LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dwaling zul je voor de rechter moeten bewijzen en het is nog maar de vraag of dat lukt. Ik zou gewoon aangegeven dat je niet gehouden bent om deze kosten te betalen nu deze niet duidelijk zijn aangegeven. Later kun je altijd de overeenkomst met een beroep de misleidende handelspraktijk de overeenkomst altijd nog (subsidiair) vernietigen. (Nietigheid uitspreken kan alleen de rechter.)

Laat het bedrag gewoon door de bank storneren. Dan zullen ze nog wel wat tegen sputteren en misschien ook nog wel een incassobureau in schakelen, maar tot een rechtszaak zal het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nooit komen.

Noni
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2014 22:52

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Noni »

Jammer maar helaas, ik heb vandaag van GGN wederom te horen gekregen dat ze mijn 2e bezwaar ook verwerpen en dat ik toch echt die 90 euro moet betalen.
Ik denk dat t voor mij nu gewoon klaar is, geen idee wat ik er verder nog aan kan/moet doen dus het word betalen denk ik!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Noni schreef:Jammer maar helaas, ik heb vandaag van GGN wederom te horen gekregen dat ze mijn 2e bezwaar ook verwerpen en dat ik toch echt die 90 euro moet betalen.
Ik denk dat t voor mij nu gewoon klaar is, geen idee wat ik er verder nog aan kan/moet doen dus het word betalen denk ik!
Niet betalen! Heb je niet duidelijk gemaakt dat er sprake is van misleiding en dat er dus geen terechte vordering is? Heb je niet gezegd dat V. maar moet dagvaarden?

Dat doet hij namelijk toch niet, en GGN kan brieven blijven sturen tot ze een ons wegen.

Wat zegt GGN dat de grond is voor het afwijzen van de bezwaren?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het versturen van aangetekende brieven is duur en voegt hier niet of nauwelijks iets toe. Het incassobureau doet dat ook niet en zij hebben meer reden om dat wel te doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Het versturen van aangetekende brieven is duur en voegt hier niet of nauwelijks iets toe. Het incassobureau doet dat ook niet en zij hebben meer reden om dat wel te doen.
De enige plek waar hier in het topic aangeraden is een aangetekende brief te sturen is naar V., omdat hij simpelweg liegt over het niet ontvangen van post, en het is toch wel handig als je kan aantonen dat je de misleiding/opzegging naar het bedrijf hebt gecommuniceerd. Anders kan je niet hardmaken dat je (volgens je eigen standpunt) geen betalingsverplichting hebt.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tuurlijk wel. Je hoeft niet eens een brief te sturen. Je noemt de je reactie (op de dagvaarding) "Conclusie van Antwoord tevens eis in reconventie" en vordert de vernietiging van de overeenkomst in reconventie. Wordt de eiser ook nog eens twee keer veroordeeld in proceskosten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ja, dat kan natuurlijk ook, maar V. zal natuurlijk nooit dagvaarden en ondertussen zit jij met een berg brieven waar je niet op zit te wachten. :lol:

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat stopt niet op het moment dat jij een al dan niet aangetekende brief stuurt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Dat stopt niet op het moment dat jij een al dan niet aangetekende brief stuurt.
Bij mij stopte het daarna wel. :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewone brief niet geprobeerd?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Gewone brief niet geprobeerd?
Na getekend te hebben voor ontvangst belde de heer V. mij op om te melden dat de opzegging niet was ontvangen. Meneer V. had geen andere manier waarop hij kon weten dat er een verstuurd was, aangezien er nog geen bedragen geïncasseerd waren en ook nog niets bezorgd was. Foutje van meneer dus. Hij had pas moeten bellen nadat er was afgeschreven en gestorneerd, maar goed.. Dat zal wel zijn aanname zijn geweest, want veel mensen sturen pas een opzegging/brief nadat er is afgeschreven.

Als meneer een brief ziet en daarin leest dat de "klant" voorgelogen is en zodoende ook geen zaken wenst te doen (en dus niets zal betalen) probeerde deze man mij dus even te vertellen dat er geen opzeggingen waren ontvangen en dat er dus wél betaald moest worden.

Ik heb meneer toen verteld dat hij geen cent zal krijgen en hij het verder met mijn advocaat mocht uitzoeken, waarop meneer ineens met wel heeeel veeel volume en scheldwoorden begon te tieren. Heb toen maar opgehangen. :lol:

Maar goed: mijn ervaring is dus dat meneer een leugenaar en een oplichter is die alleen maar op geld uit is en zal liegen en bedriegen (en voornamelijk dreigen) om dit te krijgen.

Vandaar dus dat niemand hem ook maar een cent moet geven.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:
alfatrion schreef:Gewone brief niet geprobeerd?
Na getekend te hebben voor ontvangst belde de heer V. mij op om te melden dat de opzegging niet was ontvangen.
Kennelijk is het antwoord nee. En een aantekende brief ontkent meneer kennelijk ook.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Nee, omdat ik al gelezen had (en bij TROS Opgelicht) had gezien wat voor figuur die man is. Omdat hij ook ontkent aangetekende brieven te hebben ontvangen kun je makkelijk hard maken dag hij een leugenaar is en dus alles wat hij betweert als ongeloofwaardig bestempelen terwijl je eigen geloofwaardigheid gesterkt wordt. Immers heb je bewijs dat hij getekend heeft voor ontvangst.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hij kan erkennen de envelop te hebben ontvangen, maar ontkennen dat daar een opzegging in zat.

De makkelijkste manier om dit hard te maken is door het uitwisselen van getuigenverklaringen. Er zijn zo te horen voldoende getuigen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Hij kan erkennen de envelop te hebben ontvangen, maar ontkennen dat daar een opzegging in zat.
Als je de rest van dit topic gelezen had, had je geweten dat hij dat ook al heeft gedaan ja.xD
Die man deugt gewoon niet, wat ook bleek uit die aflevering van TROS Opgelicht.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Julie4444 schreef:
alfatrion schreef:Hij kan erkennen de envelop te hebben ontvangen, maar ontkennen dat daar een opzegging in zat.
Als je de rest van dit topic gelezen had, had je geweten dat hij dat ook al heeft gedaan ja.
Wat ben je vriendelijk. Ik sluit af met de conclusie dat een aangetekende brief hier geen meerwaarde heeft, maar alleen geldverspilling is.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mag je vinden. In mijn geval was het in ieder geval effectief.

Diana181080
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2014 09:12

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door Diana181080 »

Ik heb vorig jaar november mijn tweede aanmaning gekregen vanuit GGN, hier had ik weer een bezwaarschrift op terug gestuurd zoals hier geadviseerd wordt. Daarna nooit meer wat van Splendid gehoord en op de site van GGN is mijn zaak niet meer bekend.
Ik ga er nu dus maar vanuit dat Splendid net zo klaar met mij is zoals ik allang met hun was!

slt
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2015 13:59

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door slt »

Ik ben benieuwd, of ik weer een rekening binnen krijg van ggn.
Na mijn afwijzing. Het staat nu op 90euro.
Iemand ooit hoger gehad?

sanskrit
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 okt 2013 15:18

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door sanskrit »

Ook in onze situatie was die ene aangetekende brief aan V. de dag direct nadat mijn vrouw was aangesproken op straat de doorslag bij GGN om de incasso te stoppen. Wij hadden GGN een kopie van die brief inclusief ontvangstbewijs gezonden. Later (weken maar dat ligt voornamelijk aan het laat antwoorden van V. aan GGN zelf) hadden wij een brief van GGN met dossier gesloten retour.

Communicatie met GGN heb ik nooit per briefpost gedaan omdat het via hun website portal kan worden afgehandeld. Veel incassobureaus bieden een portal aan waarbinnen men de zaken kan afhandelen en is geen oude analoge briefpost meer voor nodig. Zeker niet aangetekend, daar zie ik in deze zaak ook het nut niet in.

Voor iedereen hier die na (twee of meer) bezwaren nog steeds wordt "gestalkt". Niet betalen, poot stijf houden en incassobureau duidelijk laten weten dat er alleen betaald word na een gerechtelijke uitspraak. Vermeld dat je verder niet meer reageert en doe dat ook gewoon niet. Bewaar wel alles natuurlijk.
Laatst gewijzigd door sanskrit op 25 aug 2015 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten