LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trotec24

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MarkWind
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2018 10:50

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door MarkWind »

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Ik krijg niemand te pakken. Ik zie ook dat er nu 2 websites zijn trotec24.nl en nl.trotec.com - die laatste wordt in de afgelopen 24 uur flink geupdate zie ik dus ze zijn erg bezig. Maar ik krijg niemand te pakken omtrent mijn bestelling die sinds dinsdag op 'wacht op ontvangst van betaling' staat. terwijl ik via IDEAL heb betaald.

Hoe gaat het inmiddels met jullie order?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kimmetjek schreef:Als ik vanmiddag geen bevestiging heb ontvangen ga ik aangifte doen bij de politie van oplichting, ook ik een airco besteld en betaald en hoor en zie niks meer van dit bedrijf. Alle lijnen zijn dood en kan op geen enkele manier contact met ze opnemen. Ik ga nu de ABN AMRO bellen en aangeven dat dit rekeningnummer van hun wordt gebruikt voor oplichting en of ze de bank kunnen stil leggen.
Aangifte waarvan? Het is pas oplichting als het bedrijf moedwillig u geld heeft proberen af te troggelen, hiervan is helemaal geen sprake. Wacht gewoon ff een weekje, zoals iemand hier aangaf zijn ze aan het verhuizen en gezien iedereen nu airco's gaat bestellen hebben ze het waarschijnlijk drukker dan ze hadden voorzien toen ze maanden geleden die verhuizing plande.

MarkWind
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2018 10:50

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door MarkWind »

Onder andere is er sprake van een webshop keurmerk op trotec24.nl dat niet geregistreerd is bij het keurmerk zelf. Foutje of oplichting. Hoe dan ook niet goed. Overigens zijn de elk uur de sites aan het updaten. Trotec24.nl heeft nu al 4 keer zijn contactnummer gewijzigd wanneer ik daar ben ingelogd.

+31 161 228704 naar +31 103 135252 en terug.

Hele rare gang van zaken. Er gebeurt overduidelijk vanalles, maar niks qua communicatie.

MarkWind
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2018 10:50

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door MarkWind »

Zojuist reactie van Stichting Webshop Keurmerk:

Geachte heer/mevrouw,

Wat vervelend, u kunt het beste aangifte doen bij de politie.

Met vriendelijke groet,

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de website van Webshopkeurmerk Trustmark staat natuurlijk ook de opmerking:
* Niet alle webshops willen vermeld staan maar bij twijfel kan bij ons navraag worden gedaan
Op de Duitse pagina vind ik ze overigens ook niet als lid. Als het een foutje of vergissing is, is dat wel heel slordig. Melden of navraag doen, zou ik zeggen. (Edit: de navraag is gedaan, zie ik.)

Aan de andere kant: een paar maanden geleden leek het misschien een goed idee om in de "rustige vakantieperiode" te gaan verhuizen. Ik kan me voorstellen dat het in de huidige omstandigheden voor een kleine organisatie (hier in NL) al gauw een rommeltje wordt.
Wacht nog eens een week af. Als u echt zou zijn opgelicht, maakt dat ook niet meer uit. De ergste hitte is dan misschien wel voorbij als de airco komt, maar dan bent u goed voorbereid op de verschrikkingen die het KNMI ons in het vooruitzicht stelt (via de NOS).

Mikeokhuiysen
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:57

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Mikeokhuiysen »

Erthanax schreef:Op de website van Webshopkeurmerk Trustmark staat natuurlijk ook de opmerking:
* Niet alle webshops willen vermeld staan maar bij twijfel kan bij ons navraag worden gedaan
Op de Duitse pagina vind ik ze overigens ook niet als lid. Als het een foutje of vergissing is, is dat wel heel slordig. Melden of navraag doen, zou ik zeggen. (Edit: de navraag is gedaan, zie ik.)

Aan de andere kant: een paar maanden geleden leek het misschien een goed idee om in de "rustige vakantieperiode" te gaan verhuizen. Ik kan me voorstellen dat het in de huidige omstandigheden voor een kleine organisatie (hier in NL) al gauw een rommeltje wordt.
Wacht nog eens een week af. Als u echt zou zijn opgelicht, maakt dat ook niet meer uit. De ergste hitte is dan misschien wel voorbij als de airco komt, maar dan bent u goed voorbereid op de verschrikkingen die het KNMI ons in het vooruitzicht stelt (via de NOS).

Het ding is... Op het internet zijn er mensen die al 2 weken geleden hebben besteld en nog altijd niks ontvangen.
Ik denk dat, dat geen toeval is. ..
Laatst gewijzigd door Mikeokhuiysen op 27 jul 2018 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ebergje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:03

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door ebergje »

Hier ook hetzelfde probleem. Vermoed inderdaad drukte + verhuizing zoals ik hier lees.. Ga er wel van uit dat het goed komt, maar extreem amateuristisch is het wel. Ook jammer dat je geen google recensie achter kan laten.

ebergje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:03

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door ebergje »

Mikeokhuiysen schreef:
Het ding is... Op het internet zijn er mensen die al 2 weken geleden hebben besteld en nog altijd niks ontvangen.
Ik denk dat, dat geen toeval is.

Het bedrijf is hoogstwaarschijnlijk een fraude. Ik heb de politie gecontacteerd en ze kunnen enkel een onderzoek starten wanneer er voldoende mensen een aangifte doen. Dus dit is geen slecht idee.
Momenteel wacht ik slechts een paar dagen. Echter heb ik in het verleden wel eens vaker bij dit bedrijf besteld.. Communicatie was toen ook niet geweldig, maar ontving tenminste wel iets.

beste-spellen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:12

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door beste-spellen »

Ik heb afgelopen maandag telefonisch contact opgenomen met Trotec, werd vriendelijk te woord gestaan. De dame adviseerde mij om via bol.com te bestellen, omdat dan de retourkosten zouden worden gedekt. Ook heb ik gevraagd of de levertijd van 2-3 dagen realistisch was, ze vertelde dat het erg druk was en dat ze hun best gingen doen, maar dat het uiterlijk een week zou duren.

Zojuist hebben we de airco mogen ontvangen. Onze airco werd wel verscheept vanuit Duitsland, maar de levering (uitgevoerd door DPD) ging erg snel.

Helaas mist er bij ons een deel van de bestelling (airlock). Toen geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt. Als het waar is dat KPN ze inderdaad vroegtijdig hebben afgesloten - wat gegeven het feit dat het KPN is zomaar eens de waarheid kan zijn - dan snap ik volkomen dat het daar nu chaos is, ze met man en macht bezig zijn om een telefoonlijn te regelen en dat hun mailbox overstroomt.

Voor nu geef ik ze nog voordeel van de twijfel, maar ik kan begrijpen dat andere gebruikers, die met deze hitte nog geen airco in huis hebben, hier anders over denken.

ManuelaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:58

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door ManuelaB »

Ik heb ook iets besteld afgelopen dinsdag en de status blijft op in behandeling staan, terwijl ik met IDEAL heb betaald......heb er geen goed gevoel bij....

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op de website staan diverse adressen in o. a. Duitsland vermeld. Hoe zien die er uit in Streetview? (Het is mij nu te warm om onbezoldigd privédetective te spelen.) Als die duidelijk herkenbaar zijn als bedrijfspand van Trotec of moederbedrijf geeft dat enig vertrouwen.
Moedwillige oplichting geloof ik nog niet meteen, wel in een rommeltje, of puinzooi, of mismanagement en dreigend faillissement. Als er al twee weken geen enkel contact mogelijk is, zou ik me ook zorgen maken.
Heeft iemand al eens geprobeerd contact op te nemen met de Duitse hoofdvestiging?

ebergje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:03

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door ebergje »

Ook ik wacht al een paar dagen. Vond het direct al vreemd dat er geen bevestiging kwam. Heb bij Trotec vorig jaar ook iets besteld via Bol,com, toen was de levering ok. Helaas kan je ook geen google recensie achter laten, want dit is zwaar amateuristisch.

Roland80
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:25

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Roland80 »

Beste Mensen,

Zojuist is de airco bezorgd door DPD.

De status van mijn bestelling staat nog op 'in behandeling' en heb ook geen trac & trace ontvangen.
Ik heb de bestelling geplaats op Zondag 22 Juli en is dus na 4 dagen toch binnen gekomen.

Hopelijk geeft het jullie hoop.

Lekky
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:45

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Lekky »

Ook ik heb een bestelling gedaan op deze site maar nog niks vernomen na een beetje onderzoek kwam ik erachter dat het daadwerkelijk een magazijn heeft in Duitsland dus nog maar even afwachten

Martijn_r
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2018 18:23

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Martijn_r »

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Kan gewoon online. Ik stel voor dat meer mensen dat doen, dan krijgen we vast sneller ons geld terug.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er meer mensen geld terug eisen zal dat geen invloed op de snelheid van terugbetalen hebben of misschien een negatieve invloed.

beste-spellen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2018 14:12

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door beste-spellen »

Davy (via facebook):
Zojuist na dagen bellen, mailen en Facebook berichten, eindelijk contact gehad met Trotec Nederland...

Ik heb zojuist een track-en-trace van DPD ontvangen en onze bestelling is onderweg naar een NL depot en wordt morgen hopelijk door een bezorger van DPD afgeleverd. Onze bestelling is van maandagavond.

Door de verhuizing waren de NL nummers door KPN stopgezet, helaas op een vervelend moment. De website is afgelopen nacht vernieuwd waardoor ook deze er vaak uit lag (nieuwe bestellingen krijgen vanaf nu blijkbaar automatisch een track en trace wat alle orders zou moeten versnellen begrijp ik).

De vrouw van de klantenservice vertelde mij dat ze op dit moment 1500 e-mails te verwerken hadden. Dit is dan ook niet te doen. De focus ligt op het verwerken van alle bestellingen. Net als de onze zijn er gisterenavond rond 19.00 uur een hele partij bestellingen afgeleverd bij DPD.

Naar wat ik begreep werken ze dagen van 14 uur, en zit er 1 vrouw alleen op de klantenservice die natuurlijk alle bagger over haar heen krijgt over de gang van zaken. Ik heb haar geadviseerd duidelijker te communiceren via Facebook, maar daar had zij geen toegang tot.

Ja, ik baal er ook enorm van dat onze bestellingen vertraagd zijn, maar het is dan op dit moment ook hoogseizoen in airco-wereld. (Ze hadden op 1 dag net zoveel aanvragen als normaal in een hele week). Dus je kunt begrijpen dat dat bijna niet te verwerken is.

Voor nu heb geduld, het kan zo maar zijn dat je pakket binnen enkele dagen wordt geleverd. Hopelijk heb ik zo wat meer informatie kunnen verschaffen (want dat vond ik zelf persoonlijk het vervelendste dat er niets gecommuniceerd was).

spoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2018 15:18

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door spoos »

Wow.... ergens fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Maar wat n klotezooi zeg!!!

Hopelijk binnenkort meer informatie

spoos
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2018 15:18

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door spoos »

Oooo super balen dit.... zit ook met het zelfde probleem!!! Hopelijk hoor ik iets eind van de week

MarkWind
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2018 10:50

Re: Trotec24

Ongelezen bericht door MarkWind »


Gesloten