Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Iemand die mij bier uit blik aanbiedt schrap ik van mijn vriendenlijst.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkig heb ik je nooit blik uit bier aangeboden. Overigens gaat het hier heel netjes vanuit het blik in een keurig bierglas. Dat drinkt toch wel beter, met een mooiere schuimkraag. Whiskey uit blik zal je zeker ook niet believen?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
04 sep 2023 12:59
Iemand die mij bier uit blik aanbiedt schrap ik van mijn vriendenlijst.
Gelukkig dat ik niet op uw vriendenlijst sta. Schrappen die blikjes.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach Neo, ik denk dat wij best onder het genot van een tapbiertje een avondje aan de bar zouden kunnen doorbrengen. Met Angora erbij wordt het nog gezelliger.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
04 sep 2023 12:42
16again schreef:
04 sep 2023 12:39
Wat gebeurt er dan met het blikje in dat bos? Het antwoord ligt voor de hand, en juist daarom is het statiegeld ingevoerd
Dat blikje gooi je in de eerste de beste prullenbak die je tegen komt. Dat ligt het meest voor de hand
In die ideale wereld is statiegeld overbodig. De hoeveelheid zwerfafval toont echter aan dat de wereld minder ideaal is.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
04 sep 2023 13:32
witte angora schreef:
04 sep 2023 12:42
16again schreef:
04 sep 2023 12:39
Wat gebeurt er dan met het blikje in dat bos? Het antwoord ligt voor de hand, en juist daarom is het statiegeld ingevoerd
Dat blikje gooi je in de eerste de beste prullenbak die je tegen komt. Dat ligt het meest voor de hand
In die ideale wereld is statiegeld overbodig. De hoeveelheid zwerfafval toont echter aan dat de wereld minder ideaal is.
Het gekke is dat ik op mijn wandeltochten eigenlijk zelden of nooit zwerfafval tegen kom. In de steden en dorpen ook maar bitter weinig.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U wandelt alleen op schiermeeuwenoog?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope, door het hele land. Zit nu vooral op de Veluwe. Maar langs de Noordzeekust, op Texel, langs het IJsselmeer, het Pelgrimspad, en noem alles maar op, ik zie maar weinig afval liggen.

De grote viespeuken zijn degenen die hun afval van 8 hoog naar beneden gooien, of vertikken hun zooi even naar de gemeentewerf te brengen of zelfs maar te bellen. Dat heeft niks met zwerfafval te maken. En nu komen er dus de zwervers bij die vuilnisbakken leeghalen op zoek naar blikken, en de inhoud naast de bak gooien.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou niet alleen zwervers, ook bijstandsgerechtigden doen gretig mee, las ik laatst. Dat wordt dan blijkbaar niet als inkomsten gezien?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Feit is wel dat er, door het oplossen van een niet-bestaand probleem, een ander echt probleem is ontstaan.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door Dirkie »

J. Deltoer schreef:
04 sep 2023 12:59
Iemand die mij bier uit blik aanbiedt schrap ik van mijn vriendenlijst.
Ik neem aan dat ik daar al niet in sta. Maar mocht het zo zijn dan weet ik hoe ik er snel af kan :D

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dirkie schreef:
04 sep 2023 14:51
J. Deltoer schreef:
04 sep 2023 12:59
Iemand die mij bier uit blik aanbiedt schrap ik van mijn vriendenlijst.
Ik neem aan dat ik daar al niet in sta. Maar mocht het zo zijn dan weet ik hoe ik er snel af kan :D
Ik heb een partijtje Westvleteren 12 en 8 op de kop getikt. Die deel ik alleen met vrienden.
U weet zeker dat u niet op mijn vriendenlijst wil?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sommige speciaalbiertjes komen alleen in blik. Dus iemand die jou bijvoorbeeld een Pohjala aanbiedt, die wordt toch direct verwijderd?

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Even opgezocht wat dat is. Nee, dan niet.
Meestal wordt me dan Schultenbrau aangeboden, of nog erger, Heineken...

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
04 sep 2023 15:03
Ik heb een partijtje Westvleteren 12 en 8 op de kop getikt. Die deel ik alleen met vrienden.
U weet zeker dat u niet op mijn vriendenlijst wil?
Het wordt nu wel héél verleidelijk... :D

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie wat moois opbloeien... heeft dat statiegeld toch nog enig nut gehad... :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door Jablan »

Radar schreef:
04 sep 2023 10:49
Veel blikjes - waar statiegeld op zit - worden gewoon nog weggegooid in plaats van ingeleverd. Komt dat omdat er te weinig innamepunten zijn? Het doel van Statiegeld Nederland is dat 90% van de statiegeldplichtige producten worden ingeleverd om daarmee een bijdrage te leveren aan een schoner Nederland. Maar dit lukt nog niet. Sterker nog: er liggen veel kapotgescheurde vuilniszakken op straat waardoor zwerfafval ontstaat. Hoe nu verder?

Bekijk het item met Fons: https://youtu.be/KsA5xNm08Pg en laat weten wat jij er van vindt.
Systeemfout: hier geldt niet, dat waar iets met statiegeld wordt verkocht, het ook ingeleverd kan worden. Dat is een basisvoorwaarde voor een functionerend statiegeldsysteem.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door witte angora »

En maar stug volhouden... die 90% gaat het nooit niet worden.

https://nos.nl/artikel/2489673-meer-sta ... urstellend

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Te weinig innamepunten voor statiegeld?

Ongelezen bericht door criticus2 »

typisch een door suffe ambtenaren achter een bureau bedachte regel , en nu hebben de ondernemers de zwarte piet toegeschoven gekregen omdat t niet werkt (wat iedereen kon voorspellen behalve de bedenkers zelf... Waarmee die zichzelf m.i. gediskwalificeerd hebben voor hun job...) .

Een ander probleem wat ik ervaren heb: een huismerk flesje van bv AH is niet in te leveren bij een COOP of Plus automaat, barcode wordt niet herkend, want huismerk.

Wil de regeling enige verbetering krijgen moet je alles , maar dan ook alles overal in kunnen leveren, dus ook een in België gekocht blikje cola van een of andere Belgische supermarkt huismerk. Waar hebben we anders een EU voor???

Plaats reactie