Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Msijbrands
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 20:58

Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door Msijbrands »

Pas op uitgebreid verhaal hieronder!

Wij zijn opgelicht door de firma Haco en ze zijn verder onbereikbaar om mij fatsoenlijk te woord te staan of om op een normale manier te zoeken zoeken naar een oplossing.

Mijn verhaal;

Wij zijn naar de winkel gegaan om een tafel zoeken die we mooi vinden.
Een eis was wel dat we wel een tafel wilde die gelakt is, in verband met de kids hier in huis.
Na even zoeken zagen we de tafel "Trunk" staan in het filiaal te Zaandam.
We hebben een tafel besteld en betaald.

Een aantal weken later kregen wij bericht dat deze binnen was gekomen.
Bij ophalen bleken de verkeerde poten geleverd te zijn.
Dus we konden weer leeg naar huis.
Dit zou opgelost worden en we zouden gebeld worden wanneer de juiste poten binnen waren.

Vervolgens, twee weken later, zijn de juiste poten geleverd en konden we de tafel compleet ophalen.
Thuis blijkt de tafel ongelakt te zijn terwijl deze expliciet was verkocht als zijnde gelakt, ook zat er een streep over de tafel (waarschijnlijk transport schade).
Gebeld en we kregen te horen dat we maar even een potje lak moeten aanschaffen en de tafel zelf maar even moeten behandelen, de lak zouden we eventueel vergoed krijgen na een hoop heen en weer mailen en bellen.
Bij het eerste contact over de niet behandelde tafel zei het hoofdkantoor van Haco dat de tafel onbehandeld word geleverd door de leverancier en dat dit nou eenmaal het product is zoals hij is.

De verkoper was het niet eens met zijn collega's van het hoofdkantoor en voelde zich waarschijnlijk een beetje schuldig en wilde ons tegemoet komen door het potje lak aan ons terug te betalen
Maar daarvoor moesten we wel weer maar het filiaal in Zaandam.

Voor de streep zou er een bedrijf komen om dat er uit te schuren maar helaas lukte dit niet helemaal.
Na wat miscommunicatie en fouten aan de kant van Haco uiteindelijk de mogelijkheid om een nieuwe tafel te laten leveren.
Hierin was mijn eis dat de tafel ter compensatie wel gelakt geleverd mag worden en dan ook wel hier voor de deur bezorgd mag worden.
We blijven zo kosten maken om heen en weer te rijden met een grote (huur) auto.
Hierin heeft Haco aangegeven dat dit niet mogelijk is en dat ik de tafel in de winkel om mag ruilen of voor 80 euro thuis kan laten bezorgen..
Dit lijkt mij toch geen manier van service verlenen.

Helaas kunnen we ook niet van de koop afzien volgens de firma Haco..

Haco heeft contact met mij gezocht en hebben na pijn en moeite aangeboden om te tafel bij ons thuis om te ruilen.

Na een aantal weken was de nieuwe tafel binnen en is deze omgeruild bij ons thuis.
Na het uitpakken en monteren van de tafel gaven de bezorgers al aan dat er allemaal rare plekken in de tafel zitten en dat ik hierover maar even contact moet zoeken met Haco (zij komen de tafel tenslotte alleen maar omruilen).

De tafel die we nu hebben gekregen heeft dus allerlei opgevulde plekken dit resulteert in allemaal oranje en grijze plekken in de tafel.
Zo is deze niet aan ons verkocht in de winkel en we zijn er ook niet op gewezen dat de kans bestaat dat er gaten opgevuld kunnen worden en je daardoor juist afwijkingen krijgt.
Anders hadden wij de tafel nooit gekocht..

Na contact zoeken met Haco is ons verteld dat het is wat het is en ze doen verder helemaal niets meer voor ons.
Volgens Haco zijn dit "product natuurlijke eigenschappen".
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een boom zelf oranje/grijsachtig vul materiaal produceert.
Plus het feit dat de tafel aan ons verkocht is als behandeld.
Dit lijkt heel erg op misleidende verkoop.

Service is ver te zoeken bij ze.. heb je een probleem, zoek het uit.. ze helpen je niet.
En ze hebben letterlijk afgesloten met dat ze inhoudelijk niet meer reageren op mijn email's of telefoontjes.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door Nevyn »

Oke, slechte service, maar waar zit de in uw eerst zin genoemde oplichting?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zie totaal geen oplichting, maar wel vervelend situatie.

Neem contact op met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies, www.juridischloket.nl of je rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen uitleggen wat je rechten zijn en kijken of je de koop ongedaan kan maken.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door Kokka1 »

ik zie toch echt een bedrijf dat van alles doet om de klant tevreden te stellen, lijkt me toch echt geen oplichting.
als de tafel niet voldoet aan de verwachtingen dan kan je gewoon de koop ontbinden op grond van non-conformiteit.
Als ik het hele verhaal lees dan krijg ik toch sterk de indruk dat we hier te maken hebben met een stampvoetende hoog van de toren blazende klant, die het nu verbruikt heeft bij de firma Haco.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door WZZ »

Een beetje stampvoeten kan ik me in deze geschiedenis wel voorstellen. HACO is niet zo van de service, wij kochten een kast en die moest zelf in elkaar worden gezet. Alleen zat er geen gebruiksaanwijzing bij. Gebeld, maar helaas konden ze ons daar niet aan helpen. O, hoezo niet, was mijn vraag. Nou, dat ging niet, was het antwoord.
Zeer tot ons geluk bleek een buurman verderop dezelfde kast te hebben en met een 6-tal keren heen en weer lopen zagen wij kans de kast te monteren. Maar van HACO hoef je het niet te hebben.
HACO? Geen aanrader.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door Jablan »

Check. Niet de lichtreclame, maar de meubelzaak. Geen bijzonder assortiment. Dan vraag ik mij af waarom je bij deze keten koopt en niet bij de concurrent? Prijs of toeval?

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door bupaul »

Dat u een “grote” auto huurt en van uw woonplaats (weet niet waar u woont) naar Zaandam rijd kiest u zelf voor en daar hoeft de winkel geen rekening mee te houden.
Verder komt de winkel u behoorlijk tegemoet. Wat betreft kleur kan het ook liggen aan de behandeling van het hout.

Henkus1952
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2020 15:15

Re: Service ver te zoeken bij meubelzaak Haco

Ongelezen bericht door Henkus1952 »

Wij hebben een boxspring gekocht bij Haco Uden . Bij aankoop een zeer duidelijke uitleg hoe lang de levertijd zou zijn . Op de gemelde leveringsdag zijn er twee monteurs gekomen die op zeer correcte wijze het bed gemonteerd hebben . Alleen maar lof voor de firma Haco . Ik kan mij daardoor ook niet vinden in de term ; oplichting.

Gesloten