Pakketten niet ontvangen van Zalando

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
26 jul 2023 10:33
Maar geloof jij dan dat TS baat heeft bij een pagina's lange discussie tussen de 2 bekende kemphanen, waarbij het echt niet uitmaakt wie er nu uiteindelijk gelijk heeft?
Nee, zeker niet, al maakt dat voor TS natuurlijk juist wel uit. Daarom vraag ik NeoDutchio ook direct naar een doorslaggevend argument. Als dat er niet is, is de discussie zinloos (en hoop ik dat die niet alsnog gestart wordt).

De relevante vraag voor TS is immers of zij moet betalen (omdat er correct geleverd zou zijn). Ik zie daar geen enkele grond voor.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
26 jul 2023 10:21
Ik zie geen enkel geldig argument waarom TS zou moeten betalen en waarom er door Zalando correct aan TS geleverd zou zijn. Als jij die wel ziet, dan lees ik ze graag.
Het zou ter voorkoming van vele nutteloze off-topic discussies helpen als u zou lezen en op de juiste zaken zou reageren. Ik heb mijn reactie gegeven, die is helder genoeg, is hetzelfde als wat u zegt en dus compleet nutteloos om daar op te reageren om een discussie uit te lokken.
Mocht u het stukje gemist hebben:
NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 17:27
U kunt aangeven dat u niets fysiek ontvangen heeft en dus niet gaat betalen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U heeft ook gezegd dat het grijs gebied is. En dat is het gewoon niet zie uw hierboven gestelde opmerking. Uw weerspreekt uzelf. Het is niet grijs maar zwart-wit.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 jul 2023 10:40
Moneyman schreef:
26 jul 2023 10:21
Ik zie geen enkel geldig argument waarom TS zou moeten betalen en waarom er door Zalando correct aan TS geleverd zou zijn. Als jij die wel ziet, dan lees ik ze graag.
Het zou ter voorkoming van vele nutteloze off-topic discussies helpen als u zou lezen en op de juiste zaken zou reageren. Ik heb mijn reactie gegeven, die is helder genoeg, is hetzelfde als wat u zegt en dus compleet nutteloos om daar op te reageren om een discussie uit te lokken.
Mocht u het stukje gemist hebben:
NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 17:27
U kunt aangeven dat u niets fysiek ontvangen heeft en dus niet gaat betalen.
Ok. Dan is er dus helemaal geen sprake van een grijs gebied. Is die onduidelijkheid voor TS óók weer uit de wereld.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door jochemd »

NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 20:57
Deze discussie is vaker gevoerd en derhalve compleet nutteloos. Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken. Pakketbezorging via de reguliere bedrijven (PostNL, DHL, DPD, enz) is altijd tot de eerste deur.
Meestal volgt dat uit de algemene voorwaarden van de vervoerder. Daar heeft TS echter niets mee te maken. Die heeft alleen te maken met artikel 13.2 van de algemene voorwaarden van Zalando. Dat er een gat (van zo'n 4 verdiepingen) zit tussen de voorwaarden van de vervoerder en de voorwaarden van Zalando is niet het probleem van TS.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ten overvloede, de algemene voorwaarden zijn integraal te vernietigen. Algemene voorwaarden moeten bij een koop te downloaden zijn en er geldt een één klik doctrine. Een link naar de PDF versie in het midden van de HTML voorwaarden is onvoldoende.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jochemd schreef:
26 jul 2023 13:31
NeoDutchio schreef:
25 jul 2023 20:57
Deze discussie is vaker gevoerd en derhalve compleet nutteloos. Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken. Pakketbezorging via de reguliere bedrijven (PostNL, DHL, DPD, enz) is altijd tot de eerste deur.
Meestal volgt dat uit de algemene voorwaarden van de vervoerder. Daar heeft TS echter niets mee te maken. Die heeft alleen te maken met artikel 13.2 van de algemene voorwaarden van Zalando. Dat er een gat (van zo'n 4 verdiepingen) zit tussen de voorwaarden van de vervoerder en de voorwaarden van Zalando is niet het probleem van TS.
Buiten de afspraken die je maakt met de verkoper kan je ook afspraken maken met de bezorger. In de app kan je namelijk een hoop zaken regelen die dan ook leidend zijn. Dus als ik bij Zalando bestel en afspreek dat deze thuis bezorgen en achteraf blijkt dat ik niet thuis ben, dan pas ik het afleveradres of -datum aan. Dan kan ik niet gaan klagen dat Zalando de overeenkomst niet nakomt en niet volgens afspraak thuis bezorgd.
Er is nog weinig hoogbouw waar je zomaar binnen kan lopen. Je moet altijd door een toegangsdeur. Er staat nergens in de voorwaarden dat er bij de voordeur bezorgd word, alleen op het opgegeven adres. En dat tot waar de bezorger kan komen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
26 jul 2023 14:14
Buiten de afspraken die je maakt met de verkoper kan je ook afspraken maken met de bezorger.
Gesteld noch gebleken is dat er in deze casus afspraken met de bezorger zouden zijn gemaakt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
26 jul 2023 14:32
NeoDutchio schreef:
26 jul 2023 14:14
Buiten de afspraken die je maakt met de verkoper kan je ook afspraken maken met de bezorger.
Gesteld noch gebleken is dat er in deze casus afspraken met de bezorger zouden zijn gemaakt.
Zucht, dat is niet het punt. Er werd gesuggereerd dat er enkel naar de voorwaarden van Zalando gekeken moet worden. Daar zijn dus uitzonderingen op.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is niet gesuggereerd. Wat zeg je er van als we van deze off-topic discussie weer teruggaan naar de casus van TS?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 jul 2023 14:57
alfatrion schreef:
26 jul 2023 14:32
NeoDutchio schreef:
26 jul 2023 14:14
Buiten de afspraken die je maakt met de verkoper kan je ook afspraken maken met de bezorger.
Gesteld noch gebleken is dat er in deze casus afspraken met de bezorger zouden zijn gemaakt.
Zucht, dat is niet het punt. Er werd gesuggereerd dat er enkel naar de voorwaarden van Zalando gekeken moet worden. Daar zijn dus uitzonderingen op.
Die uitzondering is er alleen als TS andersluidende afspraken met de bezorgdienst zou hebben gemaakt. Daarvan is echter geen sprake.

Je brengt dus wéér ruis in de discussie. Waarom blijf je niet gewoon bij wat wél ontopic is?

Antiflirt
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2023 20:34

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Antiflirt »

Is er nog iemand die mij kan helpen?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vraag is waar je behoefte aan hebt.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken. Pakketbezorging via de reguliere bedrijven
(PostNL, DHL, DPD, enz) is altijd tot de eerste deur."
Als dat het geval is dan wordt zeker ook de eerst persoon die daar toevallig net achter die deur staat als huisgenoot
beschouwd en die krijgt dat pakketje dus in handen en vervolgens meld de bezorger op zijn tablet: pakketje is
afgegeven aan "huisgenoot" die de voordeur opendeed.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando

Ongelezen bericht door Moneyman »

Antiflirt schreef:
29 jul 2023 18:10
Is er nog iemand die mij kan helpen?
Gewoon aangeven dat je niet betaalt omdat er niet (correct) geleverd is. De rest van de discussie is voor tussen Zalando en de bezorger.

Plaats reactie