago.

Deze Chinese verkoper wil uiteraard zijn rommel verkopen, en trekt daar alles voor uit de kast. Maar respecteert niet zijn voorwaarden aangeven op hun eigen website. Contact gegevens, zoals telefoonnummer, kloppen en/of werken niet. Retourneren van spullen wordt je moeilijk gemaakt. Krijgt geen antwoorden op je vragen c.q. verzoeken. Retourformulier is nergens beschikbaar op hun website om te downloaden. En de spullen, in ieder geval de slippers die ik besteld heb zijn niet overeenkomstig van wat er op hun website staat. Klopt gewoon niets van. Het is niet aan te bevelen bij deze website Lusago.nl iets te bestellen. Ben zeer benieuwd of andere mensen die daar iets besteld of gekocht hebben een gelijksoortige ervaring hebben opgedaan. Ben dan ook zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen en of ze barrières blijven opwerpen om de producten te kunnen retourneren. Wordt vervolgd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zijn duizenden mensen die een soortgelijke ervaring hebben. Allemaal mensen die blind bij een dropshipper kopen en pas achteraf zaken gaan controleren.
Hoe het voor u zal aflopen is hetzelfde als bij al uw voorgangers. U kunt uw wonden likken en staat met lege handen. Wellicht dat als u de persoon achter de website kan achterhalen, deze kunt u in gebreke stellen en uiteindelijk een incassobureau heen sturen. Dan zal u wel de eerste zijn bij wie dat gaat lukken bij dergelijke bedrijven.

Neem die 32%, dan is het hoogst haalbare.


Keyser Soza
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2021 16:39

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door Keyser Soza »

Beste NeoDutchio, bedankt voor je reactie. Blind kopen is hier niet het geval gezien je achteraf betalen kan via KLARNA en er op hun website staat dat je binnen 14 dagen kan retourneren. Als ze zich daar niet aan houden zal er arbitrage via KLARNA plaatsvinden en zal er geen betaling verricht worden. Dus akkoord gaan met hun belachelijke voorstel van 32% korting lijkt mij een vorm van Struisvogelpolitiek, waar ik ik ieder geval niet van gediend ben. Ook niet omdat de geleverde producten van zo'n slechte kwaliteit zijn dat ik ze nog niets eens gratis zou willen behouden. Maar wellicht kan ik hiermee de volgende duizend personen waarschuwen niet bij Lusago.nl iets te bestellen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Keyser Soza schreef:
10 nov 2023 12:47
Beste NeoDutchio, bedankt voor je reactie. Blind kopen is hier niet het geval gezien je achteraf betalen kan via KLARNA en er op hun website staat dat je binnen 14 dagen kan retourneren. Als ze zich daar niet aan houden zal er arbitrage via KLARNA plaatsvinden en zal er geen betaling verricht worden. Dus akkoord gaan met hun belachelijke voorstel van 32% korting lijkt mij een vorm van Struisvogelpolitiek, waar ik ik ieder geval niet van gediend ben. Ook niet omdat de geleverde producten van zo'n slechte kwaliteit zijn dat ik ze nog niets eens gratis zou willen behouden. Maar wellicht kan ik hiermee de volgende duizend personen waarschuwen niet bij Lusago.nl iets te bestellen.
Er wordt al jaren en jaren gewaarschuwd, heeft dat jou geholpen dan? Nee, deze waarschuwing zal ook anderen niet helpen. Bovendien heeft deze shop volgende week ofzo weer een andere naam.
Op de website van Lusago staat dat je bestellingen kunt retourneren. Op hun website staat ook dat je artikelen voor retourn eerst moet aanmelden via de email. En je moet een retourformulier uitprinten en bijvoegen in het retourpakket. Dit retour formulier is nergens te vinden of te downloaden op hun website. Verder moet je de retour track en trace gegevens naar hun opsturen via de mail. De kosten voor retour zijn voor eigen rekening.
Retour adres is een bedrijvenloods in Tilburg. Maar het is niet echt duidelijk wie daar allemaal gehuisvest zijn. Bij het retouradres staat ook geen naam aangegeven. (Lusago zal waarschijnlijk voldoende zijn) Ook het aangegeven contact 06 telefoon nummer op hun website werkt niet. Nummer is niet bereikbaar.
Als je dit nou had gedaan VOORDAT je daar bestelde, dan had je niet blind besteld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door moederslink »

Keyser Soza schreef:
10 nov 2023 12:09
Op zoek naar orthopedische en leren slippers via google kwam ik terecht bij Lusago(...)
Bij orthopedische slippers denk ik aan écht aangepaste slippers die alleen een podoloog kan aanbieden.
Het behoud van je voeten >>>>>> nóóit op bezuinigen dus :wink: .

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies wat Moederslink zegt. Dit soort dingen dingen koop je nooit op internet en zeker niet bij dit soort vage sites.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keyser Soza schreef:
10 nov 2023 12:47
Beste NeoDutchio, bedankt voor je reactie. Blind kopen is hier niet het geval gezien je achteraf betalen kan via KLARNA en er op hun website staat dat je binnen 14 dagen kan retourneren. Als ze zich daar niet aan houden zal er arbitrage via KLARNA plaatsvinden en zal er geen betaling verricht worden. Dus akkoord gaan met hun belachelijke voorstel van 32% korting lijkt mij een vorm van Struisvogelpolitiek, waar ik ik ieder geval niet van gediend ben. Ook niet omdat de geleverde producten van zo'n slechte kwaliteit zijn dat ik ze nog niets eens gratis zou willen behouden. Maar wellicht kan ik hiermee de volgende duizend personen waarschuwen niet bij Lusago.nl iets te bestellen.
Toch maar even naar hun site gegaan.
*Een ratjetoe aan aangeboden spullen. Verwacht je daar medische schoenen? Zeker niet
*Ze zijn meer bereikbaar dan welke andere bekende webshop dan ook.
*Het adres is een bedrijfverzamelgebouw waar ze nooit al die artikelen kunnen opslaan
*De bestelling heeft een verwerkingstijd van 1 tot 2 werkdagen en een verzendtijd tot 10 werkdagen. Bij elkaar dus meer dan 2 weken.
*Diverse voorwaarden gaan tegen de wet in. Zoals dat als het niet opgehaald word bij een postkantoor (goh, zijn die er nog dan?) het terug gaat maar er geen restitutie plaats vind. Voor de zekerheid hebben ze dat zelfs 2 keer onder elkaar gezet.

U kijkt schijnbaar alleen maar naar achteraf betalen, maar u negeert een hoop rode vlaggen.
Voor uw gevoel waarschuwt u andere mensen, maar het aantal topics over dergelijke dropshippers is niet bij te houden. Zo lang mensen eerst handelen en daarna pas kijken blijft het vechten tegen de bierkaai. Lusago is, net zoals al die andere dropshippers, na een korte periode waarin veel klachten komen weer verdwenen en zal onder een nieuwe naam weer terug komen. Ook dan rent de klant er virtueel heen en begint het weer van voor af aan.

Keyser Soza
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2021 16:39

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door Keyser Soza »

Bedankt voor de reacties van alle betweters op dit podium die overal en iedereen een lesje willen leren en willen vertellen hoe je het wel of niet moet doen. Het lijkt wel een voetbalwebsite waar iedereen mekaar voor alles en nog wat uitmaakt en iedereen elkaar de wetten voorschrijft. Volgens mij is deze website bedoeld om mensen te waarschuwen voor bedrijven en verkopers die zich niet aan de voorwaarden en regels houden. Het gaat er niet om welk product ik wil bestellen en of ik dat beter ergens anders kan doen of kopen. Het gaat er ook niet om of ik wel of niet blind koop. Het gaat mij erom, om deze vrij onbekende drop shipping website kenbaar te maken in dit podium, zodat andere mensen die er wellicht iets willen bestellen en net zo naïef en dom zijn als ik om überhaupt daar iets te bestellen, volgens deze betweters, te waarschuwen. Of er al genoeg andere van deze websites zijn of er nog bij gaan komen doet er ook niet toe. Dus succes ermee betweters, hou jullie belerende woorden maar voor jullie. Van de Lusago.nl website waren niet veel (bijna geen) reviews beschikbaar. Vandaar ik daar aandacht aan heb besteed en ook lusago daarvan zelf op de hoogte heb gesteld. Wellicht doen ze er dan iets aan. Voor mij van meer belang dan betweterige reacties plaatsen.

Maar als laatste nog een update: Antwoord van lusago gekregen dat ik de producten kon retourneren en ook het aangevraagde retourformulier was bijgevoegd. Heb via een vervoerder met track en trace alles teruggestuurd naar het adres in Tilburg. T&T gegevens doorgemaild naar lusago. Dag later kreeg ik een email van lusago dat het bedrag gecrediteerd zou worden bij KLARNA. Ook van KLARNA kreeg ik een bericht dat lusago had doorgegeven dat de bestelling was geretourneerd of was geannuleerd en dat er geen bedrag meer open stonden. Dus uiteindelijk is het wel opgelost en verder goed afgehandeld. Maar het is een feit dat je beter eerst goed kunt kijken waar je een bestelling plaatst. Helaas heb je niet altijd de tijd daarvoor om eerst alles te onderzoeken of het wel allemaal klopt en betrouwbaar is. Achteraf betalen geeft een zekerheid dat je in ieder geval met bewijsvoering van o.a. correspondentie en verzendbewijzen in conclaaf kunt gaan via de betaalsite. Is te hopen dat lusago hiervan iets leert en op een andere manier zaken gaat doen en zijn productinformatie gaat aanpassen. Al lijkt dat ijdele hoop te zijn bij dit soort bedrijven.
Voor mij is deze case gesloten en diegene die iets zou willen bestellen bij deze website, wees gewaarschuwd. Voor alle betweters die zich wederom genoodzaakt voelen belerend te reageren, veel succes ermee. Er gaat geen reactie mijnerzijds meer op volgen. It’s a waste of time! Fijne dag verder.

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

..."Deze Chinese verkoper wil uiteraard zijn rommel verkopen, en trekt daar alles voor uit de kast. "... bedankt voor uw ondersteuning.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wat standaard allemaal weer, TS koopt bij dropshipper en weet blijkbaar niet wat dat is en TS is in zijn wiek geschoten als blijkt dat iedereen het allemaal al een keer gehoord heeft.
En dán wordt het interessant want blijkbaar biedt het gebruik van Klarna dan toch enige bescherming tegen dropshippers.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Keyser Soza schreef:
12 nov 2023 12:19
Volgens mij is deze website bedoeld om mensen te waarschuwen voor bedrijven en verkopers die zich niet aan de voorwaarden en regels houden.
(…)
Het gaat mij erom, om deze vrij onbekende drop shipping website kenbaar te maken in dit podium, zodat andere mensen die er wellicht iets willen bestellen en net zo naïef en dom zijn als ik om überhaupt daar iets te bestellen, volgens deze betweters, te waarschuwen. Of er al genoeg andere van deze websites zijn of er nog bij gaan komen doet er ook niet toe.
Maar wat heeft dat waarschuwen voor nut als u zelf ook niets gedaan hebt met die duizenden waarschuwingen die al jarenlang in allerlei media belanden? Consumentenorganisaties, televisieprogramma’s, social media, boos, enz, enz. Allerlei podia waar dit al tot in den treuren voorbij gekomen is.
Elke nieuwe waarschuwing is weer van hetzelfde: ik heb zelf nergens naar gekeken en wil nu anderen waarschuwen voor hetzelfde als wat ik gedaan heb. En die volgende gaat weer eerst kopen en komt dan ergens weer op een online punt voor die waarschuwing.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door BL2 »

Keyser Soza schreef:
12 nov 2023 12:19

Maar als laatste nog een update: Antwoord van lusago gekregen dat ik de producten kon retourneren en ook het aangevraagde retourformulier was bijgevoegd. Heb via een vervoerder met track en trace alles teruggestuurd naar het adres in Tilburg. T&T gegevens doorgemaild naar lusago. Dag later kreeg ik een email van lusago dat het bedrag gecrediteerd zou worden bij KLARNA. Ook van KLARNA kreeg ik een bericht dat lusago had doorgegeven dat de bestelling was geretourneerd of was geannuleerd en dat er geen bedrag meer open stonden. Dus uiteindelijk is het wel opgelost en verder goed afgehandeld. .......
Voor mij is deze case gesloten en diegene die iets zou willen bestellen bij deze website, wees gewaarschuwd. Voor alle betweters die zich wederom genoodzaakt voelen belerend te reageren, veel succes ermee. Er gaat geen reactie mijnerzijds meer op volgen. It’s a waste of time! Fijne dag verder.
Haha, dat wil toch niemand geloven, dus binnen krap 48 uurtjes, terwijl er geen contact mogelijk was, ook nog in het weekend (!) de retourgegevens ontvangen, spullen ingepakt, teruggezonden, in Tilburg uitgepakt en nagekeken en verwerkt.
Lusago geeft dit weer door aan Klarna, en deze heeft op deze zondag ook nog tijd gevonden je rekening te annuleren.
Dit is echt ongelooflijk.........

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Lusago.nl onbetrouwbare Chinese website

Ongelezen bericht door henk51 »

Ongeloofwaardig verhaal zo uit de dikke duim gezogen met hoop fantasie

Plaats reactie