LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retourrecht internetshop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je probleem is mij niet duidelijk. Heb je soms smetvrees?

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 jan 2019 18:17
Je probleem is mij niet duidelijk. Heb je soms smetvrees?
Ik trek nou niet bepaald graag een trui over mijn hoofd die voor mij een hoofd heeft gezien die niet schoon was. En slapen onder een dekbed die bezweet is.... nee dank je. Heerlijk, sokken aantrekken die eerst door iemand met voetschimmel gepast is.

Heeft niets met smetvrees te maken hoor, maar ik blijf liever gezond.

Lady1234
Berichten: 27126
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
19 jan 2019 18:17
Je probleem is mij niet duidelijk. Heb je soms smetvrees?
Ik heb geen probleem en ik heb beslist geen smetvrees.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
19 jan 2019 18:17
Je probleem is mij niet duidelijk. Heb je soms smetvrees?
Je hoeft geen smetvrees te hebben om het idee ve 2e hands dekbed niet fris te vinden .
En op heel warme zomerdagen ga ik geen kleren of schoenen passen in een fysieke winkel.

Online vind ik een uitkomst maar ik wil 100 % nieuw spul.
Dat is te ruiken, te zien en te voelen.....zo niet dan gaat het linea recta retour.
Ik moet zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen heb en ook altijd splinternieuw spul aangeleverd heb gekregen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
19 jan 2019 19:16
alfatrion schreef:
19 jan 2019 18:17
Je probleem is mij niet duidelijk. Heb je soms smetvrees?
Je hoeft geen smetvrees te hebben om het idee ve 2e hands dekbed niet fris te vinden .
Wie een hotel huurt gaat liggen onder wat sommige duiden als een tweedehands dekbed. Die dekbedden worden uiteraard gewassen, maar dat kan met de dekbedden uit de winkel natuurlijk ook. En toch zeg je dat je een (gewassen)" tweedehands" dekbed niet fris vind.
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:16
Online vind ik een uitkomst maar ik wil 100 % nieuw spul.
Dat is te ruiken, te zien en te voelen.....zo niet dan gaat het linea recta retour.
Dat heeft dus niet te maken met dat het niet fris zou zijn, maar met kieskeurigheid.

Lady1234
Berichten: 27126
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ik koop dat hotel niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
19 jan 2019 19:32
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:16
alfatrion schreef:
19 jan 2019 18:17
Je probleem is mij niet duidelijk. Heb je soms smetvrees?
Je hoeft geen smetvrees te hebben om het idee ve 2e hands dekbed niet fris te vinden .
Wie een hotel huurt gaat liggen onder wat sommige duiden als een tweedehands dekbed. Die dekbedden worden uiteraard gewassen, maar dat kan met de dekbedden uit de winkel natuurlijk ook. En toch zeg je dat je een (gewassen)" tweedehands" dekbed niet fris vind.
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:16
Online vind ik een uitkomst maar ik wil 100 % nieuw spul.
Dat is te ruiken, te zien en te voelen.....zo niet dan gaat het linea recta retour.
Dat heeft dus niet te maken met dat het niet fris zou zijn, maar met kieskeurigheid.
De TS stuurt zijn dekbed ongewassen retour .
Zelf kan mijn machine geen dekbed aan , past niet.

Iedereen die dat wel wil mag van mij uiteraard onder een 2e hands gebruikt dekbed liggen, ik wil dat niet.
In een hotel of B & B worden de dekbedden gewassen.
Het ruikt altijd schoon gewassen en.....ik koop het niet hè?
Bij koop wil ik nieuw spul , dan ben ik maar kieskeurig :lol: .

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Student90 »

Lady1234 schreef:
19 jan 2019 19:35
Maar ik koop dat hotel niet.
Je betaalt wel voor je verblijf. Heb je dan niet bepaalde verwachtingen? En als bij aankomst blijkt dat daar niet aan voldaan wordt, wat dan?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
19 jan 2019 19:35
Maar ik koop dat hotel niet.
Gelukkig niet. Als je bij iedere klant, nieuwe lakens, dekbedden, bestek, ect. zou aanschaffen omdat tweedehands eww is, dan schieten de prijzen de lucht in.
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
De TS stuurt zijn dekbed ongewassen retour .
TS heeft dat laten stomen, als ik me niet vergis. En als ik textiel koop dan was ik het voor dat ik het ga gebruiken.
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
Zelf kan mijn machine geen dekbed aan , past niet.
Hoe maak je het dan schoon?
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
Iedereen die dat wel wil mag van mij uiteraard onder een 2e hands gebruikt dekbed liggen, ik wil dat niet.
Dan zijn je vakantie opties beperkt. Je kan met de tent of de caravan weg. Je kan niet een hotel of huisje boeken.
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
Het ruikt altijd schoon gewassen en.....ik koop het niet hè?
Als je het niet koopt, dan mag het onhygiënisch zijn?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rechter: een toiletbril is geen maatwerk en geen hygiëneproduct.
https://ictrecht.nl/2016/11/16/uitzonde ... er-duiding

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

En ondertussen denk ik al 237 berichten lang: “wat is een internetschop”? :wink:

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 jan 2019 21:48
En ondertussen denk ik al 237 berichten lang: “wat is een internetschop”? :wink:
Dat is een tool om een gat in een firewall mee te graven.

Lady1234
Berichten: 27126
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Student90 schreef:
19 jan 2019 19:52
Lady1234 schreef:
19 jan 2019 19:35
Maar ik koop dat hotel niet.
Je betaalt wel voor je verblijf. Heb je dan niet bepaalde verwachtingen? En als bij aankomst blijkt dat daar niet aan voldaan wordt, wat dan?
Uiteraard heb ik bepaalde verwachtingen. Schone gewassen lakens, en ik weet echt het verschil, maar geen nieuwe dekens.

Lang geleden eens een huisje gehuurd bij Center Parcs, met een lakenpakket. Ten eerste was alles er ronduit smerig. De dekens zou ik nog niet over een paard gelegd hebben, als ik die had. Lakens waren gewassen maar vol vlekken en gaten.
Uiteraard mijn beklag gedaan bij de receptie. Men verzocht ons bijvoorbeeld te gaan zwemmen en daarna op hun kosten te gaan eten, zodat ze tijd hadden het huisje te reinigen en de bedden te voorzien van hele en schone lakens en gewassen dekens. En zo gebeurde.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 jan 2019 21:48
Rechter: een toiletbril is geen maatwerk en geen hygiëneproduct.
https://ictrecht.nl/2016/11/16/uitzonde ... er-duiding
Wat heeft een wc bril er nu weer mee te maken? Overigens onzinnig om een wc bril te herroepen. Het past, of het pas niet. Je hoeft het niet uit te pakken om te zien of er een andere bevestiging op zit. Enkel de doos open maken is al voldoende. Maar het idee alleen al dat je die bril gaat monteren en 13 dagen later gebruikt en al wil terug sturen. En dat moet de verkoper weer opdraaien voor de kosten om deze weer in te pakken. Weggooien is goedkoper.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 jan 2019 21:57
alfatrion schreef:
19 jan 2019 21:48
Rechter: een toiletbril is geen maatwerk en geen hygiëneproduct.
https://ictrecht.nl/2016/11/16/uitzonde ... er-duiding
Wat heeft een wc bril er nu weer mee te maken? Overigens onzinnig om een wc bril te herroepen. Het past, of het pas niet. Je hoeft het niet uit te pakken om te zien of er een andere bevestiging op zit. Enkel de doos open maken is al voldoende. Maar het idee alleen al dat je die bril gaat monteren en 13 dagen later gebruikt en al wil terug sturen. En dat moet de verkoper weer opdraaien voor de kosten om deze weer in te pakken. Weggooien is goedkoper.
Wat die die bril ermee te maken heeft, is evident... maar ik zal nog even voor je citeren:
De wc-bril was geseald, waarbij er zelfs op de seal stond dat de plastic seal speciaal hiervoor was aangebracht. De rechtbank vond echter dat er geen sprake was van een product dat wegens hygiënische redenen enkel verzegeld geretourneerd mocht worden. Zij geeft aan dat een wc-bril prima door de webwinkel gereinigd kan worden (na retour) en zo weer als nieuw verkocht kan worden. Dat hierdoor de shop verplicht wordt tot extra werk, is niet relevant.
Uit je reactie blijkt wel weer overduidelijk dat je de wet minder relevant vindt dan je eigen mening. En dat verklaart gelijk de hele discussie...

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Student90 »

Lady1234 schreef:
19 jan 2019 21:56
Student90 schreef:
19 jan 2019 19:52
Lady1234 schreef:
19 jan 2019 19:35
Maar ik koop dat hotel niet.
Je betaalt wel voor je verblijf. Heb je dan niet bepaalde verwachtingen? En als bij aankomst blijkt dat daar niet aan voldaan wordt, wat dan?
Uiteraard heb ik bepaalde verwachtingen. Schone gewassen lakens, en ik weet echt het verschil, maar geen nieuwe dekens.

[...]
En waar gaan die schone, gewassen lakens onder andere overheen?

Overigens met het aantal beddengoed dat hotels e.d. nodig hebben, zou het mij niks verbazen als zij de eersten zijn die dit soort retourtjes opkopen. Scheelt in de kosten en de klanten verwachten immers toch alleen maar gewassen beddengoed en geen nieuw beddengoed. At the end of the day heeft een hotellaken waar 100(en) andere mensen in hebben geslapen en tussendoor telkens gewassen wordt en een laken dat je zelf koop, nadat het 1x is geretourneerd en tussendoor telkens gewassen wordt precies dezelfde waarde.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
19 jan 2019 21:38
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
Zelf kan mijn machine geen dekbed aan , past niet.
1) Hoe maak je het dan schoon?
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
Iedereen die dat wel wil mag van mij uiteraard onder een 2e hands gebruikt dekbed liggen, ik wil dat niet.
2) Dan zijn je vakantie opties beperkt. Je kan met de tent of de caravan weg. Je kan niet een hotel of huisje boeken.
moederslink schreef:
19 jan 2019 19:45
Het ruikt altijd schoon gewassen en.....ik koop het niet hè?
3) Als je het niet koopt, dan mag het onhygiënisch zijn?
1) ik heb meerdere dekbedden, deze wissel ik af zodra er een nd stomerij gaat .
2) mijn vakantieopties zijn niet beperkt : beddengoed en dekbedden in de hotels zijn schoon en fris gewassen , ik ruik dat, zie dat en voel dat. Ik ga nooit meer naar huisjes.
3) het mag dus uiteraard niet onhygiënisch zijn en dat zijn ze dus dan ook niet, ze zijn gebruikt maar schoon .

Als ik een dekbed nieuw koop , moet het wel 100 % nieuw en ongebruikt zijn. Ik wil niet een gebruikt 2e hands dekbed kopen , in een hotel moet ik het wel gebruiken , maar ik koop het niet.

* ik wil hier nog wel bij opmerken dat ik er vroeger wel iets minder problemen mee had. Toen gingen we met de kinderen heel soms wel eens naar huisjes, maar wij waren kampeerders pur sang en dus lekker primitief in de tent en dus ook met ons eigen beddengoed . Nooit een sleurhut gehad .
Ik merk dat ik naarmate ik ouder word ik veel kieskeuriger, kritischer en preciezer ben geworden. *
Laatst gewijzigd door moederslink op 19 jan 2019 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
19 jan 2019 22:04
Wat die die bril ermee te maken heeft, is evident... maar ik zal nog even voor je citeren:
De wc-bril was geseald, waarbij er zelfs op de seal stond dat de plastic seal speciaal hiervoor was aangebracht. De rechtbank vond echter dat er geen sprake was van een product dat wegens hygiënische redenen enkel verzegeld geretourneerd mocht worden. Zij geeft aan dat een wc-bril prima door de webwinkel gereinigd kan worden (na retour) en zo weer als nieuw verkocht kan worden. Dat hierdoor de shop verplicht wordt tot extra werk, is niet relevant.
Uit je reactie blijkt wel weer overduidelijk dat je de wet minder relevant vindt dan je eigen mening. En dat verklaart gelijk de hele discussie...
Ik ken deze uitspraak al langer, maar wat is het vergelijk met een dekbed? Ik slaap niet onder een wc bril. Zo kan je verschillende uitspraken erbij gaan halen van artikelen die niet op de lijst staan van hygiene artikelen. Een wc-bril kan je een doekje overheen halen en is weer schoon. En ja, ik vind het retoursturen van een wc-bril grote kolder. Maar dat heeft niets met de wet te maken.
Een dekbed kan je niet even zelf schoonmaken. Deze moet dus apart naar een stomerij gebracht worden. Waar de wc bril binnen een paar uur weer verkocht kan worden kan dat niet met een dekbed die meerdere dagen in een stomerij is.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
19 jan 2019 22:40
2) mijn vakantieopties zijn niet beperkt : beddengoed en dekbedden in de hotels zijn schoon en fris
gewassen , ik ruik dat, zie dat en voel dat. Ik ga nooit meer naar huisjes.
Hoewel voor de context relevant neem ik het relevante citaat niet over. Je gaf aan dat je niet onder een tweedehands dekbed wilde liggen. Het hotel heeft alleen maar tweedehands dekbedden. Ik kan alleen maar concluderen dat je best onder tweedehands dekbedden wilt liggen.
moederslink schreef:
19 jan 2019 22:40
Als ik een dekbed nieuw koop , moet het wel 100 % nieuw en ongebruikt zijn.
Geen dekbedden online kopen ;) Ik retourneer ze ook regelmatig ;)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourrecht internetshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 jan 2019 22:47
Moneyman schreef:
19 jan 2019 22:04
Wat die die bril ermee te maken heeft, is evident... maar ik zal nog even voor je citeren:
De wc-bril was geseald, waarbij er zelfs op de seal stond dat de plastic seal speciaal hiervoor was aangebracht. De rechtbank vond echter dat er geen sprake was van een product dat wegens hygiënische redenen enkel verzegeld geretourneerd mocht worden. Zij geeft aan dat een wc-bril prima door de webwinkel gereinigd kan worden (na retour) en zo weer als nieuw verkocht kan worden. Dat hierdoor de shop verplicht wordt tot extra werk, is niet relevant.
Uit je reactie blijkt wel weer overduidelijk dat je de wet minder relevant vindt dan je eigen mening. En dat verklaart gelijk de hele discussie...
Ik ken deze uitspraak al langer, maar wat is het vergelijk met een dekbed? Ik slaap niet onder een wc bril. Zo kan je verschillende uitspraken erbij gaan halen van artikelen die niet op de lijst staan van hygiene artikelen. Een wc-bril kan je een doekje overheen halen en is weer schoon. En ja, ik vind het retoursturen van een wc-bril grote kolder. Maar dat heeft niets met de wet te maken.
Een dekbed kan je niet even zelf schoonmaken. Deze moet dus apart naar een stomerij gebracht worden. Waar de wc bril binnen een paar uur weer verkocht kan worden kan dat niet met een dekbed die meerdere dagen in een stomerij is.
Je weet inmiddels écht wel dat dit totaal irrelevant is.

Gesloten